Blokovaná spínací skříňka - infra klíč (reset)


Autor tématu
Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Blokovaná spínací skříňka - infra klíč (reset)

Příspěvek od Fusion »

Pro reset a seznámení klíče se spínačkou je potřeba:

- namířit klíč na zpětný zrcátko
- dvakrát stisnkout odemknutí
- do 30 vteřin vložit klíč do spínačky, ale nic nedělat
- nechat tak a odejít

Manuál sice uvádí půl minuty ale zkušenosti uživatelů říkají, že se klíč spároval až po několika hodinách.

Peníze, který by si za tohle chtěl někdo účtovat radši věnujte místnímu dětskýmu domovu.

zadek524
král hvězd
Příspěvky: 4495
Registrován: čtv 31.07.2008, 13:59
Auto: 124 - to je krásný číslo co mám rád
Bydliště: Nehvizdy, Praha - východ
Věk: 49
Kontaktovat uživatele:

Re: Blokovaná spínací skříňka - infra klíč (reset)

Příspěvek od zadek524 »

Takže takto spáruju jako jakejkoliv klíč k jakémukoliv vozidlu??

No to snad neeeee, k čemu je pak nějakej imobiliser atd??? ;)

OkoskO
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: pon 04.08.2008, 12:01
Auto: W202 CDi
Bydliště: Koukrovna- Na Samotě U lesa, vnitrozemí státu Absurdistán-CZ-
Věk: 109
Kontaktovat uživatele:

Re: Blokovaná spínací skříňka - infra klíč (reset)

Příspěvek od OkoskO »


1)-Taky o tom pochybuju, ve zpětném zrcátku není žádný příjímač,
natož aby to bylo propojený do ŘJ auta, aby si to MOHLO načíst a poznat klíč
a taky by to bylo MOC jednoduché a NEbezpečné pro zabezpečení vozidla???

2)-a jen tak na okraj, nerestartuješ spínací skříňku, ALE je potřeba u klíče, aby ho znala řídící jednotka auta,což se musí nastavit v té ŘJ,
a jen tak mimochodem, spínací skříńka je vlastně jenom " mechanická" záležitost, s tím rozdílem, oproti klasickému klíči,že infra klíč má místo FAB vložky(rozuměj: cylindrickou vložku) snímač INFRA (jinak jsou vlastně stejné) a po zasunutí infra klíče, který má v sobě infra vysílač,poznají se (vysílač+příjímač) s kladným výsledkem, což vyšle kladný pokyn a na tomto základě ŘJ auta pozná ten SPRÁVNÝ klíč, dá zpětný impulz přes spínací skříňku a tím se odemkne zámek volantu a JE TO.......


Naposledy upravil(a) OkoskO dne stř 17.08.2011, 16:02, celkem upraveno 1 x.

Autor tématu
Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: Blokovaná spínací skříňka - infra klíč (reset)

Příspěvek od Fusion »

Máš nějakou vadu na klávesnici? Některý slova se z ničeho nic napíšou velkýma.

Samozřejmě, že nejde spárovat jakejkoliv klíč s jakýmkoliv autem. Psal sem to snad?
Jde o reset v případě zdechnutí/výměny baterek nebo zakopení novýho klíče (dle vin).

Přijímač je v zrcátku (na 90% autech to tak je u infra), některý modely a ročníky ho měly ve vnější klice. Infračervenej signál je nutný mít namířenej, narozdíl od rádiových dálkových ovladačů.
Přijímač je ten poštěvák.

http://i9.photobucket.com/albums/a68/Ri ... oto-70.jpg

Já sem nepsal, že se resetuje spínací skříňka. Úkon otevření zámků a nastartování jsou dva různý procesy. Proto jde někdy otevřít ale ne nastartovat. Infra klíč a Fabka mají pramálo společnýho, snad krom směru otáčení, Asi myslíš cylindrickou vložku, Fab ale nikdy do Mercedesů nedodával vložky. Cyl. vložka ve spínačce a EIS spínačka jsou různý světy.

Přesto si myslím, a nechci zaklínat, že podle průběhu událostí jak byly popsány se ti tento problém vrátí a vůbec nešlo o nutnost spárovat klíč.

ekvb
vycházející hvězda
Příspěvky: 912
Registrován: pát 09.10.2009, 10:50
Auto: E220 CDI W211, ex C220D W202, ex C220TD W202
Bydliště: Pezinok
Věk: 49

Re: Blokovaná spínací skříňka - infra klíč (reset)

Příspěvek od ekvb »

v priloženom súbore je návod pre všetky typy, čo sa do W202 montovali ;)

OkoskO
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: pon 04.08.2008, 12:01
Auto: W202 CDi
Bydliště: Koukrovna- Na Samotě U lesa, vnitrozemí státu Absurdistán-CZ-
Věk: 109
Kontaktovat uživatele:

Re: Blokovaná spínací skříňka - infra klíč (reset)

Příspěvek od OkoskO »

Fusion píše:Máš nějakou vadu na klávesnici? Některý slova se z ničeho nic napíšou velkýma.

Samozřejmě, že nejde spárovat jakejkoliv klíč s jakýmkoliv autem. Psal sem to snad?
Jde o reset v případě zdechnutí/výměny baterek nebo zakopení novýho klíče (dle vin).

Přijímač je v zrcátku (na 90% autech to tak je u infra), některý modely a ročníky ho měly ve vnější klice. Infračervenej signál je nutný mít namířenej, narozdíl od rádiových dálkových ovladačů.
Přijímač je ten poštěvák.
.
Já sem nepsal, že se resetuje spínací skříňka. Úkon otevření zámků a nastartování jsou dva různý procesy. Proto jde někdy otevřít ale ne nastartovat. Infra klíč a Fabka mají pramálo společnýho, snad krom směru otáčení, Asi myslíš cylindrickou vložku, Fab ale nikdy do Mercedesů nedodával vložky. Cyl. vložka ve spínačce a EIS spínačka jsou různý světy.

Přesto si myslím, a nechci zaklínat, že podle průběhu událostí jak byly popsány se ti tento problém vrátí a vůbec nešlo o nutnost spárovat klíč.
.

="Fusion, myslím že se bavíme o dvouch rozdílnejch věcech??
nadpis tohoto topicu je: Re: Blokovaná spínací skříňka - infra klíč (reset) dva rozdílný problémy
Ty zde píšeš o tom, jak resetovat infra klíč,(rozuměj znova spárovat již jednou spárovanej infra klíč )s tím správným autem, třeba když vyměňuješ baterku v klíči a nestihneš to do 1 min.tak potom musíš znova spárovat ten a samý klíč s tím a samým autem a o tom tady píšeš Ty a taky na to zcela sedí příloha od: ekvb, již to ale neřeší restart řídící jednotky celého auta !!! (podstata problému je: :Blokovaná spínací skříňka)
ALE já jsem ve svém původním topicu ( W202/r.v.6-1999=HELP-blokovaná spínací skříňka=OPRAVENO=HURÁ )
psal o tom, že mi nejde otočit klíče (infra) a né o tom, že mi tímto klíčem nejde odemknout auto pomocí DO, máš pravdu v tom, že odemknout a nastartovat auto jsou dvě odlišné záležitosti,a jak jsem psal, musel jsem tu řídící jednotku vozidla resetovat ( né znova spárovat infra klíč s autem) a tak se mi podařilo odblokovat startování(čili pak šlo otočit klíčkem v zapalování a nastartovat auto !!!

p.s. FAB vložky(rozuměj: cylindrickou vložku) omlouvám se za nepřesnou formulaci
citace:
"" Přesto si myslím, a nechci zaklínat, že podle průběhu událostí jak byly popsány se ti tento problém vrátí a vůbec nešlo o nutnost spárovat klíč ""

-tak tomuto nerozumím, můžeš mi to vysvětlit?
-co tím myslíš a proč?,
-jak bys Ty restartoval řídící jednotku vozidla?
-NEspárovavával jsem klíč s autem, nebylo to potřeba

.

Autor tématu
Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: Blokovaná spínací skříňka - infra klíč (reset)

Příspěvek od Fusion »

Reset ŘJ se dá udělat odpojením baterky na 10 minut, popř správné pojistky, popř. 5 sekundovým pedálem,
ŘJ motoru ale nemá vcelku nic společnýho se spínačkou.
Proces startu DAS3 je:
1) autorizace klíče
2) uvolnění zámku volantu
3) uvolnění zámku spínačky (jde otočit klíčem)
4) autorizace k startu
----> pak jde signál ŘJ s autorizací startovat

Neexistuje "řidící jednotka celýho auta". Jsou jednotky pro motor, abs, klimatiaci atd.
Jinými slovy, DAS (v podstatě immo) znemožní funkci ŘJ motoru, ale ŘJ motoru neumí znemožnit funkci DAS (otočit klíčem).
Všechny tyto systémy, ajii bavoráckej EWS se dají celkem v pohodě odstranit. Jen se naprogramuje ŘJ aby "nečekala" signál od DAS/EWS. Dokonce se dá obejít spojením správných drátků.

OkoskO
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: pon 04.08.2008, 12:01
Auto: W202 CDi
Bydliště: Koukrovna- Na Samotě U lesa, vnitrozemí státu Absurdistán-CZ-
Věk: 109
Kontaktovat uživatele:

Re: Blokovaná spínací skříňka - infra klíč (reset)

Příspěvek od OkoskO »

Fusion píše:Reset ŘJ se dá udělat odpojením baterky na 10 minut, popř správné pojistky, popř. 5 sekundovým pedálem,
ŘJ motoru ale nemá vcelku nic společnýho se spínačkou.
Proces startu DAS3 je:
1) autorizace klíče
2) uvolnění zámku volantu
3) uvolnění zámku spínačky (jde otočit klíčem)
4) autorizace k startu
----> pak jde signál ŘJ s autorizací startovat

Neexistuje "řidící jednotka celýho auta". Jsou jednotky pro motor, abs, klimatiaci atd.
Jinými slovy, DAS (v podstatě immo) znemožní funkci ŘJ motoru, ale ŘJ motoru neumí znemožnit funkci DAS (otočit klíčem).
Všechny tyto systémy, ajii bavoráckej EWS se dají celkem v pohodě odstranit. Jen se naprogramuje ŘJ aby "nečekala" signál od DAS/EWS. Dokonce se dá obejít spojením správných drátků.


tak jestli jsem to správně pochopil,podle Tebe, v mém případě byl problém v klíči, resp. v DAS( v podstatě immo) ?
neudělal jsem víc než Ty píšeš v první větě a bylo po problému, vše začalo zase fungovat jak má !
tak jsem z toho "jelen"

Autor tématu
Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: Blokovaná spínací skříňka - infra klíč (reset)

Příspěvek od Fusion »

Proto sem psal, že se to asi stane znovu. Pokud jo, zkusit to co sem psal nahoře, pak bude potřeba nejspíš řešit novej klíč. Spínačku bych řešil až v druhým kole, protože ta většinou neodchází (ale servis ji rád vymění bezdůvodně).
Pokud se problém už neobjeví, elektronika prostě někde "zakopla" a odpojení baterky pomohlo, resetovalo se totíž všechno.

Nejseš sám komu se to stalo, je to normální. Podle dostupných informací se ale jedná o nějakou ztrátu informací mezi klíčem a spínačkou. Proto je nejdůležitější tam klíč nechat několik hodin. 30 sekund v dostupných návodech je čas rozpoznání klíče. Pokud ale spínačka nahrává "program" z klíče, trvá to 90 a víc minut. K tomu účelu má spínačka v sobě indukční kroužky, pro napájení klíče. Baterka v ovladači je jen pro dálkový otevření dveří. Infra přenosy s EEPROM by moc dlouho nevydržela.
Při každým vložení klíče se kontroluje sériový číslo a plovoucí kód. Plovoucí kód se při každým startu změní tj. se vždycky porovnává ten poslendně nahranej pl. kód. To proto, že kdybys dokázal emulovat eeprom se správným sériovým číslem (ano dá se to udělat), neukradl bys to auto protože zjistit plovoucí kód je skoro nemožný.
Ikdyž, teď mě napadá, že s falešným klíčem by to asi taky šlo a těch 90 minut je nastavených aby se to "dýl kradlo", protože IrDa zas tak hrozný přenosy nemá, ale to už možná prozrazuju moc informací.
Každopádně pak nejde mít jeden klíč pro dvě auta, kdyby někoho taková pohodlná věc napadla :)

OkoskO
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: pon 04.08.2008, 12:01
Auto: W202 CDi
Bydliště: Koukrovna- Na Samotě U lesa, vnitrozemí státu Absurdistán-CZ-
Věk: 109
Kontaktovat uživatele:

Re: Blokovaná spínací skříňka - infra klíč (reset)

Příspěvek od OkoskO »


TO-Fusion,
moc děkuji za pomoc a odborné rady, zase jsem o něco chytřejší a víc jsem poznal možnosti takovéhoto auta,
Na základě Tvé rady jsem tedy teď udělal/aktivoval to načtení klíče a nechám to tak přes noc a zítra by to mělo tedy šlapat na 100pro.
Předpokládám, že to tak stačí udělat jenom jedním klíčem a ten druhý si to při použití vezme taky.
(podotýkám, že oba dva klíče mi zcela fungoval i před touto aktivací)

ještě jednou děkuji za pomoc a měj se hezky, Díky WáclaW

Mystik4l
vycházející hvězda
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 17.09.2009, 18:17
Auto: W210 E200CDI ~200kW, W203 C30 AMG ~220kW 660Nm

Re: Blokovaná spínací skříňka - infra klíč (reset)

Příspěvek od Mystik4l »

No..když to tady tak čtu, tak se taky přidám. Mám už taky ten celoplastovej klíček. Začalo mi čím dál tim častěji blbnout odemykání, a pak i následné odemčení volantu, tak jsem pár dní zpět vyměnil baterky...klíč byl bez baterky pár hodin..dal jsem nové baterie a ihned to fungovalo..ale bohužel stále mi to blbne, že někdy to vůbec nereaguje na zmáčknutí jakéhokoliv čudlíku na klíči a spínačka klíč také nepozná a neodemkne se...po pár vteřinách mačkání, zastrkování a vystrkování to začne zase bez problému fungovat..neví někdo co s tim? Docela mě to sere, mimo dalších věcí, který už potřebuju vyřešit (nádrž, mlácení v přední nápravě,...)

OkoskO
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: pon 04.08.2008, 12:01
Auto: W202 CDi
Bydliště: Koukrovna- Na Samotě U lesa, vnitrozemí státu Absurdistán-CZ-
Věk: 109
Kontaktovat uživatele:

Re: Blokovaná spínací skříňka - infra klíč (reset)

Příspěvek od OkoskO »

Mystik4l píše:No..když to tady tak čtu, tak se taky přidám. Mám už taky ten celoplastovej klíček. Začalo mi čím dál tim častěji blbnout odemykání, a pak i následné odemčení volantu, tak jsem pár dní zpět vyměnil baterky...klíč byl bez baterky pár hodin..dal jsem nové baterie a ihned to fungovalo..ale bohužel stále mi to blbne, že někdy to vůbec nereaguje na zmáčknutí jakéhokoliv čudlíku na klíči a spínačka klíč také nepozná a neodemkne se...po pár vteřinách mačkání, zastrkování a vystrkování to začne zase bez problému fungovat..neví někdo co s tim? Docela mě to sere, mimo dalších věcí, který už potřebuju vyřešit (nádrž, mlácení v přední nápravě,...)

.
a co takhle zkusit TO, co píše Fusion ve svém prvním příspěvku tohoto tpicu ?

.
Fusion píše:Pro reset a seznámení klíče se spínačkou je potřeba:

- namířit klíč na zpětný zrcátko, alternativně na infra příjímač na klice předních dveří
- dvakrát stisnkout odemknutí
- do 30 vteřin vložit klíč do spínačky, ale nic nedělat
- nechat tak a odejít

Manuál sice uvádí půl minuty ale zkušenosti uživatelů říkají, že se klíč spároval až po několika hodinách.

Peníze, který by si za tohle chtěl někdo účtovat radši věnujte místnímu dětskýmu domovu.

Autor tématu
Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: Blokovaná spínací skříňka - infra klíč (reset)

Příspěvek od Fusion »

Anebo pořádně ušorypkou a okenou vyčisti okýnko infra.

Mika
kometa
Příspěvky: 2209
Registrován: čtv 31.07.2008, 22:11
Auto: W210 E 300 Turbodiesel
Bydliště: Brno
Věk: 40

Re: Blokovaná spínací skříňka - infra klíč (reset)

Příspěvek od Mika »

starší vystřelovací infra klíč 315Mhz
jednotka IrDAS (RCL control modul) za přístrojovkou má 9 pozic pro zapsání klíčů,každý klíč má zapsán své unikátní číslo a jednotka si ho pamatuje,číslo se do jednotky nahrává za pomocí programu MB keyprog,plovoucí kod má každý zapsaný klíč,ten je získávám při každým použití centrálního zamikání,jde vlastně o matematický vzorec kdy klíč i jednotka IrDAS musí dojít ke stejnýmu výsledku
snímací indukční kroužek nenapájí klíč!!! nebot při takovém napájení by se strácelo spousta energie do okolí,kroužek slouží ke snímání čipu v klíči(transpordéru)i,kde je zapsán zdrojový kod klíče (jakési výrobní číslo)čip jde vydělat a nalepit přímo na kroužek,kroužek je připojen do jednotky Ir DAS,pokud máte problém se startem a centrál vám funguje je problém v komunikaci mezi tímhle kroužkem a čipem
POZOR jednotka IrDAS ma sice 9 pozic,ale ta devátá je tzv.policejní tj jde nastartovat bez transpordru,a pokud si zaplníte všechny pozice nelze už přidat další klíč,pak vás čeká drahá výměna celeho zařízení a jednotek nebo použití emulátoru,který se implentuje do řídící jednotky motoru to stojí cca kolem 20tis

klíč smart key 433/315Mhz
pracuje na stejným principu,IR receiver už není ve zpetným zrcátku ale v předních klíkách,jednotka IrDAS je nahrazena jednotkouve dveřích N69/1 a N69/2,na centrál je využívan již radio freqvenční signal,radio signál je vysílan paralelně z infra signálem,system je tež standartně vybaven crash snímačem kdy spodní limit prou automatické otevření dveří je 6G.
start je autorizován přes IR spínací skřínku,kdy dochází k výměně informací podobně jako u staršího klíčku

[youtube][/youtube]

Mystik4l
vycházející hvězda
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 17.09.2009, 18:17
Auto: W210 E200CDI ~200kW, W203 C30 AMG ~220kW 660Nm

Re: Blokovaná spínací skříňka - infra klíč (reset)

Příspěvek od Mystik4l »

no je to takový spíš jakože to nejde...najednou se to rozchodí a funguje to bez problému celej den se dá říct..baterie to prostě nespravily. Nemůže být vyloženě špatnej klíč nějak? nechce se mi dávat bůra za novej :-!
Odpovědět