Proč jsou zde na foru 190e 16V v pozadí zájmu?


Don Scorpion
hvězdička
Příspěvky: 71
Registrován: ned 07.09.2008, 23:59
Auto: 11x190E 2.3-16v, 2x 190E 2.5-16v,
Bydliště: Praha - Beroun
Věk: 45
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč jsou zde na foru 190e 16V v pozadí zájmu?

Příspěvek od Don Scorpion »

Pokud má kdokoli dotazy na tyhle skvělá auta má možnost mi zavolat a prokecat hodiny :D Tel: 604 610 174

Mimo jiné jsem ted nainzeroval zajímavej kousek za dobrý peníze, tak snad najde dobrého majitele..

Korzar
hvězdička
Příspěvky: 35
Registrován: sob 26.11.2011, 13:12
Auto: 2.3 - 16v Cosworth

Re: Proč jsou zde na foru 190e 16V v pozadí zájmu?

Příspěvek od Korzar »

No...a je v podstate zadarmo .

Autor tématu
Rumburak
hvězdička
Příspěvky: 275
Registrován: ned 22.01.2012, 10:01
Auto: W124 300TDT
Bydliště: Bruntál

Re: Proč jsou zde na foru 190e 16V v pozadí zájmu?

Příspěvek od Rumburak »

Tak tohle auto nikdy zadarmo nebude, je to jinej svet nez klasicka 190e, a naklady jsou taky z jineho sveta. Chce to mit koule a prachy.

Korzar
hvězdička
Příspěvky: 35
Registrován: sob 26.11.2011, 13:12
Auto: 2.3 - 16v Cosworth

Re: Proč jsou zde na foru 190e 16V v pozadí zájmu?

Příspěvek od Korzar »

Blbost . Chcel to údržbu ako každé iné auto , kor ked má 30 rokov . To není M3ka , aby si musel robit generálku motora každých 50 tisic .

Don Scorpion
hvězdička
Příspěvky: 71
Registrován: ned 07.09.2008, 23:59
Auto: 11x190E 2.3-16v, 2x 190E 2.5-16v,
Bydliště: Praha - Beroun
Věk: 45
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč jsou zde na foru 190e 16V v pozadí zájmu?

Příspěvek od Don Scorpion »

Dan Rohanský píše:Asi proto že tu nebude tolik lidí co by mělo Coswortha.
Já patřím k těm, co by chtěli 16 ventilů *in love*

Vím o cca 40 majitelích těchto vozů po ČR i Slovensku. Bohužel ne na všechny mám kontakt a ne každý má zájem se k nám přidat nebo více komunikovat...

Don Scorpion
hvězdička
Příspěvky: 71
Registrován: ned 07.09.2008, 23:59
Auto: 11x190E 2.3-16v, 2x 190E 2.5-16v,
Bydliště: Praha - Beroun
Věk: 45
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč jsou zde na foru 190e 16V v pozadí zájmu?

Příspěvek od Don Scorpion »

enougher píše:Spis jde o to ze jediny kdo opravdu resi tyhle auta je Škorpík a ten staví a nema na to cas

... za nedlouho čas už zase bude. Musím se pustit zas trochu do stránek a doplnit články ze srazů a historie DTM :-)

Mik
hvězdička
Příspěvky: 41
Registrován: ned 07.06.2009, 1:53
Auto: w201 2.3 16V w123 300TD
Bydliště: Haná

Re: Proč jsou zde na foru 190e 16V v pozadí zájmu?

Příspěvek od Mik »

Až budou nějaké postřehy určitě něco napíšu, ale zatím nemám negra ani přihlášeného. Nějakou vizi na co a jak budu auto používat už mám. Potřebu nějak se sdružovat zatím ne, mám dost starostí, takže o 16V nejdříve za rok, z mé strany. Ale jsem rád, že se mi po pěti letech konečně podařilo jednoho Cosworha získat a zatím můžu hodnotit jen kladně. Hau.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč jsou zde na foru 190e 16V v pozadí zájmu?

Příspěvek od Přemek Doležal »

Korzar píše:Blbost . Chcel to údržbu ako každé iné auto , kor ked má 30 rokov . To není M3ka , aby si musel robit generálku motora každých 50 tisic .
Při správném zacházení, a správné olejové náplni, vydrží M3 to samý, co :stern: .

Don Scorpion
hvězdička
Příspěvky: 71
Registrován: ned 07.09.2008, 23:59
Auto: 11x190E 2.3-16v, 2x 190E 2.5-16v,
Bydliště: Praha - Beroun
Věk: 45
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč jsou zde na foru 190e 16V v pozadí zájmu?

Příspěvek od Don Scorpion »

Přemek Doležal píše:
Korzar píše:Blbost . Chcel to údržbu ako každé iné auto , kor ked má 30 rokov . To není M3ka , aby si musel robit generálku motora každých 50 tisic .
Při správném zacházení, a správné olejové náplni, vydrží M3 to samý, co :stern: .

a to bych se i přel ... Mercedes 190E Cosworth vydrží se špatnou údržbou věcí kolem motoru víc kilometrů než M3 se správnou údžbou. A se správnou udržbou nalítá :stern: dvojnásobek než M3 byť jsou to koncepčně velice podobné motory. ;)

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč jsou zde na foru 190e 16V v pozadí zájmu?

Příspěvek od Přemek Doležal »

Nevím, u M3 spočívá údržba pouze v pravidelném seřizování ventilů, výměně oleje a fitrů.
Životnost 100 - 200 tkm.
U MB je to krom ventilů stejný....i ta životnost.

Mik
hvězdička
Příspěvky: 41
Registrován: ned 07.06.2009, 1:53
Auto: w201 2.3 16V w123 300TD
Bydliště: Haná

Re: Proč jsou zde na foru 190e 16V v pozadí zájmu?

Příspěvek od Mik »

S životností motorů nemám zkušenost, ale co M3 dost nahrává je podle mě čtyřklapkové sání. To jediné mi na na 190ce chybí k dokreslení polozávodního civilního auta. Tak či tak je nutné pořád brát v potaz fakt, že M3 e30 je vlastně tak říkajíc odpověď na 190e 16V ne naopak. A proto u BMW věděli co přesně u M3 udělat aby byla "ostřejší" a ještě sportovnější než Mercedes. Jestli se jim to povedlo nevím v M3 e30 jsem nejel a srovnávacím testům na internetu moc váhu nedávám. Doufám, že se mi podaří jednou v nějaké svézt. Navíc, jak už tu možná padlo, mi spíše jako fandovi obou značek, u BMW dlouhodobějším, přijde že skutečným konkurentem 190ky 16V není M3 e30, ale právě 320is sedan. Ale protože se jedná o méně známý a dnes už více exotický model moc se nesrovnávají. Sám mohu zatím podat hodnocení pouze s mou 325i sedan MT1, kterou jsem letos dokončil, ale na to jsem zase najel málo kilometrů se 190.

No a k původní otázce. Nemyslím si, že jsou 190ky 16V v pozadí zájmu jen podle mě nebudou nikdy tak ceněné jako jejich soupeři. Mimo jiné proto, že se jedná o sedany ač se to může zdát zavádějící v myslích nezasvěcených není sedan stále brán jako plnohodnotné závodní auto, i když nám už historie tolikrát ukázala, že sedany naopak mohou být přímými konkurenty závodních coupe. Ale to jen jeden aspekt, který pozoruji. Druhým je určitě marketing značek. Kdy se BMW jednoznačně chlubí svými úspěchy divize M a průběžně se k M3 e30 vrací, protože ví jak byla úspěšná. U Mercedesu jsem to příliš nepozoroval, ale myslím si, že 190 byla podobně úspěšná, i když nemám k dispozici žádná data. Já už rozhodně vlastnictví mého Cosworthu beru jako investici do budoucna. O tom jak bude úspěšná nechám rozhodnout budoucí dekády a stav světových zásob ropy. :D

Don Scorpion
hvězdička
Příspěvky: 71
Registrován: ned 07.09.2008, 23:59
Auto: 11x190E 2.3-16v, 2x 190E 2.5-16v,
Bydliště: Praha - Beroun
Věk: 45
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč jsou zde na foru 190e 16V v pozadí zájmu?

Příspěvek od Don Scorpion »

Přemek Doležal píše:Nevím, u M3 spočívá údržba pouze v pravidelném seřizování ventilů, výměně oleje a fitrů.
Životnost 100 - 200 tkm.
U MB je to krom ventilů stejný....i ta životnost.

BMW E30 M3 je mezi lidmi co se alespoň trochu zajímají o auta docela pojem, takže každej takovej člověk ví, že je to sportovně ražené auto a Ti co ho mají s ním podle toho zacházejí a udržují ho...

... kdežto 190E Cosworth nikdo moc nezná a když se někomu dostane do ruky je to pro něj pořád 190E, ale rychlá, navíc její správná údržba oproti téměř nulové údržbě u normálních 190E je finančně dost náročná a pokud došlo v minulosti na lámání chleba nechtěli investovat a raději auto prodali a nový majitel dál jezdil a nic neřešil dokud nebyl větší problém. U M3 udržbu její majitelé tolik nepociťuji až na výměnu oleje a seřízení vůlí ventilů a to díky elektronickému vstřikování, ale u Cosworthu když se neudržuje navíc KE-Jetronic a nekontroluje se jeho funkčnost je to průser v podobě propálených pístů nebo upálených ventilů což je nejčastější příčina úmrtí těchto motorů nebo nemění rozvodů a tím jejich přeskočení při zátěži. Tohle se u normální 190E těžko stane. Navíc ani u 190E Cosworth majitelé netuší, že to má nějaký podložky místo hydroštelů, a že se musí pravidelně každých 20.000Km minimálně kontrolovat vůle ventilů a že by se tam měl lít lepší olej než do běžných 190E je úplně mimo hru atd atd. Ale i přesto tyhle motory po 200.000 jsou minimálně opotřebovaný a se správnou údržbou nalítají v poho 500.000KM ale M3 má strop se správnou údržbou 250.000Km a motor jde do háje.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč jsou zde na foru 190e 16V v pozadí zájmu?

Příspěvek od Přemek Doležal »

Vidím, že hlavy jsou na tom stejně = podložky. AHA.
Takže i motory jsou na tom stejně. 100koní z litru.

Don Scorpion
hvězdička
Příspěvky: 71
Registrován: ned 07.09.2008, 23:59
Auto: 11x190E 2.3-16v, 2x 190E 2.5-16v,
Bydliště: Praha - Beroun
Věk: 45
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč jsou zde na foru 190e 16V v pozadí zájmu?

Příspěvek od Don Scorpion »

Přemek Doležal píše:Vidím, že hlavy jsou na tom stejně = podložky. AHA.
Takže i motory jsou na tom stejně. 100koní z litru.
Jak jsem psal už předtím, koncepčně jsou na tom motory velice podobné, ale s životností je na tom skutečně lépe 190E Cosworth. V podstatě ve všem ;)

nechutina
hvězdička
Příspěvky: 3
Registrován: stř 07.03.2012, 19:14
Auto: 190E

Re: Proč jsou zde na foru 190e 16V v pozadí zájmu?

Příspěvek od nechutina »

Jeden podstatny rozdil je ale v motorech, e30 M3 ma radovy 6-ti valec coz je podle meho do sportovniho vozu tohoto razeni ta nejlepsi volba, ja osobne bych si 2.3-16v nekoupil prave kvuli tem 4. valcum byt by ten motor byl sebelepsi. U takoveho auta cekam sportovni zazitky se vsim vsudy tedy i zvukovym projevem motoru. A to nemluvim o podvozku ...
Odpovědět