Sprinter 906 311CDI, bliká kontrolka motoru a auto netáhne
-
Tom 230
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 88
- Registrován: pát 01.08.2008, 21:29
- Auto: W124 230CE
- Bydliště: Čelákovice, Praha-východ
- Kontaktovat uživatele:
Sprinter 906 311CDI, bliká kontrolka motoru a auto netáhne
Mám problém se sprinterem 311, rv 2008, OM 646.986. Po cca 120 km cestě se mi rozblikala kontrolka motoru, a motor přestal mít výkon.
Načetl jsem diagnostikou chybové kody (DAIG Delhi DS150) a hlásí to aktuálně dvě chyby:
2359 - zvýšit tlak, nízký tlak, trvale
2079 - čidlo tlaku filtru pevných částic, vysoký diferenční tlak, přerušovaný
Předchozí majitel prý měnil turbo a filtr pevných částic. Auto má najeto cca 550t km.
Nevěděl by nekdo, co tomu může být, co zkotrolovat, případně by si s tím věděl rady :) Díky.
Načetl jsem diagnostikou chybové kody (DAIG Delhi DS150) a hlásí to aktuálně dvě chyby:
2359 - zvýšit tlak, nízký tlak, trvale
2079 - čidlo tlaku filtru pevných částic, vysoký diferenční tlak, přerušovaný
Předchozí majitel prý měnil turbo a filtr pevných částic. Auto má najeto cca 550t km.
Nevěděl by nekdo, co tomu může být, co zkotrolovat, případně by si s tím věděl rady :) Díky.
Naposledy upravil(a) Tom 230 dne pát 22.11.2024, 14:00, celkem upraveno 1 x.
-
PřemekD
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3004
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 72
Re: Sprinter 906 311CDI, bilká kontrolka motoru a auto netáhne
Asi to turbo + DPF
Je třeba udělat opravdovou diagnostiku, třeba i za jízdy.
Je třeba udělat opravdovou diagnostiku, třeba i za jízdy.
-
Tom 230
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 88
- Registrován: pát 01.08.2008, 21:29
- Auto: W124 230CE
- Bydliště: Čelákovice, Praha-východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sprinter 906 311CDI, bliká kontrolka motoru a auto netáhne
Vypadá to na ucpané DPF, ale díl vypadá být z vnějšku zánovní. Nemůže být problém to, že předchozí majitel nechal vymenit vlnovec před výfukem a trochu to ve svaru fouká? Unik tlaku je tedy před DPF. Ještě jestli by nemohl být vadný snímač direrenčního tlaku DPF, protože při vypnutém klíčku to přes diagnostiku píše hodnotu diferenčního tlaku 6 HPa. Nemělo by to při vypnutém zapalování ukazovat nulu?
S odpojeným DPF (demontovaná spona mezi katalyzátorem a DPF) auto jede normálně a i zhasla kontrolka motoru. A auto nijak viditelně nekouří ani v zátěži. Co by eventuelně mohlo být příčinou ucpání DPF, resp. co by bylo vhodné při tomto nájezdu prověřit, aby se to zanášení DPF eliminovalo?
S odpojeným DPF (demontovaná spona mezi katalyzátorem a DPF) auto jede normálně a i zhasla kontrolka motoru. A auto nijak viditelně nekouří ani v zátěži. Co by eventuelně mohlo být příčinou ucpání DPF, resp. co by bylo vhodné při tomto nájezdu prověřit, aby se to zanášení DPF eliminovalo?
-
PřemekD
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3004
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 72
Re: Sprinter 906 311CDI, bliká kontrolka motoru a auto netáhne
Jak jsem napsal: je třeba udělat OPRAVDOVOU diagnostiku.
Tyhle doměnky...co to asi může být....jsou k hovnu.
Tyhle doměnky...co to asi může být....jsou k hovnu.
-
W463
- hvězda
- Příspěvky: 1435
- Registrován: pát 05.06.2009, 17:53
- Auto: to obcas tak pribejva, ze uz se to sem nevejde
- Bydliště: Doma
-
Tom 230
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 88
- Registrován: pát 01.08.2008, 21:29
- Auto: W124 230CE
- Bydliště: Čelákovice, Praha-východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sprinter 906 311CDI, bliká kontrolka motoru a auto netáhne
Co znamená "udělat pořádnou diagnostiku"? Je tady někdo z okolí, kdy by mi s tím pomohl?
-
Merc124
- Administrátor
- Příspěvky: 6587
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + W201 + B 200 CDI + W203 kombi
- Bydliště: Mělník
- Věk: 63
-
PřemekD
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3004
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 72
Re: Sprinter 906 311CDI, bliká kontrolka motoru a auto netáhne
.... tvl, ..... a má ho v sousední ulici, nechápu. :'( *stop*
-
Tom 230
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 88
- Registrován: pát 01.08.2008, 21:29
- Auto: W124 230CE
- Bydliště: Čelákovice, Praha-východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sprinter 906 311CDI, bliká kontrolka motoru a auto netáhne
Jen info, byl ucpaný DPF, byla tam ještě předchozím majitelem dávaná druhovýroba, walker. Nakonec se s tím dalo jet, když se povolila spona před dpf, aby spaliny mohly unikat mimo ucpaný DPF filr. Tedy po cca 10tis najetých od výměny (ještě předchozím majitelem) se DPF ucpalo. Asi to ucpání nelze připsat tomu filtru, ale spíše nějaké závadě na motoru. Předchozí majitel ještě říkal, že měnil turbo, tak je otázka v jakém intervalu byly předchozí opravy realizovány, jestli např. nadměrný únik oleje z turba do sání nemohl pomoci s ucpáním toho DPF. Možná v kombinaci s optřebenými vstřikovači. Původní mám a nechám je ještě otestovat, abych věděl, v jakém jsou stavu.
Sehnal jsem tedy jiný, starší originál filtr DPF. Pro jistotu jsem vyměnil ještě vstřikovače za jiné (starší, ale málo jeté, dva z nich byly nové), které jsem předtím nechal otestovat abych měl jistotu, že jsou v pořádku. Nicméně auto poté na emisích prošlo s kouřivostí 0,01, přičemž max. přípustná hodnota je 0,25 m-1. Po emisích ještě zlobila váha vzduchu, tak tu jsem také měnil. Nyní jezdí auto normálně.
Sehnal jsem tedy jiný, starší originál filtr DPF. Pro jistotu jsem vyměnil ještě vstřikovače za jiné (starší, ale málo jeté, dva z nich byly nové), které jsem předtím nechal otestovat abych měl jistotu, že jsou v pořádku. Nicméně auto poté na emisích prošlo s kouřivostí 0,01, přičemž max. přípustná hodnota je 0,25 m-1. Po emisích ještě zlobila váha vzduchu, tak tu jsem také měnil. Nyní jezdí auto normálně.
-
PřemekD
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3004
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 72
Re: Sprinter 906 311CDI, bliká kontrolka motoru a auto netáhne
Firma Walker byla svýho času špičková firma na výfukové systémy. Posledních 20 let se z toho stale neskutečná SRAČKA. :-!
Měl jsem tuod Zadka W124 250D která šla blbě na volnoběh, po přidání se to divně hádalo.
- Udělej čerpadlo, zněl příkaz. Takže čerpadlo se zkontrolovalo a seřídilo na vyšší výkon...nic mu nebylo, vstřiky, montáž a...závada trvá. :'(
...nějak to málo fouká z výfuku.Tedy zadní polovina výfucku ven, pohled do KATu....je to tam nějkaký divný. Tedy železná tyč, KAT rozbít, nasartovat, plnej plyn, ...keramika lítala až do vedlejší ulice, jízdní zkouška: zrychlení závodního automoblilu, chod jak švýcary, Zadek nechtěl věřit. @=
Walker KAT starej necelej rok. Keramika byla tak malá-krátká, že udělala Vpravovbok a ucpala cestu plynům.
Takže tak. *drink*
Měl jsem tuod Zadka W124 250D která šla blbě na volnoběh, po přidání se to divně hádalo.
- Udělej čerpadlo, zněl příkaz. Takže čerpadlo se zkontrolovalo a seřídilo na vyšší výkon...nic mu nebylo, vstřiky, montáž a...závada trvá. :'(
...nějak to málo fouká z výfuku.Tedy zadní polovina výfucku ven, pohled do KATu....je to tam nějkaký divný. Tedy železná tyč, KAT rozbít, nasartovat, plnej plyn, ...keramika lítala až do vedlejší ulice, jízdní zkouška: zrychlení závodního automoblilu, chod jak švýcary, Zadek nechtěl věřit. @=
Walker KAT starej necelej rok. Keramika byla tak malá-krátká, že udělala Vpravovbok a ucpala cestu plynům.
Takže tak. *drink*