Karburátor SOLEX 4A1


Autor tématu
tomakecTD
hvězdička
Příspěvky: 253
Registrován: pon 14.05.2012, 21:54
Auto: W123 250, W124 300 CE
Bydliště: Olomoucky kraj

Re: Karburátor SOLEX 4A1

Příspěvek od tomakecTD »

Má někdo prosím pár tipů na seřízení tohoto karuburátoru? Nahoře je hlavní šroub na bohatost směsi - 2,5X otáček klasika?

Dole jsou 2x bohatosti volnoběhu - kolik cca otáček?
Mezi bohatostí volnoběhu je jeden šroub na pružince, taky má něco společného s volnoběhem, ale netuším co :-[ :-$

Viz obrázek výše - W U W

kolouch
legenda hvězd
Příspěvky: 3464
Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
Bydliště: Bihanken - Eichwald

Re: Karburátor SOLEX 4A1

Příspěvek od kolouch »

nechápu to. člověče za těch pět let,
co se v tom vrtáš už musíš bejt profík. :-/

Autor tématu
tomakecTD
hvězdička
Příspěvky: 253
Registrován: pon 14.05.2012, 21:54
Auto: W123 250, W124 300 CE
Bydliště: Olomoucky kraj

Re: Karburátor SOLEX 4A1

Příspěvek od tomakecTD »

:-@ No už vím hodně věci, co na co je. Celý sem ho rozdělal do šroubku a taky složil. Ale prostě dělám vše od oka. Potřebuju aspoň informace, kolik otáček na hlavní bohatost směsi + na volnoběžné trysky. Abych byl někde v mezích tolerance a neposral se mi motor.

kolouch
legenda hvězd
Příspěvky: 3464
Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
Bydliště: Bihanken - Eichwald

Re: Karburátor SOLEX 4A1

Příspěvek od kolouch »

tady máš pierburg rozhozenej - http://www.ruddies-berlin.de/4a1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
a tady si přečti jak na to - http://www.senatorman.de/vergaser_4a1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
musíš koukat na jiný stránky než sem.
třeba Opel club nebo BMW, VW............omg. trochu samostatnosti. ;)

Autor tématu
tomakecTD
hvězdička
Příspěvky: 253
Registrován: pon 14.05.2012, 21:54
Auto: W123 250, W124 300 CE
Bydliště: Olomoucky kraj

Re: Karburátor SOLEX 4A1

Příspěvek od tomakecTD »

Díky mistře :) Já němčině neholduju, ale zkusím to s překladačem *thumbs up*


Super informace, moc děkuji!!! :) PS: TN starter, na co je? Čuju u mého problém, že je pořád otevřen a nehýbe se.

Jinak obecně nastavení bohatosti směsi je také 2,5 otáček? To se tam nepíše.

Autor tématu
tomakecTD
hvězdička
Příspěvky: 253
Registrován: pon 14.05.2012, 21:54
Auto: W123 250, W124 300 CE
Bydliště: Olomoucky kraj

Re: Karburátor SOLEX 4A1

Příspěvek od tomakecTD »

Hezký den po dlouhé době, kolegové. Piánko jezdí, objelo pár veteránských srazů, solex šlape, spotřeba okolo 15 litrů, jede to hezky, výkon to má, nedá se říct, že by to výrazně kouřilo. Vše seřízeno podle dostupných literatur. Pouze mám jeden problém. Nemůžu brzdit motorem. Jakmile brzdím motorem a pak přidám plyn, za mnou kouře jako kráva. Na 100% to není olej, ale benzin. Karburátor prostě dává i při brždění motorem. Pomůže někdo na co se podívat? :)))

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Karburátor SOLEX 4A1

Příspěvek od fíkus »

Kouř jaké barvy?

Autor tématu
tomakecTD
hvězdička
Příspěvky: 253
Registrován: pon 14.05.2012, 21:54
Auto: W123 250, W124 300 CE
Bydliště: Olomoucky kraj

Re: Karburátor SOLEX 4A1

Příspěvek od tomakecTD »

Řekl bych do bíla.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Karburátor SOLEX 4A1

Příspěvek od fíkus »

Olej. U těchto motorů normálka. Udělat hlavu, eventuálně kroužky.Benzín by kouřil černě.

Autor tématu
tomakecTD
hvězdička
Příspěvky: 253
Registrován: pon 14.05.2012, 21:54
Auto: W123 250, W124 300 CE
Bydliště: Olomoucky kraj

Re: Karburátor SOLEX 4A1

Příspěvek od tomakecTD »

Jako ten motor bere méně oleje než moje auto na denní ježdění. Vodu absolutně žádnou. Je zevnitř krásný, čistý. Když brzdím motorem, jakoby to auto cuká a popraskává ve výfuku nebo svodech. Asi to není uplně tak bohatý, ale fakt bych řekl, že je to benzin.

Doporučíte někoho na seřízení tohoto karburátoru? :)

Volhovič
hvězda
Příspěvky: 1495
Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
Bydliště: Bodenbach, Sudeten

Re: Karburátor SOLEX 4A1

Příspěvek od Volhovič »

Mě u Volhy 21 netěsnil jehlový ventil na plováku a plováková komora se tak přeplavovala, že benzin z ní prostě přetékal do difuzoru - spotřeba velká a větší brždění motorem dělalo pšouky do výfuku, zejména při opětovném sešlápnutí plynu. Ventil zavřený nešel profouknout, ale ventilky v pumpě udrží trošku větší tlak a tak benzin protekl. Ještě, že má karbec okýnko, bo jinak bych nezjistil, že ať seřizuju plovák jakkoliv, furt je hladina na max...A ještě bylo křivý víko, že bych za chodu vyndal půlku těsnění . Já vždy u každého karburátoru řeším 1) rovinnost víka 2) rovinnost dolní příruby a 3) hladinu - skutečnou hladinu ... pak až je nějaký čištění, seřizování a další věci, které podle mě neudělají tak zásadní skok ve funkčnosti.
Odpovědět