Je takový test, ale na to je třeba vybavení a návod postupu. A zabere tak dva dny :DWaterfall píše: ↑stř 31.08.2022, 15:40 Pin 10 na palivovém relé je vstup pro impulzy otáček motoru, které vysílá modul zapalování EZL (při překročení otáček vypne pumpy). Tam žádných trvalých 12V ani nenaměříš. Pevných 12V bys měl mít na pinu 8 a 9 (po zapnutí zapalování). Ventil studenýho startu je tedy závislej na těchto dvou napájecích pinech, pak na starteru (pin 12) a na signálu z ECU (pin 2). Mám bohužel obavu, že na pin 2 nevysílá ECU z pinu 9 pevných stejnosměrných 12V. To napětí na pinu 9 ECU je závislé na teplotě motoru.
2.1V - 2°C
1.1V - 6°C
0.5V - 60°C
0.46V - 70°C
0.35V - 80°C
0.31V - 87°C
Osobně bych zkusil odpájet drát u pinu 2 palivového relé (co jde z ECU), připájet jiný a z regulovatelnýho zdroje tam pustit napětí 2-5V přes nějaký omezovací rezistor...třeba 4,7 kOhm. Tím vyloučíš, zda je problém v palivovým relé, nebo ECU.
Víc už poradit neumím. Žádný komplexní test jednotky pro stříkačky KE-JET neznám.
W124 ECU, sytič, topení
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: W124 ECU, sytič, topení
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 13
- Registrován: stř 19.04.2017, 12:51
- Auto: Mercedes benz W202 1.8
Re: W124 ECU, sytič, topení
Dobrý den všem v diskuzi,
Díky moc za rady, díky za vysvětlení toho uzlu.
Mrknu nejdříve na relé a pak bych řešil topení.
Co se týče duoventilu, tak při měření prostředního kontaktu jsem plus nenaměřil, vyzkouším pak ještě jednou, mám za to že na ventilu musí být plus jinak zůstávají otevřené, když jsem ventily připojil na baterii cvaklo v nich. Je vyměněna lampička stropní ve které by mělo být teplotní čidlo,původní mám k vozu.
Ještě jednou díky a všem přeji příjemný den
S pozdravem
Díky moc za rady, díky za vysvětlení toho uzlu.
Mrknu nejdříve na relé a pak bych řešil topení.
Co se týče duoventilu, tak při měření prostředního kontaktu jsem plus nenaměřil, vyzkouším pak ještě jednou, mám za to že na ventilu musí být plus jinak zůstávají otevřené, když jsem ventily připojil na baterii cvaklo v nich. Je vyměněna lampička stropní ve které by mělo být teplotní čidlo,původní mám k vozu.
Ještě jednou díky a všem přeji příjemný den
S pozdravem
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 40
Re: W124 ECU, sytič, topení
Čili dle toho, co píše klíč (Přemek) i u manuálu by ventily měly být ovládané PWM signálem, který spíná kostru. Pokud tedy na společném kontaktu ventilů chybí +12V, je potřeba sa zaměřit pouze na tohle a nehledat problém v řízení. U mně je to udělaný tak, že z pojistky 7 vede +12V na pomocný oběhový čerpadýlko a z něj pak kabel na monoventil (já mám automatiku). Takže jít prostě po kabelu a zjistit, kde končí a proč tam tedy 12V chybí.
-
- kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: W124 ECU, sytič, topení
Ano, tak to je.
Pojistka nadepsaná Duoventil....asi ta 7.
@}->--
Hledat závadu tam, kde být nemůže je kravina, i když!!!!!!......
....BMW X3 2,0D 4x4, stále občas pocukávalo - jako kdyby výpadky motoru, EGR, turboservo,.....
100x dignostika, i za jízdy, měsíc tápání, nic, vše OK.
Až pak náhodný jezdec diagnostik zjistil, že je drobet měkký PZ kolo. Dofouknul ho, a bylo opraveno. :-!
Svět se v prdel obrací. :vino:
Pojistka nadepsaná Duoventil....asi ta 7.
@}->--
Hledat závadu tam, kde být nemůže je kravina, i když!!!!!!......
....BMW X3 2,0D 4x4, stále občas pocukávalo - jako kdyby výpadky motoru, EGR, turboservo,.....
100x dignostika, i za jízdy, měsíc tápání, nic, vše OK.
Až pak náhodný jezdec diagnostik zjistil, že je drobet měkký PZ kolo. Dofouknul ho, a bylo opraveno. :-!
Svět se v prdel obrací. :vino:
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 13
- Registrován: stř 19.04.2017, 12:51
- Auto: Mercedes benz W202 1.8
Re: W124 ECU, sytič, topení
Zdravím všechny,
Dal jsem palivové relé na kontrolu a mechanik odhalil 2 studené spoje, opravil, propajel. Relé jsem nainstaloval,ale beze změny, napájení na trysku sytiče stále nejde. Musím tedy hledat dál.
Proměřil jsem znovu duoventil a zjistil, že 12V na prostřední kontakt jde, při vypnutém klíči je na prostředním kontaktu kostra. Na krajních kontaktech - jsem minus nenameril ani při zaplem ani při vyplem klici zapalovani.
Omlouvám se za první mylnou informaci že nemam.na prostředním kontaktu 12V.
S pozdravem
Dal jsem palivové relé na kontrolu a mechanik odhalil 2 studené spoje, opravil, propajel. Relé jsem nainstaloval,ale beze změny, napájení na trysku sytiče stále nejde. Musím tedy hledat dál.
Proměřil jsem znovu duoventil a zjistil, že 12V na prostřední kontakt jde, při vypnutém klíči je na prostředním kontaktu kostra. Na krajních kontaktech - jsem minus nenameril ani při zaplem ani při vyplem klici zapalovani.
Omlouvám se za první mylnou informaci že nemam.na prostředním kontaktu 12V.
S pozdravem
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 40
Re: W124 ECU, sytič, topení
Takže "COM" máme, chybí ovládací napětí. Ono na těch krajních kontaktech stabilní kostra většinou nebude. Je to řízený PWM-kem (Pulse Width Modulation), čili šířkovou modulací. To značí, že ta kostra je na krajních kontaktech sepnutá jen na nějakou dobu. Délka sepnutí (impulsu) závisí na žádané poloze duoventilu. Pouze v případě úplně zavřeného ventilu (modrý doraz kolečka teploty) by tam měla být stabilní kostra a tedy plné napětí mezi kontakty. Jinak bude jeho efektivní hodnota různě velká v závislosti na nastavené a momentální teplotě interiéru.
Pokud ale impulsy na duoventily nepřichází, pak je jednotka klimatizace/topení neposílá. Může být na vině samotný modul, ale může být i problém v tom, že mu chybí nějaká vstupní informace...
Pokud ale impulsy na duoventily nepřichází, pak je jednotka klimatizace/topení neposílá. Může být na vině samotný modul, ale může být i problém v tom, že mu chybí nějaká vstupní informace...
-
- kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: W124 ECU, sytič, topení
Prosím, ty raději NIC neměř, nic elektrického neopravuj, nebo vyhoříš. *stop*majkl.mb píše: ↑pon 05.09.2022, 18:05 Zdravím všechny,
Dal jsem palivové relé na kontrolu a mechanik odhalil 2 studené spoje, opravil, propajel. Relé jsem nainstaloval,ale beze změny, napájení na trysku sytiče stále nejde. Musím tedy hledat dál.
Proměřil jsem znovu duoventil a zjistil, že 12V na prostřední kontakt jde, při vypnutém klíči je na prostředním kontaktu kostra. Na krajních kontaktech - jsem minus nenameril ani při zaplem ani při vyplem klici zapalovani.
Omlouvám se za první mylnou informaci že nemam.na prostředním kontaktu 12V.
S pozdravem
Tvé dedukce jsou na mrtvici.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: W124 ECU, sytič, topení
Začal bych tím, že bych si přečetl všechny rady ohledně duoventilu co jsou zde na fóru. Pak případně další fóra a zkusil to dle toho opravit. Pokud to nezafunguje, má smysl to řešit dál.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 13
- Registrován: stř 19.04.2017, 12:51
- Auto: Mercedes benz W202 1.8
Re: W124 ECU, sytič, topení
Zdravím,klíč píše: ↑pon 05.09.2022, 22:13Prosím, ty raději NIC neměř, nic elektrického neopravuj, nebo vyhoříš. *stop*majkl.mb píše: ↑pon 05.09.2022, 18:05 Zdravím všechny,
Dal jsem palivové relé na kontrolu a mechanik odhalil 2 studené spoje, opravil, propajel. Relé jsem nainstaloval,ale beze změny, napájení na trysku sytiče stále nejde. Musím tedy hledat dál.
Proměřil jsem znovu duoventil a zjistil, že 12V na prostřední kontakt jde, při vypnutém klíči je na prostředním kontaktu kostra. Na krajních kontaktech - jsem minus nenameril ani při zaplem ani při vyplem klici zapalovani.
Omlouvám se za první mylnou informaci že nemam.na prostředním kontaktu 12V.
S pozdravem
Tvé dedukce jsou na mrtvici.
snad nebude až tak zle jak se zdá.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 13
- Registrován: stř 19.04.2017, 12:51
- Auto: Mercedes benz W202 1.8
Re: W124 ECU, sytič, topení
Dobrý den,
posunul jsem se v řešení problému nefunkční trisky sytiče.
Nechal jsem zkontrolovat řídící jednotku a bohužel ji někdo opravil tak, že jsem musel objednat novou. Přikládám foto.
Co se týče topeni, tak mám obavu aby řídící jednotka nebyla v podobném stavu.
S pozdravem
posunul jsem se v řešení problému nefunkční trisky sytiče.
Nechal jsem zkontrolovat řídící jednotku a bohužel ji někdo opravil tak, že jsem musel objednat novou. Přikládám foto.
Co se týče topeni, tak mám obavu aby řídící jednotka nebyla v podobném stavu.
S pozdravem
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 40
Re: W124 ECU, sytič, topení
Mně spíš přijde, že to shořelo, než že to někdo opravoval...
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 13
- Registrován: stř 19.04.2017, 12:51
- Auto: Mercedes benz W202 1.8
Re: W124 ECU, sytič, topení
Zdravím,
Bylo mi řečeno že ta fixa na plošném spoji nebude originál, a že někdo do jednotky pustil větší napětí než snesla při nějaké manipulaci - možná pokusu o opravu, to už nezjistim.
Můj první dotaz totiž byl, ať nedám novou jednotku a nedopadne stejně.
Opravit by možná šla, ale bylo mi doporučeno už jí do auta nedávat, proto jsem objednal novou. Jak přijde napíšu výsledek.
Každopádně rady zde na fóru mi hodně pomohly.
S pozdravem
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 13
- Registrován: stř 19.04.2017, 12:51
- Auto: Mercedes benz W202 1.8
Re: W124 ECU, sytič, topení
Zdravím,
Jednotka na místě a zdá se že auto jede :)
Jednotka na místě a zdá se že auto jede :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.