Spotřeba oleje - kouř - 280SE

Odpovědět

Autor tématu
jelen226
hvězdička
Příspěvky: 278
Registrován: úte 02.06.2009, 19:58
Auto: W126

Spotřeba oleje - kouř - 280SE

Příspěvek od jelen226 »

Ahoj, řeším u číny kouřivost, docela fest hulí a kouř je namodralý a smrdí po oleji - žere olej. Docela hodně, je to dýmovnice. Kudy ten olej může žrát? Přes kroužky mi to přijde nepravděpodobné, komprese má všechny a když za běhu otevřu víčko nalévání oleje, nekouří odtamtud, ani nevyrábí tlak. Gufera ventilů? Nebo ještě nějaký jiný problém na mě čeká?

PřemekD
legenda hvězd
Příspěvky: 2760
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 72

Re: Spotřeba oleje - kouř - 280SE

Příspěvek od PřemekD »

Nejdříve bych vyměnit těsnítka ventilů. Většinou jsou ztvrdlý a motor si kolem dříků ventilů přisává olej.
Jde to udělat bez sundání hlavy....a pak se uvidí. @}->--
Do kroužků bych se pouštěl až nakonec, neb je to velká práce za velký peníze. :'(

eMBéčko
hvězda
Příspěvky: 1090
Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
Věk: 67

Re: Spotřeba oleje - kouř - 280SE

Příspěvek od eMBéčko »

jelen226: Ahoj! Jak píše pan Přemek - první na ráně jsou ventilová gufírka. Z vlastní zkušenosti s benzínovou V6 jiné německé značky vím, že 24 špatně fungujících gufírek dokáže po 15 letech a 240tis.km provozu "udělat" klidně třičvrtě litru oleje na tisíc km. Po výměně gufer (ano, bez demontáže hlav) spotřeba oleje klesla na necelé deci na tisíc km. 007

Autor tématu
jelen226
hvězdička
Příspěvky: 278
Registrován: úte 02.06.2009, 19:58
Auto: W126

Re: Spotřeba oleje - kouř - 280SE

Příspěvek od jelen226 »

Kdysi jsem je měnil už u žigula a šlo to. Stačilo nacpat provázek do spalováku a dát píst nahoru, aby to drželo zavřené ventily. Předpokládám, že tady bude postup podobný.

mareli
hvězdička
Příspěvky: 497
Registrován: pát 14.02.2014, 18:53
Auto: A124,TM3LR,RAM
Bydliště: Bohem zapomenutá země

Re: Spotřeba oleje - kouř - 280SE

Příspěvek od mareli »

Kdyz jsem to kdysi delal, vyrobil jsem si podobnej pripravek jako kdyz meris cylinder leakage.
https://www.youtube.com/watch?v=jHj-2_sNhOU
Pist do horni uvrati, pripojit pripravek, natlakovat... pak stlacit ventilovou pruzinu...

eMBéčko
hvězda
Příspěvky: 1090
Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
Věk: 67

Re: Spotřeba oleje - kouř - 280SE

Příspěvek od eMBéčko »

Pouštím se do věcí, u nichž mám záruku úspěchu. Na tohle jsem měl lidi... :)

PřemekD
legenda hvězd
Příspěvky: 2760
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 72

Re: Spotřeba oleje - kouř - 280SE

Příspěvek od PřemekD »

mareli píše: pon 07.04.2025, 13:59 Kdyz jsem to kdysi delal, vyrobil jsem si podobnej pripravek jako kdyz meris cylinder leakage.
https://www.youtube.com/watch?v=jHj-2_sNhOU
Pist do horni uvrati, pripojit pripravek, natlakovat... pak stlacit ventilovou pruzinu...
Nevím, jak jsi to dělal, ale motor musíš v OT zaaretovat, jinak se ti tlakem vzduchu otočí.
To platilo už v roce 1968 když jsme tlakovali motory Š1000MB Motortesterem . =-o

mareli
hvězdička
Příspěvky: 497
Registrován: pát 14.02.2014, 18:53
Auto: A124,TM3LR,RAM
Bydliště: Bohem zapomenutá země

Re: Spotřeba oleje - kouř - 280SE

Příspěvek od mareli »

jj, to jsem zapomnel napsat
ale to lehce kazdej zjisti, jak motor natlakuje ]:->

PřemekD
legenda hvězd
Příspěvky: 2760
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 72

Re: Spotřeba oleje - kouř - 280SE

Příspěvek od PřemekD »

@}->-- *jokingly* .....

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6523
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 63

Re: Spotřeba oleje - kouř - 280SE

Příspěvek od Merc124 »

PřemekD píše: úte 08.04.2025, 9:55
mareli píše: pon 07.04.2025, 13:59 Kdyz jsem to kdysi delal, vyrobil jsem si podobnej pripravek jako kdyz meris cylinder leakage.

Pist do horni uvrati, pripojit pripravek, natlakovat... pak stlacit ventilovou pruzinu...
Nevím, jak jsi to dělal, ale motor musíš v OT zaaretovat, jinak se ti tlakem vzduchu otočí.
To platilo už v roce 1968 když jsme tlakovali motory Š1000MB Motortesterem . =-o
no a taky se dá dát píst do DÚ a motor se neotočí a ventil do válce nespadne, pokud je tam tlak ]:->

PřemekD
legenda hvězd
Příspěvky: 2760
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 72

Re: Spotřeba oleje - kouř - 280SE

Příspěvek od PřemekD »

Ano, i to je řešení. *thumbs up*
Ale píst v OT je takovej 2x sichr, aby ventil do válce nespadnul.
A jak praví klassic: Sichr je sichr, řekla jeptiška a natáhla na svíčku preservativ. *stop* *jokingly*
Odpovědět