odvzdušnění ASD na diferáku


zadek524
král hvězd
Příspěvky: 4495
Registrován: čtv 31.07.2008, 13:59
Auto: 124 - to je krásný číslo co mám rád
Bydliště: Nehvizdy, Praha - východ
Věk: 49
Kontaktovat uživatele:

Re: odvzdušnění ASD na diferáku

Příspěvek od zadek524 »

Já to onehdá dělal a mám pocit, že jsem spojil zdířky v diagnostické zásuvce a fungovalo to.
Jinak jednoduchá univerzální rada je, že pod zadní sedačkou je konektor, jenom dvoukolík, na který stačí napojit plus a mínus při nastartovaném motoru, obsluhovat si to můžeš sám zpodauta a funguje to zaručeně... :)

Přibržďování kol se mi moc teda nezamlouvá...

Oldis
hvězdička
Příspěvky: 13
Registrován: stř 02.09.2015, 19:49
Auto: W124 - 300 E, r.v. 1990
Bydliště: Třebíč

Re: odvzdušnění ASD na diferáku

Příspěvek od Oldis »

tlakuje.jpg
Dobrý den, prosím, o radu... Mám vůz W124 300E, r.v. 01/1990 a je vybaven ASD - automatickou uzávěrkou diferenciálu (nebo jak se to píše). Auto jsem koupil tak, že v nádržce bylo minimum oleje a svítila kontrolka ASD. Olej jsem vyměnil (vypouštěl starý z kovových trubek a doléval nový do nádržky, až začal téci čistý olej). Vyblikal závadu ASD a hlásilo mi to "spínač brzdového světla". Tento jsem vyměnil, závadu "vymazal" a vše v pořádku. Problém je ale ten, že mi to auto kolem toho systému ASD stále nějak "odfukuje". V pravidelných intervalech a po tom, co je motor dostatečně zahřátý, po jízdě. Jde to vidět i na hadici v motorovém prostoru, jak se "pne" a pak povolí / odfoukne. Odvzdušňoval jsem i diferencial, nechal odtéci asi 0,5 l oleje - bez vzduchových bublinek, tekl jen olej. Každopádně odfukování kolem toho ASD stále pokračuje. Když se dotknu pod autem těch 3 kovových trubek, co vedou do ASD, tak cítím, jak to v nich "pne, skoro až zvoní". Když se dotknu té tlakové "baňky" u ASD, tak tam se nic neozývá. Jako by to bylo v těch trubkách. Prosím, nesetkal jste se s tím někdo? Mám třeba odvzdušnit ten diferencial mnohem víc - např. nechat protéci cca 1,5 l oleje atd... Zkosil jsem nahrát i video v příloze, ale hrčí mi do toho palivová čerpadla, tak to jde hůře slyše. Chápu, že se takto "na dálku" blbě radí, ale třeba se s tím někdo setkal. Díky . . .

... tak videa mi sem bohužel nejdou vkládat..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6226
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 61

Re: odvzdušnění ASD na diferáku

Příspěvek od Merc124 »

tady máš odvzušnění
W124 ASD odvzdusneni.pdf
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Oldis
hvězdička
Příspěvky: 13
Registrován: stř 02.09.2015, 19:49
Auto: W124 - 300 E, r.v. 1990
Bydliště: Třebíč

Re: odvzdušnění ASD na diferáku

Příspěvek od Oldis »

Děkuji za zaslání návodu. Tento již mám a také jsem to podle něho odvzdušňoval. Zkusím toho oleje vypustit / dolít více a uvidíme.

Oldis
hvězdička
Příspěvky: 13
Registrován: stř 02.09.2015, 19:49
Auto: W124 - 300 E, r.v. 1990
Bydliště: Třebíč

Re: odvzdušnění ASD na diferáku

Příspěvek od Oldis »

Zdravím, před nějakou dobou jsme tady řešil "odfukování" kolem ASD systému, 300 E, r.v. 1990. Třeba to někdy někomu v budoucnu pomůže...
- jde o to, že ten akumulátor tlaku, který má být naplněn dusíkem (je uvnitř asi nějaký gumový balónek, popř. gumová membrána), tak již nepruží -
asi po letech praskla membrána.
- proto se to celé tlakuje v těch hadicích a vydává to zvláštní zvuky "odfukuje" a ozývá po celém spodku auta
- tady je o tom pak také nějaké povídání...https://www.w124-board.de/sonstiges-tec ... 24/p1.html
- proto je třeba vyměnit celý ten akumulátor - A 124 553 00 10
- zkoušel jsem najít nějaké alternativy, ale bez úspěchu (jen v Německu někdo prodával alternativu za cca 110 EUR)
- možná by tam fungovala nějaký typ z jiného auta, ale to jsem nezkoušel
- každopádně originální díl jde stále kopit přímo v MB a k dnešnímu dni byla cena 3 600,-..
- po výměně tohoto akumulátoru a odvzdušnění vše funguje, jak má (žádné pazvuky a kola na trávě "hrábnou" obě)
Tak ať to jezdí....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: odvzdušnění ASD na diferáku

Příspěvek od PřemekD »

Základem týhle Koule je závit, provedení, funkce a tlak dusíku. CX má vpředu 70 vzadu 35 Atm.
Je třeba tam dát tu správnou...tedy pokud chceš, aby to fachčilo jak má. Nebo to vyřadit z činnosti.
Naposledy upravil(a) PřemekD dne ned 22.10.2023, 14:44, celkem upraveno 1 x.

Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: odvzdušnění ASD na diferáku

Příspěvek od Waterfall »

Docela opruz je ten tlakový zásobník demontovat. Povolit to po těch letech moc nechce a nejhorší je, že nelze ani pořádně zabrat. Totižto celý ten ASD ventil je na třech silentblocích a kdyby člověk pořádně zabral, vytrhne to z toho montážního plechu celý. Zkoušel jsem to nějak vypodložit, ale moc to nepomohlo. Celý těleso se mi moc sundavat nechce, protože je potřeba povolit 4 trubky a člověk opět neví, jak to dopadne...
Odpovědět