DPF a regenerace
-
- hvězdička
- Příspěvky: 86
- Registrován: stř 03.12.2008, 20:46
- Auto: W203 - 270CDI, W204 T 220CDI, V-CLASS 220CDI
- Bydliště: Plzeň
Re: DPF a regenerace
Při probíhající regeneraci dpf je údajně aktivní výhřev zadního okna. Tak jsem zkusmo nahoru na zadní okno přilepil malý kousek červeného LED pásku a připojil k vyhřívání - u mého GLK r. 2009 to funguje!! LED pásek vidím ve zpětném zrcátku, takže jsem ani nemusel protahovat dráty na palubku a vymejšlet kontrolku. Nevím jestli je to tak i u ostatních aut, ale zkusit to můžete.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1727
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: DPF a regenerace
Musím to vyzkoušet, ale jaksi mi to nedává logiku. Z jakého důvodu by se zapínal při regeneraci DPF ohřev zadního okna? Potřebuje to nějakou zátěž na altíku?
Podle mne lze takovou kontrolku získat jen softvérovým zásahem.
Podle mne lze takovou kontrolku získat jen softvérovým zásahem.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 86
- Registrován: stř 03.12.2008, 20:46
- Auto: W203 - 270CDI, W204 T 220CDI, V-CLASS 220CDI
- Bydliště: Plzeň
Re: DPF a regenerace
Mně se to taky moc nezdálo, ale skutečně to funguje. Pravděpodobně je to právě kvůli zatížení alternátoru, aby měl motor větší zátěž při volnoběhu. Co jsem tak hledal po netu, mají to tak i jiná auta. Zapíná se asi i výhřev zrcátek, ale to jsem nezkoušel. Tohle mám odzkoušený. Při jízdě se rozsvítí kontrolka, probíhá regenerace. Je to poznat i podle zvýšeného volnoběhu. Při vyšší zátěži, např při jízdě do kopce zhasne - regenerace se přeruší, po ubrání plynu opět pokračuje - tak cca 15 - 20 min. Pak je hotovo a dalších 250 - 450 km nic.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1727
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: DPF a regenerace
Tak jo, vyzkoušíme. LED-ky doma mám
-
Autor tématu - král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 72
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF a regenerace
... no neke! @=Mirda 190 píše: ↑pát 04.06.2021, 21:40 Při probíhající regeneraci dpf je údajně aktivní výhřev zadního okna. Tak jsem zkusmo nahoru na zadní okno přilepil malý kousek červeného LED pásku a připojil k vyhřívání - u mého GLK r. 2009 to funguje!! LED pásek vidím ve zpětném zrcátku, takže jsem ani nemusel protahovat dráty na palubku a vymejšlet kontrolku. Nevím jestli je to tak i u ostatních aut, ale zkusit to můžete.
20210604_202210_1.jpg
To muším též vyzkoušet.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 21
- Registrován: čtv 18.06.2020, 14:55
- Auto: W203 C220CDI 110 kW (2004)
- Bydliště: Jihlava
- Věk: 34
Re: DPF a regenerace
Když jsem měl první auto s DPF (Golf VI 1.6 TDI 2012), měl jsem z toho bobky a dost jsem tuhle problematiku studoval. Pravidelně jsem si nechával vyjíždět stav zaplnění, abych nebyl zaskočen. Chce to pořádnou diag, čínské klony to nenačtou, popřípadě načtou jen saze, ale ne popel. Ten Golf má teď 280 tkm a DPF stále původní, ale už je na hranici. U koncernu to přichází kolem 300 tkm. Další koncern měl při 140 tkm 35 g popela. Vychází to.
Blbé je, že to množství popela není reálné, ale vypočtené na základě nájezdu, spotřeby a nějakého koeficientu. Takže jakmile se přesáhne hranice (u koncernu většinou 70 g), auto začne otravovat, i když reálně DPF nemusí být po smrti. Proto pak někdy pomůže servisní regenerace nebo se snad i dá autu nakecat, že DPF bylo vyměněno, a pak může jezdit třeba dalších 50 tkm.
Pravidelnou regeneraci nehlásí asi žádné auto, pozná se to podle lehce zvýšeného volnoběhu a smradu. Kouř jsem teda nikdy nepozoroval. Pokud je přítomen systém start-stop, tak ten se při regeneraci automaticky vypíná.
Kontrolka se rozsvítí, až když je něco špatně - najedu 50 km po městě, moc popela, vadný senzor diferenčního tlaku atd. 203ka ji bohužel nemá vůbec. Prý ještě tenkrát nečekali, že by s tím mohly být problémy.
Když regenerace běží, hodně lidí tomu automaticky naloží, ale to je špatně, regenerace se při vysoké zátěži přeruší. Naopak se má jet klidně, 80 km/h, nezatěžovat motor, obvykle stačí ujet 10-20 km. Podmínkou je pořádně ohřátý motor. Proto je důležité mít v cajku termostat, žhavičky.
Toť mé zkušenosti. Teď mám čtvrté filtrované auto a zatím (ťuk ťuk) o filtrech nevím a přestal jsem to hrotit.
Blbé je, že to množství popela není reálné, ale vypočtené na základě nájezdu, spotřeby a nějakého koeficientu. Takže jakmile se přesáhne hranice (u koncernu většinou 70 g), auto začne otravovat, i když reálně DPF nemusí být po smrti. Proto pak někdy pomůže servisní regenerace nebo se snad i dá autu nakecat, že DPF bylo vyměněno, a pak může jezdit třeba dalších 50 tkm.
Pravidelnou regeneraci nehlásí asi žádné auto, pozná se to podle lehce zvýšeného volnoběhu a smradu. Kouř jsem teda nikdy nepozoroval. Pokud je přítomen systém start-stop, tak ten se při regeneraci automaticky vypíná.
Kontrolka se rozsvítí, až když je něco špatně - najedu 50 km po městě, moc popela, vadný senzor diferenčního tlaku atd. 203ka ji bohužel nemá vůbec. Prý ještě tenkrát nečekali, že by s tím mohly být problémy.
Když regenerace běží, hodně lidí tomu automaticky naloží, ale to je špatně, regenerace se při vysoké zátěži přeruší. Naopak se má jet klidně, 80 km/h, nezatěžovat motor, obvykle stačí ujet 10-20 km. Podmínkou je pořádně ohřátý motor. Proto je důležité mít v cajku termostat, žhavičky.
Toť mé zkušenosti. Teď mám čtvrté filtrované auto a zatím (ťuk ťuk) o filtrech nevím a přestal jsem to hrotit.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 17
- Registrován: pon 01.12.2008, 5:49
- Auto: W203, W163, W639, w212
Re: DPF a regenerace
U w212 220cdi pri regeneracii to bolo jasne. Dosiel som do garaze bublavy zvuk, smrad a vecsie teplo z vyfuku. Pickal som az to dokonci a vypol motor. U w203 220cdi je to to iste ale ovela ovela menej spoznatelne. Niekedy to ani neviem rozoznat ale stale plati bublavejsi zvuk, smrad a teplo.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2527
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 72
Re: DPF a regenerace
Ano, přesně takhle to funguje. ....někdo tady říkal, že se zapne vyhřívání zedního okna. Tak nezapne, to mám ověřeno.Waterfall píše: ↑stř 17.03.2021, 10:42Já to poznám podle zvuku. Na nízkých otáčkách to má takový brumlavý zvuk. Ale přijal bych nějaký upozornění na přístrojovce.Přemek Doležal píše: ↑úte 16.03.2021, 21:45
... popsals to hezky. Ještě mi řekni, JAK poznám, že auto zrovna regenruje, no? =-o
Každých 940km..nuluju si kvůli tomu denní počítadlo, to má zvuk, jak by někde trochu prdnul výfuk. Lehký hučení. Blížím-li se zrovna k baráku, udělám výletek 10km, a je vyregenerováno.
335.000 ujeto, a výfuk je stále čistý, že by se z něj dalo žrát. @}->--
-
- hvězda
- Příspěvky: 1727
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: DPF a regenerace
Nejvíc mne na tom vysíralo, že s tím auto začalo skoro vždycky až když jsem se blížil k baráku. A pak jsem se vozil sem a tam jak praštěnej. *jokingly* Vyhřívání se nezaplo ani mně. Relé vyhřívání zadního okna bylo stále vypnuté.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6421
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 62
Re: DPF a regenerace
Tak já mám ověřeno, že u W245 200 CDI se při regeneraci DPF zapne žhavení, které pomáhá ke zvýšení teploty výfukových plynů.
Ověřeno v praxi při vadné jedné žhav.svíčky ;) Při studeném motoru po nastarování svítí žhavení pár sekund, pak celý den při krátkých jízdách nic, při delší jízdě po dálnici se najednou zase rozsvítí žhavení a po nějakém čase zhasne, žádný nouzák, auto normálně jede. Takže kdo chce mít kontrolku regenerace, připojte se na výstup relé žhavení na svíčky 8)
Ověřeno v praxi při vadné jedné žhav.svíčky ;) Při studeném motoru po nastarování svítí žhavení pár sekund, pak celý den při krátkých jízdách nic, při delší jízdě po dálnici se najednou zase rozsvítí žhavení a po nějakém čase zhasne, žádný nouzák, auto normálně jede. Takže kdo chce mít kontrolku regenerace, připojte se na výstup relé žhavení na svíčky 8)
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2527
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 72
Re: DPF a regenerace
Mě se rozsvítí leda tak v palici, když to začne hudrovat vo vyfouku. :stern: Takže si udělám zajížďku.
Nechci to vomrdat, aby se to o regeneraci pak pokoušelo několikrát.....jsem rád, že to jede jak má. Kolik je popela v ve filtru mě až tak nezajímá.
Jednou jsem to nechal vyregenerovat na místě diagnosticky, ale to už fakt nechci zažít. :'( :-!
Vrtule jela jak foftník na vrtulníku, a na vratech , který byly 2m od auta, hořela barva. Tohle už nikdy!
Lidi si ze mě dělaj srandu, že každý ráno leštím vnitřek výfuku...končí mě nerez rourou o průměru 70mm. Tak opravdu neleštím. *jokingly*
Nechci to vomrdat, aby se to o regeneraci pak pokoušelo několikrát.....jsem rád, že to jede jak má. Kolik je popela v ve filtru mě až tak nezajímá.
Jednou jsem to nechal vyregenerovat na místě diagnosticky, ale to už fakt nechci zažít. :'( :-!
Vrtule jela jak foftník na vrtulníku, a na vratech , který byly 2m od auta, hořela barva. Tohle už nikdy!
Lidi si ze mě dělaj srandu, že každý ráno leštím vnitřek výfuku...končí mě nerez rourou o průměru 70mm. Tak opravdu neleštím. *jokingly*
-
- hvězda
- Příspěvky: 1727
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: DPF a regenerace
Merc124: Takže to bude i odpověď na otázku, proč se umí žhavení při vadné žhavicí svíčce rozsvítit náhodile za jízdy. Připojit se s nějakou kontrolkou na žhavení je celkem dobrej tip.
Taky jsem jednou zkoušel pomocí diagnostiky vynutit na mercedesu regeneraci a málem jsem podpálil auto. Pak jsem se dověděl, že i nucená regenerace se u mercedesu má vyvolávat jen za jízdy a pomocí STAR-ky.
Taky jsem jednou zkoušel pomocí diagnostiky vynutit na mercedesu regeneraci a málem jsem podpálil auto. Pak jsem se dověděl, že i nucená regenerace se u mercedesu má vyvolávat jen za jízdy a pomocí STAR-ky.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6421
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 62
Re: DPF a regenerace
Tak nucená regenerace se dá dělat i na místě, ale je nutno mít otevřenou kapotu a před vozidlem výkonný ventilátor, tak zní předpis ve VISu, kdysi na Chodově chytla od laufu S klasse W221, to byl fofr ]:->Waterfall píše: ↑pát 17.01.2025, 12:35 Merc124: Takže to bude i odpověď na otázku, proč se umí žhavení při vadné žhavicí svíčce rozsvítit náhodile za jízdy. Připojit se s nějakou kontrolkou na žhavení je celkem dobrej tip.
Taky jsem jednou zkoušel pomocí diagnostiky vynutit na mercedesu regeneraci a málem jsem podpálil auto. Pak jsem se dověděl, že i nucená regenerace se u mercedesu má vyvolávat jen za jízdy a pomocí STAR-ky.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 423
- Registrován: úte 20.11.2012, 21:10
- Auto: W211 280cdi a.i.
- Bydliště: Dunajská Lužná
- Věk: 59
Re: DPF a regenerace
Práve preto som zobral posledné dva kusy W203 po face 2004a2005 podla data kariet z Lastvin nemajú dpf, motory sú 646 takže by som sa mal bezstarostne voziť :P Už som unavený s neustáleho riešenia porúch vozov s emisnou normou 6+ Opel zafira močovina senzor origo skoro 1000eur :-! tak som to dal odstavit ale dpf už bol zadrbaný takže čistenie.Škoda Scala výhrev ad blue už 14 dní v servisu Škoda nemajú náhradný diel :-! :-!
-
- hvězdička
- Příspěvky: 423
- Registrován: úte 20.11.2012, 21:10
- Auto: W211 280cdi a.i.
- Bydliště: Dunajská Lužná
- Věk: 59
Re: DPF a regenerace
Teraz musím jazdit na Seat Leon 1.6 tdi 2016 regeneruje čím ďalej častejšie modlím sa nech to ešte chvíľu vydrží. A dám to do bazaru.Budem jazdiť na w203 bez dpf :stern: