Zkušenosti uživatele - W221
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 610
- Registrován: stř 06.08.2008, 9:47
- Auto: W11, W107, W112, W129, W210, W211, W221
- Bydliště: České Budějovice a okolí
- Věk: 60
- Kontaktovat uživatele:
Zkušenosti uživatele - W221
Po pěti letech strávených s kombíkem W211, s motorizací 320CDi a bohatou výbavou přišel na řadu výběr dalšího auta. Začátkem roku 2011 jsem se rozhodl pro W221. Zvolit limuzínu po více jak dvaceti letech ježdění s kombíkem byla těžká volba. Stále převážím nějaké sady alu, díly na auta, dva pesany nebo stěhuju rodinu na chatu. Nu padesátka na krku a tak si udělám radost luxusním autem, o náklad se postará manželčina W211 kombi nebo Transit, který mám ve firmě. Následovalo devět měsíců vybírání toho pravého kusu. Auto mělo být černé (pokud možno ne metalíza, ale základní barva MB č. 040) světle kožený interiér, tmavé dřevo, bohatá výbava, najeto do cca 120 tisíc km, motorizace 320 CDi, nekuřák. Pokud to bude long s LCD na opěrkách, dětičky budou mít při jízdách na dovolenou do Itálie radost. Od ledna do září 2011 jsem objel, obtelefonoval a obmailoval cca 50 aut v SRN, všechny od oficiálních dealerů MB. Nejdříve jsem zavrhnul provedení Long, ne že by se nehodilo pár cenťáků navíc, ale všechny W221 v Longu a v černé barvě byly exTaxi. V té době byly běžné ceny kolem 30 tisíc Euro za první kusy z roku výroby 2006. V SRN mě nic nenadchlo a tak jsem se obrátil i na dealery v Čechách. U Hoška stála pěkně vybavená černá W221 s 70t. km na tachometru. (Po staviteli nejvyšší budovy v ČR – AZ Tower Brno.) V úterý jsem se na ní jel podívat, akceptoval poměrně vysokou cenu 800 t. Kč, zaplatil zálohu a ve čtvrtek jí odvezl. Nádherné pečované auto, zakoupené v M3000 na dvouletý leasing, za tyto dva roky najelo 40 t. km, pak za další tři a půl roku najelo 30 t. km, s doloženou historií oprav (uražené pravé zrcátko a měněné čelní sklo, jinak pouze pravidelný servis). Vše fungovalo. Dokonalý stav narušoval lehký škrábanec (cca 5 cm) na zadním blatníku a asi 3 mm dlouhý vryp v kůži na přední loketní opěrce. Tato poškození byla uvedena v předávacím protokolu. První cesta vedla hned druhý den na víkendové firemní školení na Moravu, ze kterého jsem si s rodinkou v sobotu odskočil na sraz Jedovnice 2011, odkud jsme odvezli pohár za první místo v rallye. Od prvního usednutí za volant má člověk pocit velkého, pohodlného a bezpečného auta, první auto, kde nemusím mít sedadlo na zadním dorazu. Není to žádný atlet, ale také umí úspěšně maskovat skutečnou rychlost. Najel jsem od Hoška na brněnskou dálnici a měl jsem pocit, že se vleču sotva osmdesátkou, pohled na tacho mě vrátil do reality, ručička už byla za číslicí 110. Mám najeto s různými auty asi tak 700 tisíc km, ale u tohoto auta si člověk uvědomí, jak je odtržen od reality, a snadno může mít pocit, že to co je venku se ho netýká. Mně do reality vrátila po cca šesti týdnech srnka, která mi skočila do pravého boku a rozmlátila přední dveře ( výměna – cena 26 t. Kč za hliníkový skelet dveří), zadní dveře, zadní blatník a po odstrojení se měnil i zadní nárazník s výztuhou. Celková výše opravy se vyšplhala na 108 t. Kč. Kromě spoluúčasti 10t. vše hradila pojišťovna. Za tři roky jsem najezdil s autem 70 tisíc km. Průměrná spotřeba za posledních 62 t. km je 9,0 l nafty na 100 km. Viz obrázek č.1. Průměrná rychlost 53 km za hodinu během těchto 62 t. km vypovídá, že jezdím jako pantáta a nikam nespěchám. Cca 80 procent najetých km je na vzdálenost 15 km z domova do kanceláře a zpět, jednou za týden cesta po ČR a tak třikrát do roka dlouhá cesta do zahraničí. Spotřebu na dlouhou cestu vidíte na druhém obrázku. Cestou do Toskánska mám ujetých 999 km s průměrnou spotřebou 7,7 litrů nafty na 100 km, při průměrné rychlosti 90 km/hod. Čtyři lidé v autě, plný kufr věcí na dovolenou. Ale buďme korektní, z Brenneru k moři je to vlastně pořád z kopce. Denně lze zdolat v jednom řidiči pohodlně a bez potíží vzdálenost cca 1100 km. Přestávky po cca 2,5 až 3 hodinách řízení, druhý den je člověk neunaven a v pohodě. Pokusím se vyjmenovat opravy, které jsem nechával udělat během uplynulých tří let. Auto najelo 70 t. km z počátečních 70t. na současných 140 t. km. Kromě pravidelného servisu a příhody se srnou jsem nechával vyměnit diodový blok brzdových světel na obou stranách. Odešla žhavka, mění se všechny včetně nějaké řídící jednotky. Proběhla výměna předních brzdičů, brzdové pístky jsou totiž z lehkého kovu s vrstvou chromu, za léta celoročního provozu se dostala sůl pod chrom, pístky změnili válcový tvar a takto nabobtnalé poškodili brzdič. Poslední závadou, která je ale způsobena charakterem jízdy, já si jízdu užívám a jezdím jako páprda, a ono se to holt musí čas od času prohnat, bylo ucpání filtru pevných částic, poškození nějakého čidla co měří zplodiny a pád do nouzového režimu. Následovala výměna čidla, pancéřovaných hadiček co vedou spaliny a proběhla dekarbonizace. V dohledné době mě čeká výměna elektrického mechanismu ruční brzdy, občas se z něj při zatažení ručky ozývají zlozvěstné chroupavé zvuky. W221 je auto, které se ne každému musí na první pohled líbit, ale lze si na jeho křivky po čase zvyknout. Odměnou vám poskytne značnou dávku pohodlí, luxusu a bezpečí. Co se pohodlí týká, oceňuji hlavně elektricky ovládané, pohodlné, vyhřívané a klimatizované sedačky s pamětí, v zimě bych snesl i vyhřívaný volant. Topení a klima také na jedničku. Také plně využívám audio soustavu a navigaci. Občas při rychlejší jízdě člověk ocení snížení a ztvrdnutí podvozku, pádla na volantu však vůbec nepoužívám. Stejně tak i noční vidění mi slouží spíš k „ohromování“ spolujezdců. Světla za jízdy v noci jsou velice účinná a jejich natáčení do zatáček člověk už ani nevnímá. Příští auto bych rád v provedení 4x4, protože po té co předloňskou zimu napadlo za odpoledne cca 15 cm sněhu jsem nebyl schopen vyjet ze dvora a do garáže jsem se dostal pouze s pomocí lopat a dalších tří lidí. Od té doby v zimě bez řetězů v kufru ani ránu. Na dokreslení přidávám pár fotek. W221 je auto, u kterého mám velký problém zvolit pěkná kola. Z originálních se mi líbí pouze 20“ Alaraph, a tak na něm mám celkem neobvyklé MAE 19, které se také každému nemusí líbit, ale na jaro chystám v této oblasti změnu. Kdo to dočetl až jsem, tak si myslím, že si takovéto auto taky zaslouží. :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Joe dne pát 28.04.2017, 20:22, celkem upraveno 1 x.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 332
- Registrován: ned 15.09.2013, 23:20
-
- král hvězd
- Příspěvky: 4495
- Registrován: čtv 31.07.2008, 13:59
- Auto: 124 - to je krásný číslo co mám rád
- Bydliště: Nehvizdy, Praha - východ
- Věk: 49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti uživatele
To je ještě moc mladý auto, málo najeto. Si myslím, že teď to opravdu začne bejt zajímavý... ;)
A brzdiče v tomhle věku auta a kilometráži - to je síla!!!
A brzdiče v tomhle věku auta a kilometráži - to je síla!!!
-
- hvězdička
- Příspěvky: 466
- Registrován: stř 13.05.2009, 22:46
- Věk: 102
Re: Zkušenosti uživatele
Bezva info, konečně nejake uživatelské zkušenosti:) v čem byl problém u německých mb dealerů? Malý výběr nebo neco jiného? Kdybych se náhodou pro w221 rozhodl, tak asi z junge sterne, tak sem zvědavy.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 610
- Registrován: stř 06.08.2008, 9:47
- Auto: W11, W107, W112, W129, W210, W211, W221
- Bydliště: České Budějovice a okolí
- Věk: 60
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti uživatele
Chtěl jsem auto s odpočtem DPH, na limuzíně se tehdy DPH odečíst nedalo (rok 2006, montážní přepážky,...) Proto jsem prvotně hledal v SRN, kde auta standardně kupuji. Nevím jaká je situace nyní už je to tři roky, co jsem auto vybíral. Ale v té době jak se objevilo něco pěkného, hned to bylo pryč, dost prodejců přestalo komunikovat po té, co jsem žádal záruku, že auto je po nekuřákovi a dostkrát jsem také měl pocit, že nemají zájem o prodej do ČR.Lord Iffy píše:Bezva info, konečně nejake uživatelské zkušenosti:) v čem byl problém u německých mb dealerů? Malý výběr nebo neco jiného? Kdybych se náhodou pro w221 rozhodl, tak asi z junge sterne, tak sem zvědavy.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 335
- Registrován: pát 01.06.2012, 19:13
- Auto: w115 300D US spec a jiné.
Re: Zkušenosti uživatele
Pekna recenze...
F.
F.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte 27.04.2010, 23:08
Re: Zkušenosti uživatele
Brzdiče jsou prej běžná vec u mého mechanika už jsem pár 221 zahlédl co maj tento problém taky prej nejsou uplně levné :P .
Jinak paráda děkuju ale jak píše zadek málo najeto uvidíš co dál každopádně první rok výroby bejva nejzajmavější a zatím docela OK ;)
Držím palce a hodně štěstí
Jinak paráda děkuju ale jak píše zadek málo najeto uvidíš co dál každopádně první rok výroby bejva nejzajmavější a zatím docela OK ;)
Držím palce a hodně štěstí
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 610
- Registrován: stř 06.08.2008, 9:47
- Auto: W11, W107, W112, W129, W210, W211, W221
- Bydliště: České Budějovice a okolí
- Věk: 60
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti uživatele
To Kolík: jeden brzdič stál 3500,-Kč, to je částka u které se mohou někteří jedinci zhroutit, ale nepřipadá mi to vůbec drahé za brzdič na velké auto.
Další, čerstvá zkušenost uživatele: Koncem října jsem přezouval na zimáky a zadní letní pneu jsou sjeté na značky. Pneumatiky Continental SportContact 2 v rozměru 275/40 R19 vydrželi tři letní sezony. Jezdím cca pět měsíců v roce na zimních a 7 měsíců na letních pneu. Z ujetých 70 t. km celkem tak připadá na letní kola skoro 41 tisíc km. Celkem slušný nájezd na těžkém autě. Přední kola vydržela pouze polovinu, již jsem je jednou měnil, ojíždějí se hodně venkovní hrany. Zkuste hádat čím to může být?
A jedna podzimní fotka na závěr. :)
Další, čerstvá zkušenost uživatele: Koncem října jsem přezouval na zimáky a zadní letní pneu jsou sjeté na značky. Pneumatiky Continental SportContact 2 v rozměru 275/40 R19 vydrželi tři letní sezony. Jezdím cca pět měsíců v roce na zimních a 7 měsíců na letních pneu. Z ujetých 70 t. km celkem tak připadá na letní kola skoro 41 tisíc km. Celkem slušný nájezd na těžkém autě. Přední kola vydržela pouze polovinu, již jsem je jednou měnil, ojíždějí se hodně venkovní hrany. Zkuste hádat čím to může být?
A jedna podzimní fotka na závěr. :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 3
- Registrován: sob 02.01.2010, 12:08
- Auto: w221 s500
Re: Zkušenosti uživatele
jj pistky v brzdicich dost často zkoroduji a zatuhnou a clovek si toho ani nevsimne, kazopadne dobra zprava je, ze jsou opravne sady, proste koupite jen pistky a vymenite ... el parkovaci brzda taktéž odchazi - důvod, nikdo ji nepouziva a když ji jako novy majitel zacnete používat, tak se většinou rozsype, tak jako me když jsem si w221 s500 před par lety koupil :)
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6238
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: Zkušenosti uživatele
tak opravnou sadu např.brzdič nepoužívám, vono když ten hliníkovej pochromovanej pístek nabobtná korozí a poškodí i ten třmen, tak opr.sada je na prd. Já to řeším výměnou kompl.př.brzd za provedení pro AMG a tento problém již nikdy nenastane 8) cena je sice vyšší ale nafurt bez problémů ;)james510 píše:jj pistky v brzdicich dost často zkoroduji a zatuhnou a clovek si toho ani nevsimne, kazopadne dobra zprava je, ze jsou opravne sady, proste koupite jen pistky a vymenite ... el parkovaci brzda taktéž odchazi - důvod, nikdo ji nepouziva a když ji jako novy majitel zacnete používat, tak se většinou rozsype, tak jako me když jsem si w221 s500 před par lety koupil :)
-
- hvězdička
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte 27.04.2010, 23:08
Re: Zkušenosti uživatele
ahá 3,5 je sranda :P
Merc AMG stojí kolik? Klidně SZ
Merc AMG stojí kolik? Klidně SZ
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6238
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: Zkušenosti uživatele
jeden brzdič cca 15 tis. + 2 př.kotouče za cca 14 tis. + sada dest. cca 6 tis. =-oKolík píše:ahá 3,5 je sranda :P
Merc AMG stojí kolik? Klidně SZ
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 610
- Registrován: stř 06.08.2008, 9:47
- Auto: W11, W107, W112, W129, W210, W211, W221
- Bydliště: České Budějovice a okolí
- Věk: 60
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti uživatele
To bude asi výhodnější vyměnit jednou za 8 let původní třmeny ( dva za 7 t. ) než tam dát AMG za 30 t. o cenách kotoučů a desek ani nemluvě. Další výměnu bude stejnak dělat již další majitel. Nevíte někdo jak je na tom s třmeny W222 ?Merc124 píše:jeden brzdič cca 15 tis. + 2 př.kotouče za cca 14 tis. + sada dest. cca 6 tis. =-oKolík píše:ahá 3,5 je sranda :P
Merc AMG stojí kolik? Klidně SZ
-
- hvězdička
- Příspěvky: 3
- Registrován: sob 02.01.2010, 12:08
- Auto: w221 s500
Re: Zkušenosti uživatele
jj v mercedesu to tak resi, rovnou vymeni brzdic a ani to neresi, ja vyndal pistky a "sedlo" bylo jak nove, zadny skrabanecek ani carecka a nove chodi jedna basen... u AMG brzdicu tento jev nemůže nastat? jinak meni AMG brzdice a AMG kotouce a desky je pekna darda, jeden kotouc amg přes třicet tisíc stoji bez dph ... nebo mas levnejsi zdroj? - ze bych si dopral na svého do amg upravenéhoMerc124 píše:jeden brzdič cca 15 tis. + 2 př.kotouče za cca 14 tis. + sada dest. cca 6 tis. =-oKolík píše:ahá 3,5 je sranda :P
Merc AMG stojí kolik? Klidně SZ
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 3
- Registrován: sob 02.01.2010, 12:08
- Auto: w221 s500
Re: Zkušenosti uživatele
počkej to je cena amg kotoucu a brzdicu? to je normalni cena bezneho brzdice a kotoucu ne? nebo to jsou pouzite? drive jsem zjistoval a na w221 fakt ranec chteliMerc124 píše:jeden brzdič cca 15 tis. + 2 př.kotouče za cca 14 tis. + sada dest. cca 6 tis. =-oKolík píše:ahá 3,5 je sranda :P
Merc AMG stojí kolik? Klidně SZ