107 a 111
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 6
- Registrován: čtv 31.07.2008, 17:34
- Auto: W111 250SE coupe, Audi A6
- Bydliště: Praha
107 a 111
Do začátku a pro oživení sekce posílám pár fotek z minulého víkendu a doufám, že se polepšíte a začnou přibývat další. :stern:
http://www.jpeg.cz/images/173_1.jpg
http://www.jpeg.cz/images/313_2.jpg
http://www.jpeg.cz/images/849_3.jpg
http://www.jpeg.cz/images/359_4.jpg
http://www.jpeg.cz/images/232_5.jpg
http://www.jpeg.cz/images/388_6.jpg
http://www.jpeg.cz/images/977_7.jpg
http://www.jpeg.cz/images/982_8.jpg
http://www.jpeg.cz/images/173_1.jpg
http://www.jpeg.cz/images/313_2.jpg
http://www.jpeg.cz/images/849_3.jpg
http://www.jpeg.cz/images/359_4.jpg
http://www.jpeg.cz/images/232_5.jpg
http://www.jpeg.cz/images/388_6.jpg
http://www.jpeg.cz/images/977_7.jpg
http://www.jpeg.cz/images/982_8.jpg
-
- hvězdička
- Příspěvky: 22
- Registrován: stř 30.07.2008, 22:16
- Auto: hadraplán..
- Bydliště: Brno
- Věk: 44
Re: 107 a 111
Ta 111 je nádherná.. !!!
Ještě si pamatuju fotky z té stodoly (jestli se nepletu), pěkně prokoukla.. *thumbs up*
Ještě si pamatuju fotky z té stodoly (jestli se nepletu), pěkně prokoukla.. *thumbs up*
-
- hvězdička
- Příspěvky: 23
- Registrován: úte 23.06.2009, 1:31
- Auto: R 107 na každý den
- Bydliště: Praha, Praha- východ
Re: 107 a 111
Jó, 111 coupé to je classic :stern: . S Pagodou jeden z nejhezčích klasickejch medvědů vůbec. Kdyby jsi se toho tvýho kusu chtěl někdy zbavit, hlásim se jako první. ;)
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 6
- Registrován: čtv 31.07.2008, 17:34
- Auto: W111 250SE coupe, Audi A6
- Bydliště: Praha
-
- hvězdička
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř 17.11.2010, 22:11
- Auto: W 113, W 112 Coupe, W 107, W 170, W 463 a.j.
Re: 107 a 111
Moc pěkné! Hmm....tak jsem to nevydržel....a zaregistroval se! Tady je paar foto mých miláčků.... Kromě americké W 107 je vše na původních českých SPZ!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 36
- Registrován: pon 18.08.2008, 11:47
- Auto: w115
- Bydliště: Praha
Re: 107 a 111
Ta 111ka je teda nádherná a zvlášť v kontrastu s tou fotkou ze stodoly. Ostatní foto také pěkné, tak jsem nevydržel a dávám taky jednu vzpomínku na léto. Cadyllo: ty espézetky jsou naprosto úžasný. Není ta pagoda od p. Kubáta? Všechny zdravím a ať ta zima rychle uteče.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř 17.11.2010, 22:11
- Auto: W 113, W 112 Coupe, W 107, W 170, W 463 a.j.
Re: 107 a 111
To Chilli: ano, mate pravdu, W 113 je od pana Kubáta. Koupil jsem ji v roce 1985. Tenkrát tu byla zřejmě jediná, co byla v roce 1968 objednaná přes Tuzex do tehdejší ČSSR. V roce 1985 jsem mohl mít za stejné peníze barák nebo auto! Barák jsem neměl....ale stejně jsem za jediný peníze koupil tohle auto. Tedy po roce a půl přelouvání právě pana Kubáta. Strašně se mi líbila, nic nebylo tehdy pro mne důležitějšího!
MB 112 Coupe 300 SE jsem si jako mladý hoch koupil v prvočinitelích a odnesl domů doslova v náruči. Možná vás bude zajímat, že jsem se kvůli ní naučil německy (neznal jsem nikoho, kdo by tady uměl seřídit mechanicky vstřikovaný motor) ..... :stern: No bylo víc času a byl jsem svobodnej......
Tak tady je ještě nějaká fotka
MB 112 Coupe 300 SE jsem si jako mladý hoch koupil v prvočinitelích a odnesl domů doslova v náruči. Možná vás bude zajímat, že jsem se kvůli ní naučil německy (neznal jsem nikoho, kdo by tady uměl seřídit mechanicky vstřikovaný motor) ..... :stern: No bylo víc času a byl jsem svobodnej......
Tak tady je ještě nějaká fotka
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 6
- Registrován: čtv 31.07.2008, 17:34
- Auto: W111 250SE coupe, Audi A6
- Bydliště: Praha
Re: 107 a 111
No vida, jak se nám to tu začíná rozjíždět. :)
chilli: Dík, auto stálo 25let ve sklepě pod stodolou a když se vyndavalo, museli vybourat plot (asi nikdo nepočítal, že by to ještě někdy vyjelo *jokingly* ).
cadyllo: SPZtky jsou prima, skládat to kupé to muselo být na spoustu dlouhých zimních večerů. *thumbs up* Musím využít přítomnosti vlastníka pagody i kupé, zajímalo by mě porovnání "pocitu z jízdy" u obou aut s přihlédnutím k tomu, že to není auto užívané na všední provoz, ale řekněme spíše na "nedělní výlety"?
chilli: Dík, auto stálo 25let ve sklepě pod stodolou a když se vyndavalo, museli vybourat plot (asi nikdo nepočítal, že by to ještě někdy vyjelo *jokingly* ).
cadyllo: SPZtky jsou prima, skládat to kupé to muselo být na spoustu dlouhých zimních večerů. *thumbs up* Musím využít přítomnosti vlastníka pagody i kupé, zajímalo by mě porovnání "pocitu z jízdy" u obou aut s přihlédnutím k tomu, že to není auto užívané na všední provoz, ale řekněme spíše na "nedělní výlety"?
-
- hvězdička
- Příspěvky: 57
- Registrován: pon 05.01.2009, 8:06
- Auto: Nancy '61, Fiesta a Caprice '84
- Bydliště: ZR
- Kontaktovat uživatele:
Re: 107 a 111
To modrozelené SL má snad stejnou barvu co mělo moje SLC :) Krásná barva. Na tu 111ku kupé bych se jednou rád podíval osobně. Krásnej kousek. Hrozně mě to auto oslovuje. Taky bych přidal foto, ale fotky jsou i s autem u nového majitele. Takže bych mohl přidat fotky snad z posledního výletu, který proběhl tento týden. Ale neodvážím se to sem dát, když to není Mercedes *jokingly* Jinak auta na fotkách jsou opravdu krásná. F
-
- hvězdička
- Příspěvky: 36
- Registrován: pon 18.08.2008, 11:47
- Auto: w115
- Bydliště: Praha
Re: 107 a 111
Tak to jsou tedy příběhy. Pagoda koupená v ČSSR mě tedy fascinuje. A to s tím bouráním plotu je taky dobrý. Já jsem jednou slyšel, že někde měli tahkhle snad aerovku ve sklepě.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř 17.11.2010, 22:11
- Auto: W 113, W 112 Coupe, W 107, W 170, W 463 a.j.
Re: 107 a 111
To PEPA: nejdříve se chci skromně zeptat jak se to dělá, že se tady zobrazují tak velké fotky? Usnadnolo by mi to ukládání.
K dotazu porovnání Pagody a Coupé. Prvně bych chtěl zopakovat, co zřejmě víte, že koncepce vývojové řady SL (Pagode) z počátku 60.let zněla:
- použít co nejvíce celků a komponentů z agregátů a skupin dílů ze současných modelových řad velkoseriových typů. (..kvůli dostupnosti tehdejší servisní sítě).
- zvýšit výkon a kroutící moment stávajících 6V motorů, nikoliv však na úkor životnosti
- navrhnout takový design karoserie, že se za ní budou lidi ohlížet !! (někde jsem měl německý text, kde bylo psáno "oslňující karoserii"....)
- ještě pár věcí, které si už nepamatuji, ale toto bylo vzásadě to nejpodstatnějěí.
Málo lidí ví, že právě karoserie Pagody byla ve své dobé - tedy při představení na Autosalonu Ženeva 1963, důvodem veliké kritiky odborné veřejnosti a motoristických novinářů! Byla tak nadčasová, že řadu 230 SL v té době nazývali Provokací až Drzostí! Karoserii pro tehdy velice konzervativní koncern MB dělal mladičký Paul Braq. Ten co pak udělal u BMW M 1 - základ pro celou následnou M - Reihe a později podle mne docela zdařilou řadu Peugeot.....atd. Tak tenhle Braq udělal také design na W 111 - 112 Coupe i Kabrio, řadu MB 600 a W 114, 115.... Až začátkem 80.let to převzal Bruno Sacco a dělal ty "tlusťochy" Mamuty v německu zvané BIG PIG.
Jen doplním, že prodejní čísla Pagody šly jen velice pomalu nahoru, nepolepšili si vůbec ani v roce 1965 motorizací 250 SL. Ten motor byl propadák. Žrout oleje a benzínu! Takže žádná rarita - PROBLÉM je to. Proto ho za necelý rok nahradili 280 SL. To byla poslední, nejzdařlejší serie. To se však ví dnes, Tehdy se usilovně pracovalo na nástupci, tedy dnešní W 107. Ta Pagodu nahradila v roce 1972. - paradoxně při vrcholu úspěšnosti prodeje typu W 113!! Konečně si lidé zvykly a ona musela pryč!
No ...to jsem se zapovídal Takže krátce řečeno auta mají stejné nápravy i motory, prakticky se výkonově neliší (jiné systémy vstřikovacích čerpadel). Rozdíl je tedy logicky pouze v hmotnosti a v těžišti. A rozvoru, samozřejmě. Při odstředivých silách je tam rozdíl jako jet na kole s batohem a bez batohu. Dá se říci, že kdyby to nebyla škoda, tak by s ní mohl člověk jezdit "Alltäglich". (AMS z roku 1984 ji srovnává v jízdních vlastnostech naprosto identicky s tehdejší verzí VW Golf GTI). Naprosto nadčasová koncepce! A tuhost karoserie? I po více jak 40ti letech se dají dveře zavírat jedním prstem! Zkuste si to třeba u anglických aut......
Tak zas někdy, až bude čas
Jo a ještě něco - milovníci mercedesů...... pro vaše objevování !!! Začátkem osmdesátých let jsem od jednoho starého chlapíka, jenž obdivoval mého mercedesa, slyšel že na Moravě, v jedné lokalitě je zazděná MB 540 K Roadster. Majitel ji za války nechal zazdít aby mu jí němci a potom komunisti "neznárodnily". Měl jí tam na peršanu. Prý si jednou za čas v neděli zapálí Havana a jde si ho vykouřit do auta. Přitom vzpomíná na staré dobré prvorepublikové časy.
Tak co? Bylo - nebylo? Naděje umírá poslední!!! :stern:
K dotazu porovnání Pagody a Coupé. Prvně bych chtěl zopakovat, co zřejmě víte, že koncepce vývojové řady SL (Pagode) z počátku 60.let zněla:
- použít co nejvíce celků a komponentů z agregátů a skupin dílů ze současných modelových řad velkoseriových typů. (..kvůli dostupnosti tehdejší servisní sítě).
- zvýšit výkon a kroutící moment stávajících 6V motorů, nikoliv však na úkor životnosti
- navrhnout takový design karoserie, že se za ní budou lidi ohlížet !! (někde jsem měl německý text, kde bylo psáno "oslňující karoserii"....)
- ještě pár věcí, které si už nepamatuji, ale toto bylo vzásadě to nejpodstatnějěí.
Málo lidí ví, že právě karoserie Pagody byla ve své dobé - tedy při představení na Autosalonu Ženeva 1963, důvodem veliké kritiky odborné veřejnosti a motoristických novinářů! Byla tak nadčasová, že řadu 230 SL v té době nazývali Provokací až Drzostí! Karoserii pro tehdy velice konzervativní koncern MB dělal mladičký Paul Braq. Ten co pak udělal u BMW M 1 - základ pro celou následnou M - Reihe a později podle mne docela zdařilou řadu Peugeot.....atd. Tak tenhle Braq udělal také design na W 111 - 112 Coupe i Kabrio, řadu MB 600 a W 114, 115.... Až začátkem 80.let to převzal Bruno Sacco a dělal ty "tlusťochy" Mamuty v německu zvané BIG PIG.
Jen doplním, že prodejní čísla Pagody šly jen velice pomalu nahoru, nepolepšili si vůbec ani v roce 1965 motorizací 250 SL. Ten motor byl propadák. Žrout oleje a benzínu! Takže žádná rarita - PROBLÉM je to. Proto ho za necelý rok nahradili 280 SL. To byla poslední, nejzdařlejší serie. To se však ví dnes, Tehdy se usilovně pracovalo na nástupci, tedy dnešní W 107. Ta Pagodu nahradila v roce 1972. - paradoxně při vrcholu úspěšnosti prodeje typu W 113!! Konečně si lidé zvykly a ona musela pryč!
No ...to jsem se zapovídal Takže krátce řečeno auta mají stejné nápravy i motory, prakticky se výkonově neliší (jiné systémy vstřikovacích čerpadel). Rozdíl je tedy logicky pouze v hmotnosti a v těžišti. A rozvoru, samozřejmě. Při odstředivých silách je tam rozdíl jako jet na kole s batohem a bez batohu. Dá se říci, že kdyby to nebyla škoda, tak by s ní mohl člověk jezdit "Alltäglich". (AMS z roku 1984 ji srovnává v jízdních vlastnostech naprosto identicky s tehdejší verzí VW Golf GTI). Naprosto nadčasová koncepce! A tuhost karoserie? I po více jak 40ti letech se dají dveře zavírat jedním prstem! Zkuste si to třeba u anglických aut......
Tak zas někdy, až bude čas
Jo a ještě něco - milovníci mercedesů...... pro vaše objevování !!! Začátkem osmdesátých let jsem od jednoho starého chlapíka, jenž obdivoval mého mercedesa, slyšel že na Moravě, v jedné lokalitě je zazděná MB 540 K Roadster. Majitel ji za války nechal zazdít aby mu jí němci a potom komunisti "neznárodnily". Měl jí tam na peršanu. Prý si jednou za čas v neděli zapálí Havana a jde si ho vykouřit do auta. Přitom vzpomíná na staré dobré prvorepublikové časy.
Tak co? Bylo - nebylo? Naděje umírá poslední!!! :stern:
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 6
- Registrován: čtv 31.07.2008, 17:34
- Auto: W111 250SE coupe, Audi A6
- Bydliště: Praha
Re: 107 a 111
cadyllo: S obrázky je to tak, že se musí nahrát na nějaký server (např. jpeg.cz, ulozto.cz a spousta dalších) a pak ten obrázek"nalinkovat". Dík za odpověď, myslel jsem si, že to tak nějak bude. Jinak musím říct, že mám asi štestí, ale z zatím z mých zkušeností si na tu mojí 250tku rozhodně nemůžu stěžovat, protože toliko často vytýkané problémy se spotřebou benzinu a oleje se mě ani v nejmenším (musím zaklepat na dřevo :D ) netýkaji. A co se týká příběhu s 540K je opravdu úžasný a neuvěřitelný (bezvadná pohádka pro dospělé před spaním) *thumbs up* , asi si udělám výlet na Moravu. Mimochodem jak byla nedávno ta akce tuším k 15ti letému výročí zastoupení MB, tak tam měli v sekci předválečných aut taky jeden kousek, co byl za války zazděný.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1084
- Registrován: pon 04.08.2008, 7:27
- Auto: W212,w123 280CE,W115 240D 3.0,W115 200D,R129,Smart
- Bydliště: Český Krumlov a okolí
- Věk: 44
Re: 107 a 111
cadyllo: nebylo to stříbrný kupé někdy v devadesátých letech v AutoTipu? Trkla mě do očí ta kola.... *thumbs up* 8)
-
- hvězdička
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř 17.11.2010, 22:11
- Auto: W 113, W 112 Coupe, W 107, W 170, W 463 a.j.
Re: 107 a 111
To: feketos - ano, to je pravda, uplně jsem na to zapoměl. Take si vzpomínám, že jsem dělal s MB 113 a s touto MB 112 reportáž na letišti do Automotorevue - ještě s Dolejšem, tuším že okolo roku 1990.
Disky na MB 300 SE coupe jsou jedny z prvních v té době - od firmy Ronal. Vyrobeno tak okolo 1964 - 66. Tady jsem našel ještě nějaké foto... :stern:
Disky na MB 300 SE coupe jsou jedny z prvních v té době - od firmy Ronal. Vyrobeno tak okolo 1964 - 66. Tady jsem našel ještě nějaké foto... :stern:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 168
- Registrován: stř 19.11.2008, 14:19
- Auto: Mercedes benz W 140 500SE
- Bydliště: Opava
- Věk: 42
Re: 107 a 111
Nádhera