Automat w124
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2527
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 72
Re: Automat w124
Dle mě: to by ty hardyspojky musely bejt úúúplně nasračku, aby to dělo to, co to dělá.
Jinak, přetěsnit na převodovce vše tak jak to má bejt = demontovat agregát z vozu a uděšlat to na stole. @}->--
Jinak, přetěsnit na převodovce vše tak jak to má bejt = demontovat agregát z vozu a uděšlat to na stole. @}->--
-
- hvězda
- Příspěvky: 1727
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: Automat w124
Moje jsou pěkný na pohled. Je ale pravda, že proti těm, co mám na céčku jsou tvrdý jak kámen. Jak kdybych sešrouboval unašeč s kardanem natvrdo. Sám jsem zvěavej, co udělá výměna, ale taky nevěřím, že to nějak zásadně pomůže.
Vytáhnout agregáty z vozu...ano, pokud má člověk dílnu a má to kde dělat, pak jednoznačně a udělat všechno najednou a pořádně. Jinak je to opravdu nekonečnej příběh. Bohužel ne každý má tu možnost. Mnohokrát už jsem uvažoval, že se toho auta zbavím a budu mít klid.
Vytáhnout agregáty z vozu...ano, pokud má člověk dílnu a má to kde dělat, pak jednoznačně a udělat všechno najednou a pořádně. Jinak je to opravdu nekonečnej příběh. Bohužel ne každý má tu možnost. Mnohokrát už jsem uvažoval, že se toho auta zbavím a budu mít klid.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2527
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 72
Re: Automat w124
Tvrdá hardy by se projevila malými vibracemi při zátahu...malá odpružení vibrací agregátu, ale na vibrave kardanu nemá vliv.
V podstatě by auto jelo i bez hardyn a nemělo by vibrovat, neb kardan je středěn futry v kadanu na hřídel diferáku a převodovky.
Ale dost záleží na vystředění obou polovin kardanu do osy středového ložiska. Není-li kardan namířen do středu ložiska, tak se při otáčrní namáhají na ohyb hardyny a můžou vzniknou vibrace.
Je to jebačka a musíš na to mít přípravek vyrobený z kardanu. Mám.
V podstatě by auto jelo i bez hardyn a nemělo by vibrovat, neb kardan je středěn futry v kadanu na hřídel diferáku a převodovky.
Ale dost záleží na vystředění obou polovin kardanu do osy středového ložiska. Není-li kardan namířen do středu ložiska, tak se při otáčrní namáhají na ohyb hardyny a můžou vzniknou vibrace.
Je to jebačka a musíš na to mít přípravek vyrobený z kardanu. Mám.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 60
- Registrován: ned 15.12.2019, 21:38
- Auto: MB 230TE 1988
- Bydliště: Brno-město
- Věk: 27
Re: Automat w124
Když se tady zrovna řeší automat, tak jedna věc co mi vrtá delší dobu v hlavě: jak přesně funguje přepínač S-E na automatu a co může způsobovat to, že nefunguje? Je možný že s tím byl v minulosti problém a tak to někdo odpojil? Na automatu, jinak velmi dobře funkčním, mi to nic nedělá.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1727
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: Automat w124
Protože ono to v reálu ani dohromady nic moc nedělá, resp. dělá to na správně seřízeném automatu. Ono stačí mít víc našponovaný lanko od přepákování plynu k převodovce a celý přepínač ztratí smysl. Přepíná totiž signál k ventilu, který způsobí zpoždění přeřazení. Tento ventil je řízen speciální jednotkou, která zabezpečí aktivaci ventilu, pokud má chladicí kapalina pod 50°C. Ventil přepne podtlak, který povytáhne v mechatronice jeden píst stejně, jako když víc přidáš plyn. Tím opozdí přeřazení, aby se rychleji zahřál katalyzátor. U vozidel s přepínačem E/S je tahle funkce zpoždění řazení v podstatě zařazena trvale. Pokud je přepínač v poloze "S", jednotka posílá na solenoid napětí a vákuum způsobí zpoždění přeřazení. Poloha přepínače "E" tento signál odpojí a převodovka odřadí nahoru dřív. Tento systém tedy správně funguje pokud:
1. je správně seštelováno lanko od plynu k převodovce
2. solenoid funguje správně (občas bývá kouslý v některé poloze). Nachází se obvykle za posilovačem brzd
3. jsou správně zapojené podtlaky
4. šaltr E/S je funkční (často bývá vyřazený)
Taky existují dvě varianty těchto systémů - dva solenoidy a dvě vákuové membrány. Jedna sestava řídí zpoždění po studeném startu a druhá je pro šaltr E/S. Princip funkce je stejný.
Přemek: dík za vysvětlení. Zas jsem o něco moudřejší. :)
1. je správně seštelováno lanko od plynu k převodovce
2. solenoid funguje správně (občas bývá kouslý v některé poloze). Nachází se obvykle za posilovačem brzd
3. jsou správně zapojené podtlaky
4. šaltr E/S je funkční (často bývá vyřazený)
Taky existují dvě varianty těchto systémů - dva solenoidy a dvě vákuové membrány. Jedna sestava řídí zpoždění po studeném startu a druhá je pro šaltr E/S. Princip funkce je stejný.
Přemek: dík za vysvětlení. Zas jsem o něco moudřejší. :)
-
- hvězdička
- Příspěvky: 60
- Registrován: ned 15.12.2019, 21:38
- Auto: MB 230TE 1988
- Bydliště: Brno-město
- Věk: 27
Re: Automat w124
Tak je toho víc, jak tak koukám, a vše u mě možný.
Přijde mi, že za těch 450 tisíc km je právě celý mechanismus u toho lanka plynu, táhel plný vůlí… lanko plynu mam víc vyšponované, protože jinak bylo auto strašně líné, protože tam jsou vůle a navíc lanko jak kdyby bylo lehce delší (prostě chod pedálu nic nedělal, protože než lanko začalo hýbat s pákou muselo se napnout), takže teď ho mam tak tak aby sepnulo ten spínač u dorazu - čímž se možná rozhodila i poloha táhla k převodovce. Popravdě tam nevím co s tím, asi nejlepší by byla výměna kus za kus celý ten mechanismus táhel.
Samozřejmě ze me napadlo ze to cele i někdo vyřadil, ale to nevím kde mam na převodovce hledat.
A podtlaky to je jasny, tam může byt problém asi vždy někde a 100 % jistotu že jsou ok nemam.
Neřeším to, protože automat řadí jinak pěkně a hladce jak má a auto jede jak má, spis jsem hračička a puntičkář a chtěl bych to mít funkční čistě pro dobrý pocit :-D
Přijde mi, že za těch 450 tisíc km je právě celý mechanismus u toho lanka plynu, táhel plný vůlí… lanko plynu mam víc vyšponované, protože jinak bylo auto strašně líné, protože tam jsou vůle a navíc lanko jak kdyby bylo lehce delší (prostě chod pedálu nic nedělal, protože než lanko začalo hýbat s pákou muselo se napnout), takže teď ho mam tak tak aby sepnulo ten spínač u dorazu - čímž se možná rozhodila i poloha táhla k převodovce. Popravdě tam nevím co s tím, asi nejlepší by byla výměna kus za kus celý ten mechanismus táhel.
Samozřejmě ze me napadlo ze to cele i někdo vyřadil, ale to nevím kde mam na převodovce hledat.
A podtlaky to je jasny, tam může byt problém asi vždy někde a 100 % jistotu že jsou ok nemam.
Neřeším to, protože automat řadí jinak pěkně a hladce jak má a auto jede jak má, spis jsem hračička a puntičkář a chtěl bych to mít funkční čistě pro dobrý pocit :-D
-
- hvězdička
- Příspěvky: 269
- Registrován: sob 28.04.2012, 13:39
- Auto: S124 250D & 300 CE-24 & W210 E55
- Bydliště: Praha/Zlín
Re: Automat w124
v lete 2023 jsem najednou zjistil, ze prevodovka je permanentne v rezimu "E". pomohla az lonska instalace noveho valve body...Waterfall píše: ↑pon 13.01.2025, 10:31 Protože ono to v reálu ani dohromady nic moc nedělá, resp. dělá to na správně seřízeném automatu. Ono stačí mít víc našponovaný lanko od přepákování plynu k převodovce a celý přepínač ztratí smysl. Přepíná totiž signál k ventilu, který způsobí zpoždění přeřazení. Tento ventil je řízen speciální jednotkou, která zabezpečí aktivaci ventilu, pokud má chladicí kapalina pod 50°C. Ventil přepne podtlak, který povytáhne v mechatronice jeden píst stejně, jako když víc přidáš plyn. Tím opozdí přeřazení, aby se rychleji zahřál katalyzátor. U vozidel s přepínačem E/S je tahle funkce zpoždění řazení v podstatě zařazena trvale. Pokud je přepínač v poloze "S", jednotka posílá na solenoid napětí a vákuum způsobí zpoždění přeřazení. Poloha přepínače "E" tento signál odpojí a převodovka odřadí nahoru dřív. Tento systém tedy správně funguje pokud:
1. je správně seštelováno lanko od plynu k převodovce
2. solenoid funguje správně (občas bývá kouslý v některé poloze). Nachází se obvykle za posilovačem brzd
3. jsou správně zapojené podtlaky
4. šaltr E/S je funkční (často bývá vyřazený)
Taky existují dvě varianty těchto systémů - dva solenoidy a dvě vákuové membrány. Jedna sestava řídí zpoždění po studeném startu a druhá je pro šaltr E/S. Princip funkce je stejný.
Přemek: dík za vysvětlení. Zas jsem o něco moudřejší. :)
-
- hvězda
- Příspěvky: 1727
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: Automat w124
Ale šaltr E/S do mechatroniky přímo nezasahuje. Zasahuje do ní pouze lanko plynu, které hýbe s pístem. Mechatronika jako taková o přepínači E/S nic neví. Je ale možný, že byla problematická těsnost pístu řízeného lankem plynu, který pak ovládá tlak. A celý systém se pak choval jako když je převodovka v ECO režimu.
Btw., kde si sehnal nový valve body pro 722.5?
Btw., kde si sehnal nový valve body pro 722.5?
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 312
- Registrován: úte 01.02.2011, 9:39
- Auto: Mercedes Benz w124
- Bydliště: Kladno
- Věk: 42
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automat w124
U mě je mezi E a S opravdu znatelný rozdíl. Na eko to jde pomaleji do otáček a hned to přerazuje při motorizaci 260e je to trochu šnečí, ale jinak na pohodu na rychlejší sešlápnutí plynu nereaguje lehkým podřízením, což bývá problém při snaze někoho rychleji předjet s pruhu do pruhu . Musí volit kikdownWaterfall píše: ↑pon 13.01.2025, 10:31 Protože ono to v reálu ani dohromady nic moc nedělá, resp. dělá to na správně seřízeném automatu. Ono stačí mít víc našponovaný lanko od přepákování plynu k převodovce a celý přepínač ztratí smysl. Přepíná totiž signál k ventilu, který způsobí zpoždění přeřazení. Tento ventil je řízen speciální jednotkou, která zabezpečí aktivaci ventilu, pokud má chladicí kapalina pod 50°C. Ventil přepne podtlak, který povytáhne v mechatronice jeden píst stejně, jako když víc přidáš plyn. Tím opozdí přeřazení, aby se rychleji zahřál katalyzátor. U vozidel s přepínačem E/S je tahle funkce zpoždění řazení v podstatě zařazena trvale. Pokud je přepínač v poloze "S", jednotka posílá na solenoid napětí a vákuum způsobí zpoždění přeřazení. Poloha přepínače "E" tento signál odpojí a převodovka odřadí nahoru dřív. Tento systém tedy správně funguje pokud:
1. je správně seštelováno lanko od plynu k převodovce
2. solenoid funguje správně (občas bývá kouslý v některé poloze). Nachází se obvykle za posilovačem brzd
3. jsou správně zapojené podtlaky
4. šaltr E/S je funkční (často bývá vyřazený)
Taky existují dvě varianty těchto systémů - dva solenoidy a dvě vákuové membrány. Jedna sestava řídí zpoždění po studeném startu a druhá je pro šaltr E/S. Princip funkce je stejný.
Přemek: dík za vysvětlení. Zas jsem o něco moudřejší. :)
-
- hvězda
- Příspěvky: 1727
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: Automat w124
Šaltr E/S nemá dosah na motorový jednotky, neovlivňuje nijak jeho nastavení. Opravdu supluje jen našponování lanka a od toho bod odřazení a podřazení. Na "E" se tím pádem může auto jevit jako krapet "přispatý", ale samotný motor musí reagovat stejně, jako na "S".
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2527
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 72
Re: Automat w124
Jojo, tak to je.