olejové čerpadlo 651
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 451
- Registrován: úte 20.11.2012, 21:10
- Auto: W204 180Cdi
- Bydliště: Dunajská Lužná
- Věk: 59
olejové čerpadlo 651
Pýtam sa skúsených je dobré vymeniť preventívne olejové čerpadlo ? Auto r.v.2012 naj.290tis.km.Jeden motor 651 mi už klakol na kluke tak sa pre istotu radšej spýtam. Vin je WDD2040001A745762.Dík.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2760
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 72
Re: olejové čerpadlo 651
Kleknul na klice, ale ne z důvodu problémů s čerpadlem, ....toto je vlastnost motoů 646, 651, a dalších. Haldy vylágrovaných mnotorů jsou toho důkazem. :-!
MB = kvalitka, ale jak kdy a jak kde. @=
MB = kvalitka, ale jak kdy a jak kde. @=
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 451
- Registrován: úte 20.11.2012, 21:10
- Auto: W204 180Cdi
- Bydliště: Dunajská Lužná
- Věk: 59
Re: olejové čerpadlo 651
Tož nepotěšil ste mně pane Doležale *jokingly*
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2760
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 72
Re: olejové čerpadlo 651
...ani já vás nepoptěším.
Tohle je, bohužel, mercedesí kolorit. Kliky, lágry, rozvody. To dřívávejc nebejvalo. Mio km, a při pravidelných výměnách oleje nebyl žjáden proublem.
Nová doba. :-!
Vono taky když vidíš šířku hlavního uložení a šířku lágru, tak to byla kdysi širší i ojnice, o bloku ani nemluvím. Vždycky je uložení kliky nesouosé
a klika vohnutá.
Nová doba. :-!
Tohle je, bohužel, mercedesí kolorit. Kliky, lágry, rozvody. To dřívávejc nebejvalo. Mio km, a při pravidelných výměnách oleje nebyl žjáden proublem.
Nová doba. :-!
Vono taky když vidíš šířku hlavního uložení a šířku lágru, tak to byla kdysi širší i ojnice, o bloku ani nemluvím. Vždycky je uložení kliky nesouosé
a klika vohnutá.
Nová doba. :-!
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 451
- Registrován: úte 20.11.2012, 21:10
- Auto: W204 180Cdi
- Bydliště: Dunajská Lužná
- Věk: 59
Re: olejové čerpadlo 651
Nezbývá než dúfať že to ešte vydrží :P Mám ešte W203 646 ale tá 204 po face je trošku ďalej no čo už :-$
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2760
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 72
Re: olejové čerpadlo 651
Nwvím proč, ale ve 203 je ten motor téměř stejný a problémy nejsou, ve 204 a 211 to začalo, a 205 a 212 tam je to tkzv doprdele pěstí.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1785
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 42
Re: olejové čerpadlo 651
Většinou motory, kde se na začátku dodržoval longlife interval pro olej. Máme tady 212 taxíka, kterýmu táhne k 600 000 km s původním motorem. Olej měněn od začátku každých 15 000 km, při 300 000 km dělaný rozvody, 350 000 km všechny vstřiky, 450 000 km DPF-ko. Motoru doteď nic není, turbína taky původní.
Já bych řekl, že většina současných motorů prostě odchází na zanedbanou údržbu. Výměna oleje jednou za 35 000 km je imho pozdě. Mám firemní toyotu proace (což je vlastně peugeot traveller), kde interval výměny oleje je 50 000 km. Víte si představit, jak ten motor bude vypadat po 200 000 km?
Jinak ve W211 se OM651 nevyskytuje. Tam se až do konce montoval OM646 EVO, stejně jako do prvních W204. OM651 až cca od poloviny 2009, kdy už běžela výroba 212. Ty včasné a hlavně časté výměny oleje u OM651 (ale i u 646 EVO) jsou kruciálně a fatálně důležité ze dvou důvodů:
1. DPF - mnoho lidí často nedokončí regeneraci, auto se o ní pokouší pak pořád dokola, dochází k ředění oleje naftou. Na rozdíl od benzínu se nafta z motoru neodpaří. Nějaký olej postupně sežere motor. Proto se hladina často jeví v pořádku. No po 35 000 km běhají po motoru z větší části jen saze smíchané s naftou...a to moc dobré mazadlo není, kor když
2. kroutící moment v nízkých otáčkách - mercedes kladl již u OM646 EVO (a pro OM651 to platí dvojnásob) na masivní kroutící moment v nízkých otáčkách. To pak každýmu dojde, jak obrovské je namáhání kliky a lágrů. A jak je tedy důležité, aby olej v motoru byl pořád v perfektní kondici.
Myslím Přemku, že Tobě o tom v podstatě nic říkat nemusím.
Já bych neřekl, že ty motory jsou konstrukčně nějaký vyloženě špatný...za hrubou chybu spíš označuju jednání mercedesu, kvůli doporučení tak dlouhých intervalů výměny oleje.
Já bych řekl, že většina současných motorů prostě odchází na zanedbanou údržbu. Výměna oleje jednou za 35 000 km je imho pozdě. Mám firemní toyotu proace (což je vlastně peugeot traveller), kde interval výměny oleje je 50 000 km. Víte si představit, jak ten motor bude vypadat po 200 000 km?
Jinak ve W211 se OM651 nevyskytuje. Tam se až do konce montoval OM646 EVO, stejně jako do prvních W204. OM651 až cca od poloviny 2009, kdy už běžela výroba 212. Ty včasné a hlavně časté výměny oleje u OM651 (ale i u 646 EVO) jsou kruciálně a fatálně důležité ze dvou důvodů:
1. DPF - mnoho lidí často nedokončí regeneraci, auto se o ní pokouší pak pořád dokola, dochází k ředění oleje naftou. Na rozdíl od benzínu se nafta z motoru neodpaří. Nějaký olej postupně sežere motor. Proto se hladina často jeví v pořádku. No po 35 000 km běhají po motoru z větší části jen saze smíchané s naftou...a to moc dobré mazadlo není, kor když
2. kroutící moment v nízkých otáčkách - mercedes kladl již u OM646 EVO (a pro OM651 to platí dvojnásob) na masivní kroutící moment v nízkých otáčkách. To pak každýmu dojde, jak obrovské je namáhání kliky a lágrů. A jak je tedy důležité, aby olej v motoru byl pořád v perfektní kondici.
Myslím Přemku, že Tobě o tom v podstatě nic říkat nemusím.
Já bych neřekl, že ty motory jsou konstrukčně nějaký vyloženě špatný...za hrubou chybu spíš označuju jednání mercedesu, kvůli doporučení tak dlouhých intervalů výměny oleje.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 451
- Registrován: úte 20.11.2012, 21:10
- Auto: W204 180Cdi
- Bydliště: Dunajská Lužná
- Věk: 59
Re: olejové čerpadlo 651
Watrfall pekne si to napísal tá 2 časť ma trochu ukludnila nakolko mám iba 180cdi s 300Nm kruťákom.Dufam že nejaký čas ešte vydrží. A olej budem radšej meniť po 10-12 tis.km.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2760
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 72
Re: olejové čerpadlo 651
Ten krouťák je, obzvláště u dvouturbovýho motoru, tak velkej, že žluťákům ve Sprinterech většinou praskla klika na konci.
Pár jsem jich u Slávy viděl osobně.
Pár jsem jich u Slávy viděl osobně.