Emise :/
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 282
- Registrován: sob 02.08.2008, 20:30
- Auto: MB 200CE 95'
- Bydliště: Brno
- Věk: 40
- Kontaktovat uživatele:
Emise :/
Ahoj,
Mam na 200CE (M111.940) problem s emisema CO a HC, ktery jsou kolem 100 a nejakych 30, coz neprochazi, koncovka je lehce zacernala, zahrate auto je dost citit, coz by ukazovalo na bohatou smes.
Auto jede normalne (klidne ze sebe vymackne i 200), nezere olej, nezere neprimerene benzinu, lambda dava spravne hodnoty na emisich a je nova a originalni. Katalyzator byl Bosal, ted mam Ernst, oba to stejny, predtim ty Beru prochazely normalne. Originalni kat se neda sehnat. Hlava byla dela delana pred lety u Premy. Svicky jsem vymenil, puvodni byly Beru, zkusil jsem iridiovy Densa, to same. Motor se nehreje. Zapalovaci modul a civky par let zpet nove, cidlo teploty nasavaneho vzduchu taky. Volnobeh drzi normalni, po zahrati normalne klesne. Mozna nepatrne houpe, ale to se muzou spinat proste ruzny agregaty.
Chci to dat nekam do servisu na poladeni, nebot se mi nezda, ze by to byt s druhovyrobovym katem melo takhle zlobit. Tady mam seznam co bych chtel zkontrolovat. Ma nekdo jeste nejaky dalsi napad na co mrknout?
Zmerit tlaky
Podtlakovy senzor skrtici klapky (vahu ma az 220)
Nastaveni rozvodu
Pojistka lambdy
Cidlo teploty motoru
Cidlo teploty paliva (ma to vubec?)
Zmerit tlaky
Vstriky
Nastaveni ridici jednotky
Halluv snimac nebo proste nejakej knock senzor
Mam na 200CE (M111.940) problem s emisema CO a HC, ktery jsou kolem 100 a nejakych 30, coz neprochazi, koncovka je lehce zacernala, zahrate auto je dost citit, coz by ukazovalo na bohatou smes.
Auto jede normalne (klidne ze sebe vymackne i 200), nezere olej, nezere neprimerene benzinu, lambda dava spravne hodnoty na emisich a je nova a originalni. Katalyzator byl Bosal, ted mam Ernst, oba to stejny, predtim ty Beru prochazely normalne. Originalni kat se neda sehnat. Hlava byla dela delana pred lety u Premy. Svicky jsem vymenil, puvodni byly Beru, zkusil jsem iridiovy Densa, to same. Motor se nehreje. Zapalovaci modul a civky par let zpet nove, cidlo teploty nasavaneho vzduchu taky. Volnobeh drzi normalni, po zahrati normalne klesne. Mozna nepatrne houpe, ale to se muzou spinat proste ruzny agregaty.
Chci to dat nekam do servisu na poladeni, nebot se mi nezda, ze by to byt s druhovyrobovym katem melo takhle zlobit. Tady mam seznam co bych chtel zkontrolovat. Ma nekdo jeste nejaky dalsi napad na co mrknout?
Zmerit tlaky
Podtlakovy senzor skrtici klapky (vahu ma az 220)
Nastaveni rozvodu
Pojistka lambdy
Cidlo teploty motoru
Cidlo teploty paliva (ma to vubec?)
Zmerit tlaky
Vstriky
Nastaveni ridici jednotky
Halluv snimac nebo proste nejakej knock senzor
-
- hvězda
- Příspěvky: 1495
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: Emise :/
Jak vypadají svíčky , když se vyndají? Jsou izolátory kolem středových elektrod bílé, černé, cihlové, hnědé nebo zablemtané?
Jinak za mě to bude mít za vinu kat z druhošky.... origo katy ze starých benzinů se vykupují z důvodu přítomnosti značného množství
drahých kovů za až náct tisíc za katy z jednoho auta... a ty šunty z druhošky stojí pár tisícovek nové!!! tak kde by se tam ten cenný kov , který
zajišťuje účinnost z logiky věci asi vzal? Když jeho výkupní cena jako sběrné suroviny je dvojnásobná? No ne? Nakonec asi bude rozumné zajet k někomu, kdo klasickej auťák prostě změřit "umí" :-) beztak za pár let to půjde na testaci HV a pak se snad emisní buzerace auto zprostí.
Jinak za mě to bude mít za vinu kat z druhošky.... origo katy ze starých benzinů se vykupují z důvodu přítomnosti značného množství
drahých kovů za až náct tisíc za katy z jednoho auta... a ty šunty z druhošky stojí pár tisícovek nové!!! tak kde by se tam ten cenný kov , který
zajišťuje účinnost z logiky věci asi vzal? Když jeho výkupní cena jako sběrné suroviny je dvojnásobná? No ne? Nakonec asi bude rozumné zajet k někomu, kdo klasickej auťák prostě změřit "umí" :-) beztak za pár let to půjde na testaci HV a pak se snad emisní buzerace auto zprostí.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 282
- Registrován: sob 02.08.2008, 20:30
- Auto: MB 200CE 95'
- Bydliště: Brno
- Věk: 40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Emise :/
Ahoj, diky. Na svicky mrknu, cat jsem.taky podeziral, ale to by nevysvetlovalo tu cernou koncovku vyfuku.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6226
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: Emise :/
předpokládám, že el.svazek motoru je absolutně v cajku ;) co vstřikovače ? jsou O.K. ? stříkačka je HFM, že ano.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 282
- Registrován: sob 02.08.2008, 20:30
- Auto: MB 200CE 95'
- Bydliště: Brno
- Věk: 40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Emise :/
Svazek ma par let, daval jsem novej. Vstriky mam na seznamu :). A ano, HFM.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 418
- Registrován: sob 21.11.2009, 15:19
- Auto: w124 E250 DT, ex C124 230CE
- Bydliště: Praha
- Věk: 32
- Kontaktovat uživatele:
Re: Emise :/
ice: můžu poprosit fotku emisního protokolu ? nejlépe z druhé strany/ druhý papír, kde jsou vypsané všechny hodnoty.
Černou koncovku má snad každý benzínový auto.
Volhovič: Pokud má auto udělanou testaci na historickou původnost a zapsanou ve velkým TP , tak auto na emise musí ,avšak neměří se. Tím se myslí auta na normálních RZ. Což je na jednu stranu super a na druhou na prd, že se musí platit za emise i když se v neměří.
Černou koncovku má snad každý benzínový auto.
Volhovič: Pokud má auto udělanou testaci na historickou původnost a zapsanou ve velkým TP , tak auto na emise musí ,avšak neměří se. Tím se myslí auta na normálních RZ. Což je na jednu stranu super a na druhou na prd, že se musí platit za emise i když se v neměří.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1495
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: Emise :/
No však jo a když se neměří, tak to projde :-)
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 282
- Registrován: sob 02.08.2008, 20:30
- Auto: MB 200CE 95'
- Bydliště: Brno
- Věk: 40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Emise :/
Dneska z emisi
Teplota motoru 90
Volnobeh 780
Zvyseny volnobeh 2550
CO 0.69
HC 63
CO2 14.28
O2 0.62
Lambda 1,006
Volnobeh 750
CO 0.81
Hc 153
CO2 14.02
O2 0.8
Lambda 1,008
Jak to ctu, tak CO2, O2 a Lambda jsou OK, ale spatne to spaluje, proto je tam moc HC a moc CO, takze bych to videl spis na vadu motoru nez katalyzator. Ctu to spravne? Ubytek oleje nepozoruju.
Teplota motoru 90
Volnobeh 780
Zvyseny volnobeh 2550
CO 0.69
HC 63
CO2 14.28
O2 0.62
Lambda 1,006
Volnobeh 750
CO 0.81
Hc 153
CO2 14.02
O2 0.8
Lambda 1,008
Jak to ctu, tak CO2, O2 a Lambda jsou OK, ale spatne to spaluje, proto je tam moc HC a moc CO, takze bych to videl spis na vadu motoru nez katalyzator. Ctu to spravne? Ubytek oleje nepozoruju.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 971
- Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
- Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
- Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
- Věk: 65
Re: Emise :/
Taky něco o (nejen) měření emisí... https://fleischhans.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=777628 :?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Emise :/
Libor je Vélkej odborník přes Emise, a ten článek přesně vysatihuje situaci v naší respublice.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1495
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: Emise :/
Ten článek mnohé vysvětluje. Ale u měření tazatele hapruje i HC , které by zahřátý katalyzátor nenapravil ... pokud se pletu , ať mě někdo opraví. Zeptám se hloupě- je tam zánovní vzduchový filtr od Mannu nebo srovnatelný? Prostě jeden z nejdražších, který má filtraci dobrou ale i propustnost? Aby se motor nadechnul a měl dost vzduchu. Pak další věc , co umí udělat velký bordel je falešný vzduch , vypadlé nebo netěsnící podtlaky. O2 je v pořádku, tedy netěsnost výfuku před katem se dá vyloučit si myslím... Kolik to najelo od opravy hlavy a o kolik jinak na tom dnes může být vačkový hřídel? Ale to by asi jelo blbě , kdyby byly vačky ojeté ... a W124ky už za náchylnost k tomuto nikdo nekritizuje a sám jsem se ani u olítaniny s tím nesetkal.... jo- měl jsem blbou hlavu na motoru co najezdil statisíce na LPG ... ale to byly ventily a sedla už špatně ale ne vačka. A kolik to má teda tlaky ve válcích ?