elektro vehement u OM646.821
-
Autor tématu - hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
elektro vehement u OM646.821
Ahoj.
Nevíte někdo, co je ta věc, ze které trčí konektor a která se nachází na hadici, co vede z odvětrávání motoru do sání? Delší dobu řeším kolísání volnoběhu zastudena a kolísání tahu (jakoby přidávání a ubíraní plynu) při zrychlování zatepla. Mám pocit, že problém zmizel po odpojení hadice od odlučovače oleje a její zaslepení.
Taky otázka: Může mít špatný odlučovač oleje (odvětrání skříně) takový vliv na chod motoru? Co se tam vlastně děje, když to nepracuje správně krom toho, že to do sání hází větší množství oleje?
1. sání pod filtrboxem
2. neznámý štekr
3. hadice z PCV (odvětrávání)
Nevíte někdo, co je ta věc, ze které trčí konektor a která se nachází na hadici, co vede z odvětrávání motoru do sání? Delší dobu řeším kolísání volnoběhu zastudena a kolísání tahu (jakoby přidávání a ubíraní plynu) při zrychlování zatepla. Mám pocit, že problém zmizel po odpojení hadice od odlučovače oleje a její zaslepení.
Taky otázka: Může mít špatný odlučovač oleje (odvětrání skříně) takový vliv na chod motoru? Co se tam vlastně děje, když to nepracuje správně krom toho, že to do sání hází větší množství oleje?
1. sání pod filtrboxem
2. neznámý štekr
3. hadice z PCV (odvětrávání)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Waterfall dne úte 16.08.2022, 22:30, celkem upraveno 2 x.
-
- kometa
- Příspěvky: 2044
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: elektro vehement u OM646.821
Z týhle fotky nevím, co máš na mysli.
Odlučovač je docela důležitý.
Odlučovač je docela důležitý.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6238
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: elektro vehement u OM646.821
je to topné těleso výhřevu odvzdušnění motoru, čistě a pouze pro zimu, on totiž kondezát se tam objevit může a když to v zimě zamzrne a motor nemá kudy odfukovat tak se někdy dějí věci ;)
-
Autor tématu - hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: elektro vehement u OM646.821
Díky moc. Jsem měl obavu, zda to není nějaký další ventil, nebo snímač. :-[ Je mi jasný, že když to nemá jak odfouknout, tak to pak minimálně klidně vytlačí přes různý těsnění a pak je celej motor zeblitej od oleje.
Ale opravdu to může dělat takový brikule, že se to projevuje, jako kdyby si někde motor mimo váhu přisával falešnej vzduch?
Ale opravdu to může dělat takový brikule, že se to projevuje, jako kdyby si někde motor mimo váhu přisával falešnej vzduch?
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6238
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: elektro vehement u OM646.821
asi těžko, je to plně průchozí element, jen vytápěný ;)
-
Autor tématu - hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: elektro vehement u OM646.821
To chápu. Ta druhá otázka byla mířena spíš na ten PCV systém jako takovej, zda může mít u OM646 až takový zásadní vliv na chod motoru.
-
- kometa
- Příspěvky: 2044
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: elektro vehement u OM646.821
Dle mě ne e, zvláště na volnoběh ne.
-
Autor tématu - hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: elektro vehement u OM646.821
Tak jsem vyměnil celý díl A6460101262. Koupeno ve hvězdárně za nekřesťanských 153,70€ včetně DPH. I kdyby to samotnýmu chování motoru již nepomohlo, stejně jsem to už vyměnil, protože to přes to PCV tlačilo do turba olej a taky celý okolí nalévacího víčka bylo imrvére plný oleje. Kolísání otáček první minutu po nastartování to sice opravdu nevyřešilo, ale kolísání výkonu (tahu) při mírném plynu zatepla úplně zmizelo a auto i lépe řadí. Rozdělal jsem i původní PCV. Membránka sice nijakou okem viditelnou trhlinu neměla, ale zato už byla zdeformovaná a dosti ztvrdlá. Je dost pravděpodobný, že ten díl byl ještě původní (auto má 16 let a 350 000 km).
Mírné kolísání otáček zastudena už asi nebudu ani řešit...fakt nevím, čím by to ještě mohlo být. Vstřiky byly na stolici, jsou OK. Ventil množství paliva na čerpadle nový, originál. Regulátor a snímač tlaku na railu taky nový (originál). EGR-ko taky nový (Pierburg). Hydroměnič repasovaný (ten je tam již třetí, přičemž mám pocit, že nejlepší byl stejně ten původní a všechny ty repasy stojej za h...o)... :D
Mírné kolísání otáček zastudena už asi nebudu ani řešit...fakt nevím, čím by to ještě mohlo být. Vstřiky byly na stolici, jsou OK. Ventil množství paliva na čerpadle nový, originál. Regulátor a snímač tlaku na railu taky nový (originál). EGR-ko taky nový (Pierburg). Hydroměnič repasovaný (ten je tam již třetí, přičemž mám pocit, že nejlepší byl stejně ten původní a všechny ty repasy stojej za h...o)... :D
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6238
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
-
Autor tématu - hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: elektro vehement u OM646.821
A většina lidí na to samozřejmě kašle. :)
Ještě bych měl otázku (ať nezakládám další téma). Je možný odstavit vířivý klapky v sání bez nutnosti úpravy softvéru? Že se vykuchaj, zaslepí a ovládací motorek se nechá běhat naprádzno, stejně jako se to dělá u BMW?
Ještě bych měl otázku (ať nezakládám další téma). Je možný odstavit vířivý klapky v sání bez nutnosti úpravy softvéru? Že se vykuchaj, zaslepí a ovládací motorek se nechá běhat naprádzno, stejně jako se to dělá u BMW?
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 931
- Registrován: sob 20.03.2010, 23:10
- Auto: W213 e200d / 996.1 C2
- Bydliště: Vinohrady
- Věk: 35
Re: elektro vehement u OM646.821
Delphi vstřikovače?Waterfall píše: ↑ned 21.08.2022, 16:08 Tak jsem vyměnil celý díl A6460101262. Koupeno ve hvězdárně za nekřesťanských 153,70€ včetně DPH. I kdyby to samotnýmu chování motoru již nepomohlo, stejně jsem to už vyměnil, protože to přes to PCV tlačilo do turba olej a taky celý okolí nalévacího víčka bylo imrvére plný oleje. Kolísání otáček první minutu po nastartování to sice opravdu nevyřešilo, ale kolísání výkonu (tahu) při mírném plynu zatepla úplně zmizelo a auto i lépe řadí. Rozdělal jsem i původní PCV. Membránka sice nijakou okem viditelnou trhlinu neměla, ale zato už byla zdeformovaná a dosti ztvrdlá. Je dost pravděpodobný, že ten díl byl ještě původní (auto má 16 let a 350 000 km).
Mírné kolísání otáček zastudena už asi nebudu ani řešit...fakt nevím, čím by to ještě mohlo být. Vstřiky byly na stolici, jsou OK. Ventil množství paliva na čerpadle nový, originál. Regulátor a snímač tlaku na railu taky nový (originál). EGR-ko taky nový (Pierburg). Hydroměnič repasovaný (ten je tam již třetí, přičemž mám pocit, že nejlepší byl stejně ten původní a všechny ty repasy stojej za h...o)... :D
-
Autor tématu - hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: elektro vehement u OM646.821
Jo, Delphi.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 931
- Registrován: sob 20.03.2010, 23:10
- Auto: W213 e200d / 996.1 C2
- Bydliště: Vinohrady
- Věk: 35
Re: elektro vehement u OM646.821
Stejnej problém, repasoval jsem všechny protože rozdíl v ceně je velkej. Nechtěl jsem odstavovat auto takže jsem jeden dal novej, a zbytek točil na repas. Úspěšnost byla 50/50. Dvěma stačilo pouhé čistění a nová špička, hodnoty v pořádku. Dva na kompletní repas protože volnoběh a horší řazení. Repasováno, nové kody, opět hraniční hodnoty na volnoběhu a neklidný běh motoru. Reklamace opět přezkoušeno vše ok, v autě ne. V zimě to funguje bez potíží, pokud je teplo a zejména teplá nafta po delší jízdě tak to škobrtá. Je to lepší pokud aditivem zvýšíš cetanový číslo.
Výsledek akce, kupuju 2 nové vstřikovače. Vysvětlení není. Bud stolice nesimuluje reálný provoz nebo nějaká elektronická součástka zůstane původní a už to nedá.
Vyzkoušeno za Vás. Koupit nový prostě = bohužel.
Původní měli MB hvězdičku, nájezd byl 820 tis km.
Výsledek akce, kupuju 2 nové vstřikovače. Vysvětlení není. Bud stolice nesimuluje reálný provoz nebo nějaká elektronická součástka zůstane původní a už to nedá.
Vyzkoušeno za Vás. Koupit nový prostě = bohužel.
Původní měli MB hvězdičku, nájezd byl 820 tis km.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6238
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: elektro vehement u OM646.821
tak on je problém, že na té zkušební stolici ty vstřiky projedou v celém pásmu od volnoběhu až po plný výkon, ale jen za pokojové teploty ;) ještě jsem neviděl, že by ty vstřiku projeli i za teploty 90 st. C. ]:->
-
- kometa
- Příspěvky: 2044
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: elektro vehement u OM646.821
ANO.
Semry otázka: KDE to ty vstřiky repasovali?