Geometrie náprav


Autor tématu
Marty81
hvězdička
Příspěvky: 4
Registrován: pát 13.04.2018, 9:16
Auto: MB C220d 4Matic (S205)

Geometrie náprav

Příspěvek od Marty81 »

Dobrý den. Byl by mi, prosím, někdo schopen poskytnout správné hodnoty geometrie náprav ze specifikace pro model C220d 4matic (S205)? Díky, Martin.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie náprav

Příspěvek od Přemek Doležal »

To ti sdělí i udělá každá solidní seřizovatelna geometrie.
... i když 205 - jestli už maj údaje....???

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie náprav

Příspěvek od Přemek Doležal »

Nyní už chápu tvůj dotaz.
Nikdo z mých nezávislých šteléřů zatím nemá data k W205
Fšichni končí 204.
:'(

Autor tématu
Marty81
hvězdička
Příspěvky: 4
Registrován: pát 13.04.2018, 9:16
Auto: MB C220d 4Matic (S205)

Re: Geometrie náprav

Příspěvek od Marty81 »

Ano :-) Problém je, že v TP mám uveden typ 204 K, ale jedná se podle VIN o typ S205. Parametry na 204 a 205 jsou, předpokládám, také různé.

zaibatsu
hvězda
Příspěvky: 1384
Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice

Re: Geometrie náprav

Příspěvek od zaibatsu »

Marty81 píše:Ano :-) Problém je, že v TP mám uveden typ 204 K, ale jedná se podle VIN o typ S205. Parametry na 204 a 205 jsou, předpokládám, také různé.
to máš jako z magistrátu bordel v papírech? :-D

jinak na geometrii třeba (byť w204 ani 5 neznám tak podrobně) seřizovatelné šrouby na seřízení odklonu, originál kola i gumy a plnou nádrž. já jezdím do mercedesu. v ČR geometrii nikdo neumí...geometrie se vlastně v ČR ani nedělá, dělá se akorát sbíhavost, což je 1 ze 3 hodnot...

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie náprav

Příspěvek od Přemek Doležal »

Geometrii umí každej svědomitej seřizovač, ale musí mít údaje, nebo to udělá dle tvého osobního přání. *stop*
Např Záklon rejdového čepu u W124 si nechávám vždy seřídit tak,
aby gumy nežraly při propérování vzadu blatník a plast.
@=

enougher
kometa
Příspěvky: 2479
Registrován: ned 13.05.2012, 1:00
Auto: SL55AMG,W447, CLK320, CL500 4M AMG,c126 560
Bydliště: Praha
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie náprav

Příspěvek od enougher »

Záleží co máš za podvozek
Jestli máš DDP nebo 489 tak stejně musíš do mercedesu

zaibatsu
hvězda
Příspěvky: 1384
Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice

Re: Geometrie náprav

Příspěvek od zaibatsu »

jasný, umí to každej a ke komukoliv jsem kdy vlezl a ukázal mu šrouby, čuměl na mě jako pí.a a ještě mi tvrdil, že odklon seřizovat ani nejde.

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6282
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 62

Re: Geometrie náprav

Příspěvek od Merc124 »

zaibatsu píše:jasný, umí to každej a ke komukoliv jsem kdy vlezl a ukázal mu šrouby, čuměl na mě jako pí.a a ještě mi tvrdil, že odklon seřizovat ani nejde.
a vono de seřizovat i záklon =-o to sou věci 8)

Autor tématu
Marty81
hvězdička
Příspěvky: 4
Registrován: pát 13.04.2018, 9:16
Auto: MB C220d 4Matic (S205)

Re: Geometrie náprav

Příspěvek od Marty81 »

Nevím, jestli to je bordel z magistrátu, nebo samotného Mercedesu. V TP je uveden typ 204K, r.v. 2016, ve VIN pak W205.

Chtěl jsem udělat tedy geometrii na typ 205 a udělali mi to jako 204K. Poznal jsem to podle toho, že jsem měl doporučené hodnoty v protokolu stejné jako model W204, r.v. 2007, jehož protokol se mi podařilo náhodou dohledat na webu, dokonce i ze stejného měřícího stroje. Hodnota závleku u 205 na přední nápravě je cca o stupeň menší než u typu 204, takže jsem tu geometrii v servisu rozporoval. V měřící mašině pak našli i hodnoty na typ 205, kde hodnoty zálveku odpovídají. V ostaních hodnotách se to také moc neliší, ve finále je tedy geometrie nastavena v rámci doporučených limitů, nyní už ale ne na střední hodnoty, jak by to bylo v případě 204 a jak bylo původně sevisem zamýšleno. Uvidíme, jak se projeví na pneu, zatím po zhruba 2 tis.km se to zdá být to v pohodě. Co se týká podvozku, je to standard, tedy bez možnosti nastavování (výška, tuhost).

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie náprav

Příspěvek od Přemek Doležal »

Závlek kola je celkem nepodstatná hodnota, která má vliv jen na sílu vracení kol do nuly,
a stabilitu vozu v přímém směru.
Tam je to stupeň sem nebo tam ;) hlavně oba stejně !!!

popelnice
kometa
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 26.12.2013, 13:32
Auto: Žigul
Bydliště: Hradec Králové 737 547 237

Re: Geometrie náprav

Příspěvek od popelnice »

Zkusil bych to v pežotu nebo jiné prémiové značce *jokingly* místní esa nezvládaj ani 210 009

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6282
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 62

Re: Geometrie náprav

Příspěvek od Merc124 »

popelnice píše:Zkusil bych to v pežotu nebo jiné prémiové značce *jokingly* místní esa nezvládaj ani 210 009
a který "místní esa" máš na mysli ? ;)

popelnice
kometa
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 26.12.2013, 13:32
Auto: Žigul
Bydliště: Hradec Králové 737 547 237

Re: Geometrie náprav

Příspěvek od popelnice »

Oni se ozvou sami 009

Autor tématu
Marty81
hvězdička
Příspěvky: 4
Registrován: pát 13.04.2018, 9:16
Auto: MB C220d 4Matic (S205)

Re: Geometrie náprav

Příspěvek od Marty81 »

S Béčkem T246 jsem odjezdil na dvou sadách pneumatik 108 tis. km, s tím, že dvě letní ještě slouží dál a auto má momentálně 130 tis.. Geometrii jsem dělal pouze jednou v 70 tis. S Céčkem je to horší. Geometrie ve 40 tis., dvě letní pneu z přední nápravy na výmenu ... a styl jízdy mám pořád stejný. Zajímavý poznatek je, že podle doporučení by pro nezatížený vůz měl být tlak v pneu přední / zadní tuším 250 / 270 kPa, což se snažím mít. Po garančce mi to vrátili se 300 kPa na obou nápravách, po zahřátí to vyskočilo na 315 kPa. U Béčka jsem měl trvale 280 - 290 kPa na obou nápravách, tam to bylo ale +/- doporučeno. Zatím děkuji za komentáře v diskusi. Uvidíme, jak to bude vypadat s dalším nájezdem, přidám další poznatky.
Odpovědět