Fórum bylo aktualizováno, pro více informací mrkněte sem: viewtopic.php?f=10&t=70529

Grafika se bude postupně za provozu měnit - není potřeba psát stále dokola stížnosti že je to hnusný. Je to výchozí vzhled phpbb systému.

Geometrie zadní nápravy


Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21016
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 68
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Geometrie zadní nápravy

Příspěvek od Přemek Doležal » Pá 09.04.2021, 21:52

.... žiješ v omylu.
Polonápravy končily typem Křídlo a spol.
Od Kraťase a spol. už byla na všem vlečená ramena s šikmou osou kývání.
Od roku 1983 pak toto nahradila 5-prvková náprava, který v různých specifikacích jede zcela ve všem :stern: ...osobáky.
*thumbs up*




sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 745
Registrován: So 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Místo/Bydliště: Boleslavsko
Stav: Offline

Re: Geometrie zadní nápravy

Příspěvek od sádrák » Pá 09.04.2021, 22:10

Ale vždyť to tak píšu, nejsme v rozporu, zkus to přečíst znova @}->-- *drink*
poslední kyvadla byla W108 končící v roce cca 1973




Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21016
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 68
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Geometrie zadní nápravy

Příspěvek od Přemek Doležal » Pá 09.04.2021, 22:13

Tady je někdo blbej, ale já to nejsem, neboť umím číst:
....ale do doby W114/115 (a to je podvozek i R107) byla vzadu kyvadla....
V rozporu nejsme, ale máš to dobově voľaaké zmetěné. *jokingly* ....do doby, od doby,.....




klíč
hvězdička
Příspěvky: 282
Registrován: Stř 06.08.2008, 12:43
Auto: W123 280CE, W123 200D
Místo/Bydliště: Praha 6
Věk: 59
Stav: Offline

Re: Geometrie zadní nápravy

Příspěvek od klíč » Ne 11.04.2021, 12:09

Přemek Doležal napsal:
Stř 24.03.2021, 22:15
Teddy_NB napsal:
Stř 24.03.2021, 6:41
Ale negativní odklon = kola do "A" - to by mohly být unavený pružiny, jak píše Přemek Doležal.

Jestli dobře chápu, tazatel má opačný problém - kola do "V"
V tom případě by podložky pod pružinama problém ještě zhoršily.
Ach sooo, tak to jsem přehlídnul. *stop* Většinou je to utahaný, ale tady to stojí Jako Kulík. *jokingly*
Takže slabší gumy, nebo jiný - utahaný péra.
Štelovat se nedá NIC, .... tedy pokud není problém třeba se sbíhavostí jednoho kola po nějaký ráně.
Pajk se to řeší propilováním děr v nápravnici, ale to je děsněj voser.

Jsou na to excetrické silentbloky ramen

A1233520765




Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21016
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 68
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Geometrie zadní nápravy

Příspěvek od Přemek Doležal » Ne 11.04.2021, 12:55

Hezky, to ani nevím. ALE:
Problém vidím v tom, že až už je tam nalisuješ a bude to špatně, tak jsi opět f prdeli, neboť na výměnu vnějšího silentbloku se musí svěsit nápravnice. :-!
A zároveň se ti mění i sbíhavost, tohle nevidím jako dobrej nápad. :'(
Demontovat péra, podložit, a je vystaráno.
Pokud je rameno ohnutý, tak ven s ním, propilovat díry v uložení ramene v nápravnici, já tam ještě drcnul kousky plocháče pro oporu pro pajcr při seřizování. Na geometrii povolíš, zapáčíš, a až geometriář zvolá STOP, tak to utáhnete zkontrolujete a hotovo.
Je to drobet voser, ale 120% spolehlivost. @=




klíč
hvězdička
Příspěvky: 282
Registrován: Stř 06.08.2008, 12:43
Auto: W123 280CE, W123 200D
Místo/Bydliště: Praha 6
Věk: 59
Stav: Offline

Re: Geometrie zadní nápravy

Příspěvek od klíč » Ne 11.04.2021, 15:23

Já rozhodně nic lisovat nebudu, na to je život moc krátkej. Jinak je k tomu v manuálu celá podkapitola Fahrzeugniveau an Vorder und Hinterachse pruefen, einstellen. Gumová podložka 5 mm pod pružinou vpředu změní výšku R107 o cca 9 mm, vzadu pak o 7 mm. Tím se pochopitelně změní i odklon.




Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21016
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 68
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Geometrie zadní nápravy

Příspěvek od Přemek Doležal » Ne 11.04.2021, 21:33

Ano, tloušťka podložky = 2x výška auta, to platí u :stern: už 50let.
Nebo narvat tenisáky dovnitř péra, Polási dělali vložky mezi závity pružin.... bože.



Odpovědět