podtlaky...:-(

Odpovědět

Autor tématu
kadett
hvězdička
Příspěvky: 60
Registrován: úte 23.03.2010, 20:48

podtlaky...:-(

Příspěvek od kadett »

Neporadil by mi někdo kde hledat zapojení podtlaků na 300D s automatem?
Na ventilovem víku je takový bazmek s třema hadičkama a pod stopventilem na čerpadle je taky nějaký tátrum na jednu hadičku,ty nemám zapojené.
Z převodovky vede jedna hadička,ta patří kam?
Byl to okuchanej motor z vraku,.....
Díky moc!
Jo a ještě dotaz - fakt automat řadí od dvojky? (300d kombík)
Připadá mi že cca v kilu už je motor docela roztočenej a sneslo by to vyšší kvalt.
Omlouvám se za možná blbé otázky,ale s médama tak nějak teprve začínám :-)
Díky! :stern:

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: podtlaky...:-(

Příspěvek od fíkus »

Zdar, za prvé - turbo, atmo? Za druhé - rok výroby? Za třetí - je to původní stav, resp. není to třeba ex benzín? Automat 4 kvalt řadí od dvojky, 5 kvalt taky. Vlez pod auto vzadu, a po směru jízdy vpravo vedle víka diferáku je vyražený převodový poměr. Zjisti ho. Automat 300 D by měl mít 3,07:1. Tak kostka na čerpadle, to vypadá jako čerpadlo z turba. Když se podíváš na motor zpředu, tak napravo vzadu, na bloku za čerpadlem, za olejovým filtrem, je typ motoru. Co tam vidíš? 617.9xx kolik?

Autor tématu
kadett
hvězdička
Příspěvky: 60
Registrován: úte 23.03.2010, 20:48

Re: podtlaky...:-(

Příspěvek od kadett »

Díky za info!
No je vbastlený agregát z 123 kombíka do 116 kastle,včetně diffu 1:3,46.
Jako jede to celkem hezky,ale tak okolo kila už je to hlučný a čekám kdy tam kopne čtverec...:-)
Motor je neturbák,617.912
Posílám fotky těch vehementů podtlakovejch
DSC_2350[1].JPG
DSC_2351[1].JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

kejb
král hvězd
Příspěvky: 6519
Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
Auto: D, J, SWE, CZ...
Bydliště: Praha - východ

Re: podtlaky...:-(

Příspěvek od kejb »

3,46 je pro manuál, takže to máš kratší než :stern: zamýšlel
Sežeň si schéma podtlaků, podle toho to zapojíš, jsou různé modifikace dle roku a motorizace.
Pokud třeba máš zbastleno astmatik/foukanej , tak to dá trochu přemýšlení.
V těchto autech je po letech většinou podtlakovej systém dost zbastlenej, protože málo kdo chápe princip jeho činnosti.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: podtlaky...:-(

Příspěvek od fíkus »

kadett píše: pát 01.07.2022, 12:00 Díky za info!
No je vbastlený agregát z 123 kombíka do 116 kastle,včetně diffu 1:3,46.
Jako jede to celkem hezky,ale tak okolo kila už je to hlučný a čekám kdy tam kopne čtverec...:-)
Motor je neturbák,617.912
Posílám fotky těch vehementů podtlakovejchDSC_2350[1].JPGDSC_2351[1].JPG
Tak tohle je slušný, no. W116 ex benzín? Zajímavě vyřešený zhasínání motoru. Původně je to přes spínačku, kam je přivedený podtlak od vývěvy, a při vypnutí klíčku ho pustíš čerpadla, přesně do toho vývodu, na který jsi se ptal. Jinak, tyhle podtlaky tam být vůbec nemusí. Nejlepší je to celý očesat a nechat tam základ. Ještě zjisti typ převodovky, to je vyražený z boku, nad vanou, vpravo po směru jízdy. :stern:

Autor tématu
kadett
hvězdička
Příspěvky: 60
Registrován: úte 23.03.2010, 20:48

Re: podtlaky...:-(

Příspěvek od kadett »

No schéma jsem hledal,ale nevím na co je ta věc na víku (převodovka?) a to na tom čerpadle.
Ale i tak jsem našel jen schema k centrálu....:-(
A 3,46 nemůže být že to byl kombík?Nevypadal zbastleně.....

Autor tématu
kadett
hvězdička
Příspěvky: 60
Registrován: úte 23.03.2010, 20:48

Re: podtlaky...:-(

Příspěvek od kadett »

Jj,na zhasínání je ten vršek,ale k čemu je tam to pod ním a vzadu s tím ventilem?
No spínačku jsem podlakovou neměl,tak jsem natunil lanko,funguje to taky :-)
Je to zprasenec,přiznávám,ale takhle jsem to prostě udělal a bude dejlykára....a je to udělaný "návratně" :-)
Tak to mám všechno vyškubat teda?Nejsou to nějaký přidavače nafty poedle teploty nebo tak něco?

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6238
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 61

Re: podtlaky...:-(

Příspěvek od Merc124 »

Tak si ty podtlaky proštuduj ;) jak se řeší bastlený auto, je to vždycky hokej *jokingly*
podtlaky W123.pdf
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Autor tématu
kadett
hvězdička
Příspěvky: 60
Registrován: úte 23.03.2010, 20:48

Re: podtlaky...:-(

Příspěvek od kadett »

Merc124 píše: ned 03.07.2022, 10:14 Tak si ty podtlaky proštuduj ;) jak se řeší bastlený auto, je to vždycky hokej *jokingly*
podtlaky W123.pdf
Supeeeeer pane,děkuju moc!Tohle jsem potřeboval!!:-)

Volhovič
hvězda
Příspěvky: 1503
Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
Bydliště: Bodenbach, Sudeten

Re: podtlaky...:-(

Příspěvek od Volhovič »

Jinak co se týká přestavěné W116 s naftou bez turba, jezdím s takovou jednou už asi 7 let a je to OM 603 s manuálem a když si představím mít tam místo toho piánové tříkilo , tak pokud by to nebylo takto do síly , jak popisuješ, tak to bude příšerně líný . Rychlejší dif je sice bezva ale ne když ten motor pak auto neuveze , kor s automatem ještě. Jinak co se týká bastlených aut - nejlíp radí ten kdo řekl, že všechny podtlaky dát do háje, zapojit jen to nejnutnější - za mě pouze převodovku a projet , jak bude řadit. Pak přidávat další věci ale po kontrole všech komponentů ruční vývěvovou zkoušečkou s budíkem a všechny hadičky a spojky stopro stav. Jinak chcípák jsem měl na přestavěné ex benál S124 300D udělanej tak, že když se zapla spínačka - sv 15 , rozpojil solenoid podtlak do chcípáku a když jsem klíček vypnul , solenoid to otevřel = elegantní ovládání chcípáku benzinovou spínačkou :-)
Odpovědět