elektro vehement u OM646.821


Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od Waterfall »

Ahoj.
Nevíte někdo, co je ta věc, ze které trčí konektor a která se nachází na hadici, co vede z odvětrávání motoru do sání? Delší dobu řeším kolísání volnoběhu zastudena a kolísání tahu (jakoby přidávání a ubíraní plynu) při zrychlování zatepla. Mám pocit, že problém zmizel po odpojení hadice od odlučovače oleje a její zaslepení.
Taky otázka: Může mít špatný odlučovač oleje (odvětrání skříně) takový vliv na chod motoru? Co se tam vlastně děje, když to nepracuje správně krom toho, že to do sání hází větší množství oleje?
1. sání pod filtrboxem
2. neznámý štekr
3. hadice z PCV (odvětrávání)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Waterfall dne úte 16.08.2022, 22:30, celkem upraveno 2 x.

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od PřemekD »

Z týhle fotky nevím, co máš na mysli.
Odlučovač je docela důležitý.

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6226
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 61

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od Merc124 »

je to topné těleso výhřevu odvzdušnění motoru, čistě a pouze pro zimu, on totiž kondezát se tam objevit může a když to v zimě zamzrne a motor nemá kudy odfukovat tak se někdy dějí věci ;)

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od Waterfall »

Díky moc. Jsem měl obavu, zda to není nějaký další ventil, nebo snímač. :-[ Je mi jasný, že když to nemá jak odfouknout, tak to pak minimálně klidně vytlačí přes různý těsnění a pak je celej motor zeblitej od oleje.
Ale opravdu to může dělat takový brikule, že se to projevuje, jako kdyby si někde motor mimo váhu přisával falešnej vzduch?

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6226
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 61

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od Merc124 »

asi těžko, je to plně průchozí element, jen vytápěný ;)

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od Waterfall »

To chápu. Ta druhá otázka byla mířena spíš na ten PCV systém jako takovej, zda může mít u OM646 až takový zásadní vliv na chod motoru.

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od PřemekD »

Dle mě ne e, zvláště na volnoběh ne.

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od Waterfall »

Tak jsem vyměnil celý díl A6460101262. Koupeno ve hvězdárně za nekřesťanských 153,70€ včetně DPH. I kdyby to samotnýmu chování motoru již nepomohlo, stejně jsem to už vyměnil, protože to přes to PCV tlačilo do turba olej a taky celý okolí nalévacího víčka bylo imrvére plný oleje. Kolísání otáček první minutu po nastartování to sice opravdu nevyřešilo, ale kolísání výkonu (tahu) při mírném plynu zatepla úplně zmizelo a auto i lépe řadí. Rozdělal jsem i původní PCV. Membránka sice nijakou okem viditelnou trhlinu neměla, ale zato už byla zdeformovaná a dosti ztvrdlá. Je dost pravděpodobný, že ten díl byl ještě původní (auto má 16 let a 350 000 km).
Mírné kolísání otáček zastudena už asi nebudu ani řešit...fakt nevím, čím by to ještě mohlo být. Vstřiky byly na stolici, jsou OK. Ventil množství paliva na čerpadle nový, originál. Regulátor a snímač tlaku na railu taky nový (originál). EGR-ko taky nový (Pierburg). Hydroměnič repasovaný (ten je tam již třetí, přičemž mám pocit, že nejlepší byl stejně ten původní a všechny ty repasy stojej za h...o)... :D

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6226
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 61

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od Merc124 »

Waterfall píše: ned 21.08.2022, 16:08 Tak jsem vyměnil celý díl A6460101262. Koupeno ve hvězdárně za nekřesťanských 153,70€ včetně DPH.
tenhle ventil odvětrání motoru je dle výrobce doporučeno měnit po cca 50 - 60 tis. km ;)

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od Waterfall »

A většina lidí na to samozřejmě kašle. :)
Ještě bych měl otázku (ať nezakládám další téma). Je možný odstavit vířivý klapky v sání bez nutnosti úpravy softvéru? Že se vykuchaj, zaslepí a ovládací motorek se nechá běhat naprádzno, stejně jako se to dělá u BMW?

SEMRY
vycházející hvězda
Příspěvky: 931
Registrován: sob 20.03.2010, 23:10
Auto: W213 e200d / 996.1 C2
Bydliště: Vinohrady
Věk: 35

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od SEMRY »

Waterfall píše: ned 21.08.2022, 16:08 Tak jsem vyměnil celý díl A6460101262. Koupeno ve hvězdárně za nekřesťanských 153,70€ včetně DPH. I kdyby to samotnýmu chování motoru již nepomohlo, stejně jsem to už vyměnil, protože to přes to PCV tlačilo do turba olej a taky celý okolí nalévacího víčka bylo imrvére plný oleje. Kolísání otáček první minutu po nastartování to sice opravdu nevyřešilo, ale kolísání výkonu (tahu) při mírném plynu zatepla úplně zmizelo a auto i lépe řadí. Rozdělal jsem i původní PCV. Membránka sice nijakou okem viditelnou trhlinu neměla, ale zato už byla zdeformovaná a dosti ztvrdlá. Je dost pravděpodobný, že ten díl byl ještě původní (auto má 16 let a 350 000 km).
Mírné kolísání otáček zastudena už asi nebudu ani řešit...fakt nevím, čím by to ještě mohlo být. Vstřiky byly na stolici, jsou OK. Ventil množství paliva na čerpadle nový, originál. Regulátor a snímač tlaku na railu taky nový (originál). EGR-ko taky nový (Pierburg). Hydroměnič repasovaný (ten je tam již třetí, přičemž mám pocit, že nejlepší byl stejně ten původní a všechny ty repasy stojej za h...o)... :D
Delphi vstřikovače?

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od Waterfall »

Jo, Delphi.

SEMRY
vycházející hvězda
Příspěvky: 931
Registrován: sob 20.03.2010, 23:10
Auto: W213 e200d / 996.1 C2
Bydliště: Vinohrady
Věk: 35

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od SEMRY »

Stejnej problém, repasoval jsem všechny protože rozdíl v ceně je velkej. Nechtěl jsem odstavovat auto takže jsem jeden dal novej, a zbytek točil na repas. Úspěšnost byla 50/50. Dvěma stačilo pouhé čistění a nová špička, hodnoty v pořádku. Dva na kompletní repas protože volnoběh a horší řazení. Repasováno, nové kody, opět hraniční hodnoty na volnoběhu a neklidný běh motoru. Reklamace opět přezkoušeno vše ok, v autě ne. V zimě to funguje bez potíží, pokud je teplo a zejména teplá nafta po delší jízdě tak to škobrtá. Je to lepší pokud aditivem zvýšíš cetanový číslo.

Výsledek akce, kupuju 2 nové vstřikovače. Vysvětlení není. Bud stolice nesimuluje reálný provoz nebo nějaká elektronická součástka zůstane původní a už to nedá.
Vyzkoušeno za Vás. Koupit nový prostě = bohužel.

Původní měli MB hvězdičku, nájezd byl 820 tis km.

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6226
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 61

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od Merc124 »

tak on je problém, že na té zkušební stolici ty vstřiky projedou v celém pásmu od volnoběhu až po plný výkon, ale jen za pokojové teploty ;) ještě jsem neviděl, že by ty vstřiku projeli i za teploty 90 st. C. ]:->

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od PřemekD »

Waterfall píše: pon 05.09.2022, 12:22 A většina lidí na to samozřejmě kašle. :)
Ještě bych měl otázku (ať nezakládám další téma). Je možný odstavit vířivý klapky v sání bez nutnosti úpravy softvéru? Že se vykuchaj, zaslepí a ovládací motorek se nechá běhat naprádzno, stejně jako se to dělá u BMW?
ANO.
Semry otázka: KDE to ty vstřiky repasovali?
Odpovědět