Nouzový režim 2.2 CDI - přetlak

Odpovědět

Autor tématu
the_miracle
hvězdička
Příspěvky: 75
Registrován: čtv 14.01.2010, 16:52
Auto: CLK W209, 2.2 CDi, 110 kW, 2006
Bydliště: Praha západ
Věk: 43
Kontaktovat uživatele:

Nouzový režim 2.2 CDI - přetlak

Příspěvek od the_miracle »

Spadlo mi auto do nouze, respektive mě ne, ale známému, když se tím projížděl. Jelo to hůř jak moje 40 kW Panda, po vypnutí motoru a opětovném nastartování v pohodě.

2.2CDI 110 kW 2006 bez DPF.
Diagnostika hlásí chyby:

2632-008 Zkontrolovat systém "Regulace plnícího tlaku". Plnící tlak jepříliš vysoký.
2359-002 Zkontrolovat systém plnícího tlaku. Plnící tlak příliš vysoký.


id Waterfall mi potvrdil, že nejspíše půjde o regulaci turba. Našel jsem k tomu někde po internetu, že by to mohla být i váha vzduchu a nebo čidlo. Dá se ta regulace nějak řešit doma, nebo je to na repasi turba?

Díky.

Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1785
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 42

Re: Nouzový režim 2.2 CDI - přetlak

Příspěvek od Waterfall »

Já samozřejmě netvrdím, že to musí být nutně regulátor na turbu. Ale setkal jsem se s tím už víckrát. Auto náhodně padá do nouzáku, především po zahřátí. Po zhasnutí a opětovném startu jede zas chvíli normálně. Co se v tom konkrétně uděje se mi nechce rozepisovat...stejně to není důležité. Jedná se o tohle:
https://www.turba.sk/repasovany-pohon-a ... 5UEALw_wcB

Doporučuji to ale spíš koupit nový. Nemám dobrou zkušenost s těma repasama - co se životnosti týče. Jsou asi dobrý spíš k opravě vozu před prodejem...
Samozřejmě nejdřív zjistit, že to opravdu dělá ten regulátor.

PřemekD
legenda hvězd
Příspěvky: 2760
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 72

Re: Nouzový režim 2.2 CDI - přetlak

Příspěvek od PřemekD »

Jj, přetlak i malý tlak dělá :
1. ovládání turba/kompresouru
2. díra ve vedení tlakovýho vzduchu
3. vadný snímač tlaku
Nic jinýho tam není. :hop:

Autor tématu
the_miracle
hvězdička
Příspěvky: 75
Registrován: čtv 14.01.2010, 16:52
Auto: CLK W209, 2.2 CDi, 110 kW, 2006
Bydliště: Praha západ
Věk: 43
Kontaktovat uživatele:

Re: Nouzový režim 2.2 CDI - přetlak

Příspěvek od the_miracle »

Najeto od nouze cca 80 km a zatím ťuk ťuk nic. Snímač tlaku je toto?

https://www.youtube.com/watch?v=gG7nr7ahZV8&t=197s

Díky.

PřemekD
legenda hvězd
Příspěvky: 2760
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 72

Re: Nouzový režim 2.2 CDI - přetlak

Příspěvek od PřemekD »

Asi ano. .....ten kameraman ale musel bejt nalitej...sotva stál a mrdal kamerou zleva doprava. *stop*
Proč vůbec takovýhle individua něco točej??? =-o :-!
Navíc ten odporník, kterej to čidlo demontoval, asi v životě neslyšel, že nejdřív se povolí-rozevře svorka a pak se teprve sundává hadička ze snímače.
V případě pouhé demontáže to udělá Křup, a jdeš koupit snímač nový, i když starý byl OK. :-!
Je to Rus nebo Polák, tak co chceš. *tired*

Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1785
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 42

Re: Nouzový režim 2.2 CDI - přetlak

Příspěvek od Waterfall »

Ten aktuátor na turbu to obvykle začne dělat nejdřív sporadicky a jen po silným prohřátí. Pak se to opakuje čím dál častěji, až vysadí úplně.

Autor tématu
the_miracle
hvězdička
Příspěvky: 75
Registrován: čtv 14.01.2010, 16:52
Auto: CLK W209, 2.2 CDi, 110 kW, 2006
Bydliště: Praha západ
Věk: 43
Kontaktovat uživatele:

Re: Nouzový režim 2.2 CDI - přetlak

Příspěvek od the_miracle »

To je docela zajímavá informace, mně to právě udělalo asi po kilometru, navíc po jízdě z kopce. Takže za studena.

Autor tématu
the_miracle
hvězdička
Příspěvky: 75
Registrován: čtv 14.01.2010, 16:52
Auto: CLK W209, 2.2 CDi, 110 kW, 2006
Bydliště: Praha západ
Věk: 43
Kontaktovat uživatele:

Re: Nouzový režim 2.2 CDI - přetlak

Příspěvek od the_miracle »

Tak od doby nouzového režimu najeto několik set km a už se to neopakovalo. Narazil jsem ale na ještě jedno "chování", které by s tím teoreticky mohlo souviset. Občas se mi stane, že při běžné akceleraci dojde k drobnému propadu otáček. Zatím jsem to pozoroval vždy na druhý rychlostní stupeň okolo 2000 rmp. Vidět to lze zde na tomto videu:

https://www.rajce.idnes.cz/the-miracle/ ... 1676009706

Odhaduji podle budíku, že to je pokaždé o max 100 rmp a nesouvisí to s přeřazovaním, k tomu dojde při pokračující akceleraci až později. Na jízdě to prakticky není znát, ale budík se zhoupne a je to i slyšet, když se na to člověk soustředí. Nevím, na co jezdili původní majitelé, ale já od koupě (cca 3000 km) tankuji Vervu. Po koupi se čistilo celé sání, bylo dost zanesené, ale vzduchový filtr je původní. Vzhledem k tomu nouzovému režimu a záznamu s překročeným tlakem mě napadlo, zda by to s tím nemohlo souviset a nezlobí třeba nějaké čidlo nebo váha vzduchu.

PřemekD
legenda hvězd
Příspěvky: 2760
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 72

Re: Nouzový režim 2.2 CDI - přetlak

Příspěvek od PřemekD »

Dignostika za jízdy, jednoduchý.
Odpovědět