nelze nastartovat vůz, nejde pumpa

Odpovědět

Autor tématu
Paul
hvězdička
Příspěvky: 55
Registrován: pát 08.08.2008, 17:33
Auto: W116 280SEL, W211 E320
Bydliště: Dobříš

nelze nastartovat vůz, nejde pumpa

Příspěvek od Paul »

Můj dotaz se týká toho, zda se někomu stala podobná příhoda. Dojel jsem do garáže, vypnul motor a odešel. Po asi 14 dnech jsem přišel, chtěl odejet a nic - neslyšel jsem benzinové čerpadlo. Motor M110.985, vstřikování K Jetronic mechanické, benzinové čerpadlo téměř nové, baterie 72Ah po přeměření 14 V. Všechny pojistky zkontrolovány O.K. Natvrdo čerpadlo pracuje. Relé v pojistkové skřínce cvaká, spíná, ale nemá co. Nejde mi na pozici 30 proud. Chci se zeptat, pokud má někdo zkušenost. nebo se mu to také stalo - je tam ještě nějaké další ovládací relé čerpadla a pokud ano, kde ho najdu. A ještě jeden dotaz - je možné, že se mi rozbila spínací skřínka. Nevím si už rady co s tím. Všude proud jde, vše svítí, okna se stahují, ale čerpadlo stávkuje.
Předem díky za odpověď.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: nelze nastartovat vůz, nejde pumpa

Příspěvek od fíkus »

Spínací skříňkou to není. To by nešly okna atd. prostě nic co je spínaný při poloze klíčku II. Cvaká opravdu relé palivové pumpy? Dej sem fotku toho relé. Dokážeš se do něj podívat? Ale pokud není na pozici 30 napětí tak je problém cestou od akumulátoru k relé. Svorka 30 není přes pojistku. Ve schématu je to svorkovnice C105.

Od akumulátoru jde plus ke spouštěči a do svorkovnice, odkud je rozveden mimo jiné i pro relé palivové pumpy. Je to červený vodič průřezu 2,5 mm. Není problém v té svorkovnici? Kdyžtak volej. Tel. mám v podpisu. Většina náhlých smrtí je způsobena studenými spoji v relé, nikoliv špatným silovým přívodem. Ale pokud to někdo v té svorkovnici špatně dotáhl tak je to zoxidovaný a může to zlobit.

Philip
hvězda
Příspěvky: 1412
Registrován: čtv 07.08.2008, 11:37
Auto: W115/W116/W201/W129/W463/W464

Re: nelze nastartovat vůz, nejde pumpa

Příspěvek od Philip »

Ideálně prohodit od někoho relé na zkoušku, taky se připojuji k
diagnostice ,,po netu,, na vadné relé v tomto případě a že jsem
zažil i případy, kdy opálený kontakt pokud nebyl v okruhu vystaven
proudové zátěži tak na proměření spínal.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: nelze nastartovat vůz, nejde pumpa

Příspěvek od fíkus »

Ale jemu nejde (nešel? - už se neozval) proud do relé, silový kabel ze svorkovnice od akumulátoru, kde není ani pojistka.

texo
hvězdička
Příspěvky: 42
Registrován: stř 18.04.2012, 21:52
Auto: W116 280SE D-Jet

Re: nelze nastartovat vůz, nejde pumpa

Příspěvek od texo »

fíkus píše:Spínací skříňkou to není. To by nešly okna atd. prostě nic co je spínaný při poloze klíčku II. Cvaká opravdu relé palivové pumpy? Dej sem fotku toho relé. Dokážeš se do něj podívat? Ale pokud není na pozici 30 napětí tak je problém cestou od akumulátoru k relé. Svorka 30 není přes pojistku. Ve schématu je to svorkovnice C105.

Od akumulátoru jde plus ke spouštěči a do svorkovnice, odkud je rozveden mimo jiné i pro relé palivové pumpy. Je to červený vodič průřezu 2,5 mm. Není problém v té svorkovnici? Kdyžtak volej. Tel. mám v podpisu. Většina náhlých smrtí je způsobena studenými spoji v relé, nikoliv špatným silovým přívodem. Ale pokud to někdo v té svorkovnici špatně dotáhl tak je to zoxidovaný a může to zlobit.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: nelze nastartovat vůz, nejde pumpa

Příspěvek od fíkus »

Jj, to je přesně ono, díky za doplnění názorného obrázku. On snad i schéma má, tak to doufám našel a opravil. *thumbs up*

Autor tématu
Paul
hvězdička
Příspěvky: 55
Registrován: pát 08.08.2008, 17:33
Auto: W116 280SEL, W211 E320
Bydliště: Dobříš

Re: nelze nastartovat vůz, nejde pumpa

Příspěvek od Paul »

Děkuji za snahu mi pomoci s mým problémem všem, hlavně Fikusovi, Po dlouhém hledání, proměřování snad všeho, co je spojeno s elektrikou, jsem objevil toto:
vedle indukční cívky jsou dva zapojené (wiederstand) - odpory v keramických pouzdrech. Proměřením jsem zjistil, že jeden je probitý. Sehnal jsem oba dva nové (pro jistotu), po zapojení a potom otočením klíčku ve spínací skříňce - okamžitý start. Závada odstraněna.
Ještě jednou všem děkuji a zdravím.
Mám ještě jeden drobný problém (dlouhodobě)- po nastartování mám příliš vysoký volnoběh cca 1800 až 2000 rpm. Ty se s postupným zahříváním snižují až na přijatelných 1000. Myslím si,že původcem je vadné termostatické šoupátko přídavného vzduchu (mám K Jetronic).
Prosím o potvrzení, případně vyvrácení mojí domněnky.
Předem díky.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: nelze nastartovat vůz, nejde pumpa

Příspěvek od fíkus »

Ano, je to tím a nové se dá koupit. Takže problém byl v odporu, ale ne na vodiči 30?

Autor tématu
Paul
hvězdička
Příspěvky: 55
Registrován: pát 08.08.2008, 17:33
Auto: W116 280SEL, W211 E320
Bydliště: Dobříš

Re: nelze nastartovat vůz, nejde pumpa

Příspěvek od Paul »

Ano, bylo to tím proraženým odporem, Sehnal jsem pro jistotu oba nové a problém byl odstraněn. Oba byly původní, 40 let je 40 let, to se nedá nic dělat.
Odpovědět