450 odvzdušnění nádrže

Odpovědět

Autor tématu
miluna
hvězda
Příspěvky: 1756
Registrován: ned 03.08.2008, 16:29
Auto: jo jo, mám
Bydliště: Košťany
Věk: 58
Kontaktovat uživatele:

450 odvzdušnění nádrže

Příspěvek od miluna »

Zákazník přijel se 107 450 že to v kopcích blbě jede... no a že se mu tlakuje nádrž. Po otevření víčka to poměrně intenzivně vyfoukne vzduch. Nemáte někdo nákres, kam a jak je odvzdušnění nádrže, abych nemusel zdlouhavě hledat a pátrat?

8040
vycházející hvězda
Příspěvky: 863
Registrován: pon 15.09.2008, 16:49
Auto: 126 500 SEL, 211 320 CDI,212 350 CDI
Věk: 76

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Příspěvek od 8040 »

Myslíš toto? Catcar.info umí skoro vše..
B47045000042_920625.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) 8040 dne pát 15.03.2019, 22:52, celkem upraveno 1 x.

8040
vycházející hvězda
Příspěvky: 863
Registrován: pon 15.09.2008, 16:49
Auto: 126 500 SEL, 211 320 CDI,212 350 CDI
Věk: 76

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Příspěvek od 8040 »

Ještě
B47015000031_920625.png
B47015000033_920625.png
B47030000043_920625.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Příspěvek od fíkus »

Přetlak v nádrži rozhodně nemá vliv u auta se vstřikováním na výkon. Podtlak by byl horší.

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Příspěvek od PřemekD »

Někdy je těžký poznat, jestli to pšouknutí z nádrže je přetlak nebo podtlak, některý auta to dělají, pokud je jediný odvětrání přes nalévací víčko nádrže. Určitě bych se podíval na sítko v nádrži (možná se lze podívat z vrchu od plováku, jestli to dole není zanešený) a vůbec prohlídnul celý paliv vedení včetně filtru a pokud je to US verze, pak taky na nádobu odvětrání palivových par s aktivním uhlím vedle sahary, aby to nedopadlo jako tady:

https://www.google.com/search?q=w107+fu ... ek_XX9kI5M:

Možná to bude zajímavá detektivka. Určitě pak dej vědět, kdo je vrah.

Klic

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Příspěvek od Přemek Doležal »

Někdy je těžký poznat, jestli to pšouknutí z nádrže je přetlak nebo podtlak
To bys musel bejt naprosto zlitej, abys to nepoznal.

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Příspěvek od PřemekD »

To Přemek: někdy je o s lidma obtížný.

To Miluna: evropská verze má odvzdušnění nádrže vedené pozinkovanou trubkou o průměru 10 mm pod auto stejně jako piano E, CE (díl 182 na úplně prvním obrázku od 8040). To si nedovedu představit, jak by se tahle ucpala.

US verze mají v nádrži malý přetlak daný funkcí odvětrávacího systému (v odkazu níže je to druhý obrázek).

https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/ ... /0/33/001/

klic

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Příspěvek od Přemek Doležal »

Lehký přetlak je skoro u všech aut : teplota paliva, filtr s uhlím, ... takže to je normální.
Ale pokud se víčko musí sundávat pajcrem, nebo po otevření uletí do sousedovy zahrady, tak tady je něco blbě.

Autor tématu
miluna
hvězda
Příspěvky: 1756
Registrován: ned 03.08.2008, 16:29
Auto: jo jo, mám
Bydliště: Košťany
Věk: 58
Kontaktovat uživatele:

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Příspěvek od miluna »

Když vytáhnu hadici vepředu z uhlí a fouknu do ní, ucpaná není. Podtlak z uhlí na druhé straně také nějaký (pulzující) je. Majitel po výletu do Alp pořád řeší, že to nejede do kopců a hledá jakoukoliv drobnost co se mu nezdá. Já bych to odfouknutí z víčka při otevírání bral jako normal.
Vysvětloval jsem mu, že tyhle starý sráče prostě do velkejch výšek nepoletěj, jako nový auto se snímáním barometrickýho tlaku. Má svý představy a je nepoučitelnej, ve škole asi nedával moc pozor a furt mele o tom, proč to při plným plynu podřadí a najednou začne jet a tak a mě už to vysvětlování každý pí..viny jak malýmu děcku unavuje.
Final Diagnosis: Auto je prostě starej analogovej sráč s hydroměničem, kterej nemůže fungovat jako současný auto.
Až budu mít čas, odšroubuju v kufru ten tisícišroubovej neprůstřelnej kryt, vytáhnu sejtko a vyčistím ho. Při tom vizuálně zkontroluju zapojení hadic jestli to černohubej Bill s Majkem nějak nedomrdali, když do toho naposledy lezli, ostatně, jak je jejich zvykem.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Příspěvek od Přemek Doležal »

Jen podotknu :
Záměna hadic nemá na funkci vliv - pokud je plná nádrž, jede to stejně
Podtlak se projeví až po vyjetí půlky nádrže
Asi bych poslal pána do pr... k šípku.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Příspěvek od fíkus »

...nejede do kopce v Alpách. Proč asi... :) Řídkej vzduch u tohoto neřízeného systému udělá svoje. A USA verze je zdechlá i v Polabí.

sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Příspěvek od sádrák »

Možná to někomu pomůže, mám podobnou zkušenost s nadměrným přetlakem v nádrži. Odvětrání nádrže existuje mnoho variant, na mém D-jetu ve verzi kalifornie je to přes trojcestný ventil do nádobky s akt. uhlím. No a byly blbě zapojený hadičky, takže to neodvzdušňovalo a ventil byl stále zavřený, asi to ještě nějaký jouda v USA zapojil halabala. Ale na výkon v Alpách může mít podstatný vliv základní nastavení MAP senzoru dle nadm. výšky. Mám s tím teď zkušenost, i poměrně malá změna indukčnosti cívek (řeší se polohou jádra civky) rozhodí výsledný diagram závislosti indukčnosti na podtlaku v sání což v konečném důsledku ovlivňuje délku pulzu na vstřiku. Ale to se týká jen D-JETu.
Pokud s tím máte někdo praktické zkušenosti, rád se podělím, zejména co se týká ladění MAP senzoru, ale i dalších periferií na D-JET.
Odpovědět