Technická část


Autor tématu
Don Scorpion
hvězdička
Příspěvky: 71
Registrován: ned 07.09.2008, 23:59
Auto: 11x190E 2.3-16v, 2x 190E 2.5-16v,
Bydliště: Praha - Beroun
Věk: 45
Kontaktovat uživatele:

Re: Technická část

Příspěvek od Don Scorpion »

Mik píše:Chlapy, tak letos jsem toho najezdil celkem dost. Mám nový výfuk a pár další cajdovin... Ale nedá mi spát ten diferák. A proto mám dotaz nikde jsem to pořádně nenašel měly 16v z fabriky samosvory nebo ne? A když, tak byly lamelové? Hledám a nenacházím. Dopadne to tak, že ho sundám a půjde na repas, ale jen pro mé klidné spaní. Děkuji Ondra.

Lamelová špéra, 32% svornost

Mik
hvězdička
Příspěvky: 41
Registrován: ned 07.06.2009, 1:53
Auto: w201 2.3 16V w123 300TD
Bydliště: Haná

Re: Technická část

Příspěvek od Mik »

Tak super. Děkuji moc. Přes zimu ho sundám a půjde na repas.

Ať to tu trochu oživíme, tak přidám další dotaz.

Je u nás v republice někdo, kdo už na své 16v řešil kompletní přestavbu z toho kret. systému D,K,J - Tronic systému na modernější motormanagement? Mám na mysli čtyřklapku, vstřiky, jednotku atd..atd... případně karburatory což už jsem tak viděl...?

Díky a 190kám zdar!

Autor tématu
Don Scorpion
hvězdička
Příspěvky: 71
Registrován: ned 07.09.2008, 23:59
Auto: 11x190E 2.3-16v, 2x 190E 2.5-16v,
Bydliště: Praha - Beroun
Věk: 45
Kontaktovat uživatele:

Re: Technická část

Příspěvek od Don Scorpion »

Mik píše:Tak super. Děkuji moc. Přes zimu ho sundám a půjde na repas.

Ať to tu trochu oživíme, tak přidám další dotaz.

Je u nás v republice někdo, kdo už na své 16v řešil kompletní přestavbu z toho kret. systému D,K,J - Tronic systému na modernější motormanagement? Mám na mysli čtyřklapku, vstřiky, jednotku atd..atd... případně karburatory což už jsem tak viděl...?

Díky a 190kám zdar!

Je otázka co od auta chceš a v závislosti na tom se řeší management, ale není to vůbec levná záležitost pokud chceš, aby auto fungovalo správně. Ale v republice je spousta lidí co Ti nějaký management rádi nadělí a nějakou mapu vytvoří, aby to nějak jezdilo a nabrzdí Ti výkon jaký chceš, přizpůsobením podmínek při měření :-). Levný způsob řeší na tyhle auta spousta lidí po celém světě, protože ten správnej způsob je drahej. Takže lidi samodomo vymýšlí různé sestavy a pak mají i menší výkon než v sérii. Nicméně ruku v ruce s tím, je prvotně nejdůležitější celková kondice motoru, jako takového, a až pak se řeší vstřikování. Jinak KE-Jetronic není špatný systém, když funguje správně,což u Tvého vozu tomu nejspíš už tak nebude a bude potřebovat celkovou údržbu a naladit jako 80% těchto aut. Email na mě máš, tak vše můžem řešit tam nebo přes FB, pokud chceš...

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Technická část

Příspěvek od Přemek Doležal »

2ks WEBER 50 DCOE a vyrobit potrubí = nejlevnější.

Autor tématu
Don Scorpion
hvězdička
Příspěvky: 71
Registrován: ned 07.09.2008, 23:59
Auto: 11x190E 2.3-16v, 2x 190E 2.5-16v,
Bydliště: Praha - Beroun
Věk: 45
Kontaktovat uživatele:

Re: Technická část

Příspěvek od Don Scorpion »

Přemek Doležal píše:2ks WEBER 50 DCOE a vyrobit potrubí = nejlevnější.
To je asi jediná výhoda, ale tahle varianta není vhodná pro běžného uživatele, jelikož:

Vysoká spotřeba, náladové dle počasí, každej rok udělat minimálně údržbu karbeců, pokud nebudou dobře sladěný oba dva dohromady, hrozí poškození motoru. Je potřeba samostná jednotka pro řízení předstihu dle otáček jinak bude ve finále nižší výkon než s KE-Jetronikem a musí se postavit jinej výfuk atd atd, takže když se vše koupí není to finančně zas takovej šlágr oproti prakticky bezúdržbové elektronice, která naopak přidá sama o sobě něco málo na výkonu díky přesnějšímu dávkování paliva při různém zatížení motoru a má i další plusy..
Naposledy upravil(a) Don Scorpion dne pon 24.10.2016, 18:39, celkem upraveno 1 x.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Technická část

Příspěvek od Přemek Doležal »

*thumbs up*
Ale jo, no já mám vždy na mysli sportovní využití.
Pro serii vždy origo KE Jet. @}->--

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Technická část

Příspěvek od fíkus »

No race, no fun! Na courání 250 D *jokingly*

Mik
hvězdička
Příspěvky: 41
Registrován: ned 07.06.2009, 1:53
Auto: w201 2.3 16V w123 300TD
Bydliště: Haná

Re: Technická část

Příspěvek od Mik »

Don Scorpion píše:
Mik píše:Tak super. Děkuji moc. Přes zimu ho sundám a půjde na repas.

Ať to tu trochu oživíme, tak přidám další dotaz.

Je u nás v republice někdo, kdo už na své 16v řešil kompletní přestavbu z toho kret. systému D,K,J - Tronic systému na modernější motormanagement? Mám na mysli čtyřklapku, vstřiky, jednotku atd..atd... případně karburatory což už jsem tak viděl...?

Díky a 190kám zdar!

Je otázka co od auta chceš a v závislosti na tom se řeší management, ale není to vůbec levná záležitost pokud chceš, aby auto fungovalo správně. Ale v republice je spousta lidí co Ti nějaký management rádi nadělí a nějakou mapu vytvoří, aby to nějak jezdilo a nabrzdí Ti výkon jaký chceš, přizpůsobením podmínek při měření :-). Levný způsob řeší na tyhle auta spousta lidí po celém světě, protože ten správnej způsob je drahej. Takže lidi samodomo vymýšlí různé sestavy a pak mají i menší výkon než v sérii. Nicméně ruku v ruce s tím, je prvotně nejdůležitější celková kondice motoru, jako takového, a až pak se řeší vstřikování. Jinak KE-Jetronic není špatný systém, když funguje správně,což u Tvého vozu tomu nejspíš už tak nebude a bude potřebovat celkovou údržbu a naladit jako 80% těchto aut. Email na mě máš, tak vše můžem řešit tam nebo přes FB, pokud chceš...
No, tedy jinými slovy nevíme o nikom u nás, kdo to řešil, nebo vyřešil. U BMW mám dost kolegů co to řešili a vyřešili a troufnu si říct, že velmi úspěšně. Ptám se na to z prostého důvodu. Než dávat nesmysl za repas KE-Jetronic systému, který mi mimochodem zatím funguje a troufnu si říct, že motor mám ve velmi dobré kondici na rozdíl například od kastle, tak raděj vložím peníze například do programovatelné moderní řj, vstřiků atd. a budu mít auto troufnu si říct funkčnější a výkonnější s úplně jiným průběhem než je v originále. A otázka toho kolik to bude stát je samozřejmě na místě, ale nic co má fungovat není zadarmo s tím počítám. Ne nadarmo na závodní verze cpali to o čem mluvím. A ještě jedno povzdechnutí velmi mrzutý se z dnešního hlediska jeví konzervativní postoj MB k modernějším systémům v té době, kdy BMW mělo právě v tomto rozhodně navrh viz M3 a bylo rozhodně prozřetelnější. Takže se v budoucnu do těchto u nás "neprobádaných" vod ponořím sám i za cenu ztráty originality, kterou ale považuji v tomto případě za zcela přínosnou.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Technická část

Příspěvek od fíkus »

Jenže závodní verze = fčecko úplně jiný. Tedy pokud myslíš ty nejostřejší vozy. Seriozně - bez zkoušení na brzdě postavíš houby, to bude náhoda když z toho dostaneš opravdu znatelný výkon navíc. A když si to necháš postavit a průběžně odbrzdit tak to si sáhneš do kapsy @=

Mik
hvězdička
Příspěvky: 41
Registrován: ned 07.06.2009, 1:53
Auto: w201 2.3 16V w123 300TD
Bydliště: Haná

Re: Technická část

Příspěvek od Mik »

Ale dyť jo. Já vám rozumím. Já se jen zeptal na zkušenost tady v ČR ke 190kám tedy není a tak budu muset za kopečky pro moudra. Ono na netu je toho celkem dost, ale chtěl jsem se poptat tady místních no... ;)

Autor tématu
Don Scorpion
hvězdička
Příspěvky: 71
Registrován: ned 07.09.2008, 23:59
Auto: 11x190E 2.3-16v, 2x 190E 2.5-16v,
Bydliště: Praha - Beroun
Věk: 45
Kontaktovat uživatele:

Re: Technická část

Příspěvek od Don Scorpion »

Mik píše:
Don Scorpion píše:
Mik píše:Tak super. Děkuji moc. Přes zimu ho sundám a půjde na repas.

Ať to tu trochu oživíme, tak přidám další dotaz.

Je u nás v republice někdo, kdo už na své 16v řešil kompletní přestavbu z toho kret. systému D,K,J - Tronic systému na modernější motormanagement? Mám na mysli čtyřklapku, vstřiky, jednotku atd..atd... případně karburatory což už jsem tak viděl...?

Díky a 190kám zdar!

Je otázka co od auta chceš a v závislosti na tom se řeší management, ale není to vůbec levná záležitost pokud chceš, aby auto fungovalo správně. Ale v republice je spousta lidí co Ti nějaký management rádi nadělí a nějakou mapu vytvoří, aby to nějak jezdilo a nabrzdí Ti výkon jaký chceš, přizpůsobením podmínek při měření :-). Levný způsob řeší na tyhle auta spousta lidí po celém světě, protože ten správnej způsob je drahej. Takže lidi samodomo vymýšlí různé sestavy a pak mají i menší výkon než v sérii. Nicméně ruku v ruce s tím, je prvotně nejdůležitější celková kondice motoru, jako takového, a až pak se řeší vstřikování. Jinak KE-Jetronic není špatný systém, když funguje správně,což u Tvého vozu tomu nejspíš už tak nebude a bude potřebovat celkovou údržbu a naladit jako 80% těchto aut. Email na mě máš, tak vše můžem řešit tam nebo přes FB, pokud chceš...
No, tedy jinými slovy nevíme o nikom u nás, kdo to řešil, nebo vyřešil. U BMW mám dost kolegů co to řešili a vyřešili a troufnu si říct, že velmi úspěšně. Ptám se na to z prostého důvodu. Než dávat nesmysl za repas KE-Jetronic systému, který mi mimochodem zatím funguje a troufnu si říct, že motor mám ve velmi dobré kondici na rozdíl například od kastle, tak raděj vložím peníze například do programovatelné moderní řj, vstřiků atd. a budu mít auto troufnu si říct funkčnější a výkonnější s úplně jiným průběhem než je v originále. A otázka toho kolik to bude stát je samozřejmě na místě, ale nic co má fungovat není zadarmo s tím počítám. Ne nadarmo na závodní verze cpali to o čem mluvím. A ještě jedno povzdechnutí velmi mrzutý se z dnešního hlediska jeví konzervativní postoj MB k modernějším systémům v té době, kdy BMW mělo právě v tomto rozhodně navrh viz M3 a bylo rozhodně prozřetelnější. Takže se v budoucnu do těchto u nás "neprobádaných" vod ponořím sám i za cenu ztráty originality, kterou ale považuji v tomto případě za zcela přínosnou.
Jinými slovy vím, ale neztotožňuji se s tím. Pokud chceš opravdu funkční systém přímo vyvinutý na tyto vozy, tak aby si auto udrželo i svou hodnotu, kontaktuj mě přes email, nejlépe telefonicky a probereme možnosti.

Autor tématu
Don Scorpion
hvězdička
Příspěvky: 71
Registrován: ned 07.09.2008, 23:59
Auto: 11x190E 2.3-16v, 2x 190E 2.5-16v,
Bydliště: Praha - Beroun
Věk: 45
Kontaktovat uživatele:

Re: Technická část

Příspěvek od Don Scorpion »

Jinak kdyby bylo možný elektroniku se správnými komponenty pořídit do 80ti tisíc vkusně a funkčně, tak to mám na všech autech a většina kluků z klubu na svých autech, bohužel to stojí o dost více, jen pro představu.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Technická část

Příspěvek od fíkus »

Ladění atmosférických motorů má značné limity, dokud v motoru není vzduch tak tam můžeš stříkat benzínu kolik chceš. Turbo, nitro a zvednout zdvihový objem, v případě totálního extrému spíš objem snížit. Na jaký výkon se plánuješ dostat?

Autor tématu
Don Scorpion
hvězdička
Příspěvky: 71
Registrován: ned 07.09.2008, 23:59
Auto: 11x190E 2.3-16v, 2x 190E 2.5-16v,
Bydliště: Praha - Beroun
Věk: 45
Kontaktovat uživatele:

Re: Technická část

Příspěvek od Don Scorpion »

fíkus píše:Ladění atmosférických motorů má značné limity, dokud v motoru není vzduch tak tam můžeš stříkat benzínu kolik chceš. Turbo, nitro a zvednout zdvihový objem, v případě totálního extrému spíš objem snížit. Na jaký výkon se plánuješ dostat?

Jak psal výše, jde mu jen o odstranění systému KE-Jetronik a nahradit ho za bezúdržbovou elektroniku. O zvedání výkonu tu si myslím až tak nejde. Spíš je na místě otázka kolik je doopravdy ochoten do toho investovat a v závislosti na tom to podle toho bude vypadat i fungovat...

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Technická část

Příspěvek od fíkus »

A co naopak mechanické časované vstřikování Tecalemit nebo Kugelfisher? *jokingly* *jokingly* *jokingly* ale teď vážně, mně se jako "nejlevnější" jeví do toho "poladit" K-Jetronic a naopak tu elektroniku vyházet. Když je to seřízený tak to jede celkem dobře a na první pohled tam nemáš něco co tam nemá co dělat. Ale pokud to chce řešit na úrovni stovky tisíc ze startu tak proč ne, rád se podívám jak se to podaří. *thumbs up*
Odpovědět