PNEU A POHON 4x4

Odpovědět

Autor tématu
PanPaja
hvězdička
Příspěvky: 146
Registrován: čtv 31.07.2008, 18:19
Auto: M-B
Bydliště: Strakonice, Mrtník s T neee s D :-)
Věk: 37
Kontaktovat uživatele:

PNEU A POHON 4x4

Příspěvek od PanPaja »

Ahoj

pročetl jsem všechny články, ale nikde jsem nenašel nic o pneu a přezouvání. U starších aut s pohonem 4x4 ( 6x6 ) když nechtěl řidič měnit všechny pneu nepřezouval nápravu, ale stranu - z důvodu rozdílného průměru kol. O rozdíl se postaral dif. na nápravě...
Co ML W163 - má mezinápravový diferenciál? Jde mi o to, abych nekoupil nový zimní pneu (mám 255/60 R17 ) a po zimě nebyly holý, nebo aby středový dif. neumřel

děkuju za rady a postřehy Pavel

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: PNEU A POHON 4x4

Příspěvek od Přemek Doležal »

Proboha, proč bys přezul P. gumu, a levou nechal ??????
Tos vygúglil gde ? :'(
Na auto s pohonem VŠECH kol patří gumy o stejném obvodu, na rozměru nezáleží.
Stejně tak auto s ABS by mělo mít fšechna kola stejně veliká.
@}->--

enougher
kometa
Příspěvky: 2476
Registrován: ned 13.05.2012, 1:00
Auto: SL55AMG,W447, CLK320, CL500 4M AMG,c126 560
Bydliště: Praha
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: PNEU A POHON 4x4

Příspěvek od enougher »

tak Premku to jsi zase neco vymnoukl
auta s ABS opravdu nemusi mi kola stejna vsechny 4
a u 4x4 je mirna ale opravdu mirna odchylka v toleranci bavime se ale v milimetrech po obvodu kola

a ted jsem tady mel GLK 350 cdi 4 M a to ma rozdilna predni a zadni kola vcetne rozmeru pneu

takzr vzdy postupovat podle vyrobce co je napsano v TP

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: PNEU A POHON 4x4

Příspěvek od Přemek Doležal »

vymnoukl nevymnoukl.....obvod musí bejt stejnej, +- co požere tolerance ABS.
U 4x4 ti u nestejnejch obvodů pojede furt diferák, a věř, že to dlouho nevdrží.
Příklad :
250D malej dif, Sosnová - Jihlava + na vleku závoďák, na jednom kole rezerva o menším obvodu, .....no a v Jihlavě bylo po něm, takže asi tak. *jokingly*
A teď vymnoukni zase ty. *kissing*

Mijanboy
hvězdička
Příspěvky: 326
Registrován: čtv 01.04.2010, 1:39
Auto: W124, 163,168,169,210,211,220, 414, 638, 639
Bydliště: Jižní čechy
Věk: 54

Re: PNEU A POHON 4x4

Příspěvek od Mijanboy »

ASi před rokem w163 270 cdi po face jsem z lenosti a momentálnímu odporu k práci vyřešil katastrofální stav 2 pneu tak, že jsem je přendal z jiného ml vědom si 5% rozdílu v profilu /mezi předkem a zadkem/ v domnění, že je to jedno . Spokojenost jak jsem to rychle mazaně vyřešil skončila, když auto dosáhlo rychlosti 40km/h a to byla jeho maximálka s krásně blikající kontrolkou esp. Tak jsem zastavil, že to vyřeším vyndáním pojistky ESP, protože ESP off /on nevedlo k žádné změně. Situace se výrazně změnila - rozsvítilo o několik kontrolek navíc + zvuková výstraha a přestal řadit automat :-! . Tak jsem zase pojistku zandal, otočil se a jel to komplet přezout.
Před 14 dny s w163 před face jsem měl v NDR na dálnici defekt pravého předku - seznámil jsem se tak s překrásnou ML dojezdovkou - rezervou /příště už bude normální rezerva za kufrem/ která byla rozměrově úplně jinde. K mému překvapení když při 40km/h se rozblikalo ESP a auto odmítalo jet rychleji, tak stačilo vypnout esp na středovým panelu a auto jelo normálně na rozdíl od po face. Pokud rychlost klesla pod 40 km/h tak se esp samo aktivovalo a bylo nutné opětovně vypínat.
Po téchto zkušenostech + zkušenost resp. nezkušenost u prvního 4x4 /které jsem obul do zánovních zimáků akorát vzorek na zadku byl jiný než na předku :P a při testovací jízdě jsem po nájezdu do první zatáčky čekal 2 hod na traktor :x/ dávám všechny kola+gumy stejné a kontroluji je zdali se stejně i sjíždí - odchylky netoleruji.
Ovšem Enougher má také pravdu - 3 dny zpět jsem přezouval X5 255/50/19 předek a 285/45/19 zadek což je v obvodu rozdíl skoro půl cm - když jsem začal vysílat nesouhlasné zvuky , dozvěděl jsem se, že je to předepsaný rozměr @}->--

zaibatsu
hvězda
Příspěvky: 1377
Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice

Re: PNEU A POHON 4x4

Příspěvek od zaibatsu »

není to rozdíl půl centimetru ale půl milimetru, proto to nevadí :-*

M.Kelly
hvězdička
Příspěvky: 249
Registrován: čtv 12.02.2009, 16:02
Auto: W163 320i, W163 55AMG, BMW E39 350i
Bydliště: Praha - východ
Věk: 68

Re: PNEU A POHON 4x4

Příspěvek od M.Kelly »

2 Mijanboy
Čau, s pofejs jsem zatím moc nelaboroval, ale starý zkousne, jak píšeš, snad i kolo z koloběžky. *jokingly* Ono taky u starýho JDE vypnout ESP !!! Což u novýho, stejně jako u většiny těch nových sráčů jde jen teoreticky !! Kontrolka se rozsvítí, ale kdyby se to mělo rozhrabat, tak to zase "skočí" zpět !!! Prostě elektronickej sráč !!!
Jak jsi vyndal tu pojistku, tak to možná ovládá i něco dál v systému. Nezkusil jsi náhodu třeba jen odpojit čidlo ABS ??? třeba od toho píchlého kola, když už jsi k tomu u kola mohl ?? Tím ABS a ty věci okolo vypneš a alespoň starý na 100% jelo i s vadným čidlem . A neříkejte mi, že vadný čidlo u fejsu znepojízdní ( což pro mne třeba i 40km/h je !! :-! ) auto??

Až mi vyjde čas, tak se hodlám udělat vypínač na ten jeden okruh na brzdovém spínači. To by mělo fungovat jako "tvrdé" odpojení ABS, ESP a jiných berliček pro moderní šoféry. Prostě se rozsvítí známá "svatá trojice" vlevo dole ( ABS ESP BAS), ale auto ( teda snad i to po fejs) by mělo jet - starý jezdí bez problémů třeba i s nefunkčním celým ABS!!! Nebo to snad prodám, abych pořád nebyl připosranej jestli někam něco nenateklo ( ta jednotka ABS pod nádobkou na ostřikovače je perfektní !!!) a kvůli takový blbosti to nepojede !!!

Ještě mne napadlo k té X5 - ona tuším na rozdíl od ML není permantní 4x4 !!!! takže požadavky na stejnou velikost nemusí být tak tiptop. Ale jak funguje ta jejich "mezialmara" s řemenem si nejsem 100% jistý !!

Bavíme se , doufám ,W163 - neboť 164 - to už je nintendo :D
Naposledy upravil(a) M.Kelly dne čtv 23.11.2017, 13:20, celkem upraveno 1 x.

M.Kelly
hvězdička
Příspěvky: 249
Registrován: čtv 12.02.2009, 16:02
Auto: W163 320i, W163 55AMG, BMW E39 350i
Bydliště: Praha - východ
Věk: 68

Re: PNEU A POHON 4x4

Příspěvek od M.Kelly »

2 zaibatsu
Jen na okraj - chápu, že dneska je spousta věcí jinak, ale matika podle mne zůstává pořád stejná. A pořád stejně obecně neoblíbená - viz ten nesmysl - maturita bez matiky !!! No a pak to takhle vypadá !!!
Lehkým propočtem: - vše v CM
255/50 výška gumy 25,5 x 0,5 je 12,75
285/45 výška gumy 28,5 x 0,45 je 12,825
Ráfek R19 19 x 2,54 je 48,26
Takže přední kolo - půměr 12,75 x 2 + 48,26 je 73,76 a obvod 73,76 x 3,14 je 231,606
zadní kolo - průměr 12,825 x 2 + 48,26 je 73,91 a obvod 73,91 x 3,14 je 232,077

a jednoduše rozdíl 232,077 - 231,606 je 0,471 cm !!!! což je nesrovnatelně blíž k půl centimetru než k půl milimetru takže asi tak !!! :-[
Enougher tedy má ( jako většinou :) ) pravdu

zaibatsu
hvězda
Příspěvky: 1377
Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice

Re: PNEU A POHON 4x4

Příspěvek od zaibatsu »

jj, pravda, řešíš obvod, já myslel, že si děláš prdel a řešíš výšku gumy, protože to je relevantní, obvod ne.

a pokud mi hodláš tvrdit, že je v tom tak OBJOVSKEJ rozdíl, tak mám pro tebe řešení. Obuj zadní kola s o 0,75 mm sjetým vzorkem !ale ne víc nebo míň!, a seš na tom stejně.

obvod gumy je navíc prakticky akademická hodnota, podle toho, jak máš sjetej vzorek ke stranám (pak měříš tu sjetou stranu nebo tu druhou?) nebo nafoukáno se to může lišit. měříš prohnutí pancíře přistáním mouchy na tanku.

jinak samozřejmě 4x4 musí mít stejný gumy, resp. stejný průměr kola s různýma gumama, což má mercedes poměrně často. (a je to důvod, proč v Čechách skoro nikdo neumí udělat geometrii)

M.Kelly
hvězdička
Příspěvky: 249
Registrován: čtv 12.02.2009, 16:02
Auto: W163 320i, W163 55AMG, BMW E39 350i
Bydliště: Praha - východ
Věk: 68

Re: PNEU A POHON 4x4

Příspěvek od M.Kelly »

V podstatě máš pravdu, ale pokud sis všiml, tak já neřeším problém jaké gumy na auto mohu dát a jaké ne - stačí, mně naprosto stačí, že to řeší auta sama od sebe!!! ]:->
Já jen řeším, že 0,5 cm je 0,5 cm a ne 0,05 cm. A že pravdu měl Enaugher. Nic víc,nic mín !! ]:->

A samozřejmě, že řeším obvod !! jde o to, že problém v podstatě spočívá v tom, že jedno kolo ujede na jednu otáčku o 0,47 cm delší dráhu, než druhé!! Zkus si to vypočítat třeba pro rychlost 80 km/ h !! A proč by měla být relevantní výška gumy a obvod ne ????? Vždyť jsou spolu přímo úměrné ( násobek 3,14) !! Akorát že na obvodu je to lépe pochopitelné a znatelné.
As amozřejmě, stejně jako skoro vše v životě, že v reálu jsou gumy +- odlišné od vypočtených hodnot. To je taky jeden z důvodů, proč ty compy v autech mají nějakou toleranci. A popravdě to není u všech aut stejné !! Obecně čím starší auto - tím míň problémů s elektronikou. Ale řekl bych že pro rozlousknutí našeho problému 0,5 nebo 0,05 stačí i teoretický výpočet. Mimochodem ty jsi se taky musel nějak dostat k té Tvé hodnotě ne ? Asi taky výpočtem, že :-[

Hele oba víme, že to je diskuze vo hovně a nemá cenu. Proto končím

HOWGH

M.Kelly
hvězdička
Příspěvky: 249
Registrován: čtv 12.02.2009, 16:02
Auto: W163 320i, W163 55AMG, BMW E39 350i
Bydliště: Praha - východ
Věk: 68

Re: PNEU A POHON 4x4

Příspěvek od M.Kelly »

Tak ještě přímo k věci. Jak říkal kolega, šedivá je teorie a zelený je strom praxe, proto, jelikož jsem se o víkendu nudil, tak jsem z ML AMG ( 2002) sundal jeden "balon" a z druhého - ML320 ( 1999) sebral dojezdovku a namontoval jí na PZ kolo AMG. Ikdyž je rezerva i pohledově menší ( měřením asi o 2-3 cm na obvodu) auto normálně jelo, bez nějakého blikání, či rozsvěcení kontrolek !!! Zkoušel jsem to asi až do 100km/h a žádnej problém !!!!!

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: PNEU A POHON 4x4

Příspěvek od Přemek Doležal »

ABS má určitou toleranci.
Odpovědět