Motor 250 C problém


Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák »

Zdar borci,
je to sice problém s W108, ale stejný motor byl ve 115 (2x karburátor Zenith), tak vás třeba něco napadne, já už fakt nevím. Jde na 3 válce, na ty první v řadě. Když vyndám svíce, tak ty první 3 jsou nádherně okrový a ty zadní 3 černý jak prdel, ale ne mokrý. Za běhu motoru pálí jen někdy, různě se přidávají a pak zase nepracují. Jsou nové: kabely, svíčky, kondenzátor, kladívka, karbecy vyčištěné, překontrolované, tlaky ve válcích změřené, všude přesně stejně 11,5, ventily seřízené. Tím, že nepálí pouze ty zadní 3 svíčky a vypadají tak jak vypadají bych usuzoval na ten zadní karburátor. Když jsem ale sundal obě víčka a změřil hladiny, tak jsou u obou na chlup stejné, ventil přepadu je funkční a jehlové ventily těsní 1A. Překontroloval jsem velikosti trysek i vzdušníků a vše OK. Prostě vše je dobré (aspoň se to tak tváří). Když dám místo těch třech zadních začazených svíček jiné staré, tak to běží nádherně na 6, ale asi tak 3 - 4 km a pak to dopadne úplně stejně. Jo a automatické sytiče chodí výborně a úplně stejně na obou karbcích. Auto má hodně málo najeto, rozdělovač je bez vůlí a karbce taktéž.
Ocením vaše postřehy, už mě totiž nic nenapadá...
Dík :stern:

prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Bydliště: Most / Teplice

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od prcek »

Jen nápad: šly by ty karburátory na zkoušku prohodit?

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6226
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 61

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od Merc124 »

kontaktuj nenyho, jeho bráchovi jsem dodal kompl. dokumentaci na karb. Zenith přímo z Classic Centra Stutgart, snad jí ještě má [:-}

Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák »

prcek píše: sob 30.11.2019, 18:06 Jen nápad: šly by ty karburátory na zkoušku prohodit?
Asi by prohodit šly, mají ale jinak přídavné komponenty, nicméně tím si jen asi potvrdím, že to dělá karbec, což je ppod. zcela zřejmé. Ale možná, že to udělám, protože stejně nevím jak dál...

Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák »

Merc124 píše: sob 30.11.2019, 18:13 kontaktuj nenyho, jeho bráchovi jsem dodal kompl. dokumentaci na karb. Zenith přímo z Classic Centra Stutgart, snad jí ještě má [:-}
OK, díky za tip, napíšu mu.

z500sel
hvězdička
Příspěvky: 7
Registrován: sob 13.09.2008, 19:26
Auto: 126 500sel , 114 230.6

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od z500sel »

Ahoj karburátory jsem řešil teď v létě. Upřímně jsem dělal všechno možné a nic pokud nevíš přesně co kde povolit a co utáhnout a nemáš k tomu potřebné vybavení jako jsou podtlakové měřáky, měřění CO2 atd.. tak budeš jen odhadovat jako já a nebude to ono.
Já jsem nakonec našel pána z Poděbrad který se zabývá seřizováním karburátorů a ten mi to dal dohromady.
Jestli chceš napiš mi a pošlu ti ne něj kontakt.
Zděnek 777850420

Neny
Administrátor
Příspěvky: 1241
Registrován: ned 27.07.2008, 20:24
Auto: W460 300GD, W463 G500,560SEC,560SL,SL60AMG, W205
Bydliště: Nádražní ulice 3740, Mělník, tel.777 126 560
Věk: 44
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od Neny »

Merc124: kompletní dokumentace na karb.Zenith brácha dal Kudrnáčovi aby mu karbecy před lety seřídil, mezitím umřel a ta Tvoje dokumentace zůstala u něj... :(

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od PřemekD »

Pro orientaci

https://www.strichacht-forum.de/knowhow ... EIBUNG.pdf

Je to ale pro náročné čtenáře.

Pak si ještě můžeš najet na https://www.ruddies-berlin.de/

a hledat podle toho:

Mercedes 6Zyl, 220 -280 35/40+35/42INAT Ersatzteilliste ZENITH.Vergaser 35INAT DB 35/40INAT 35/42INAT DB 230 - 280S 250/8 2,8L / 99KW / 130PS

Hodně štěstí.
MK

Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák »

Díky všem za postřehy. Ty karburace nejsou zase tak složité jak vypadají. Pokud si člověk odmyslí termosytič (který je v cajku) a podtlakové ovládání druhého stupně (což je věc s mojim problémem evidentně nesouvisející), tak je to tupá plováková komora s difuzerem a vše podstatné je umístěno v horním víku, ale i to je pouze 2x tryska a vzdušníky a pak ještě akcelerační pumpička. Takže netřeba démonizovat, navíc hladiny jsou výborné v obou karbecích. Musí tam být v podstatě nějaká fatální chyba, když ty 3 válce nepálí. Pokud by šlo pouze o seřízení, tak to bude žrát, hulit černě, ale ne, že to úplně odrovná jiskru ve válci. Ještě jsem objednal nové víčko rozdělovače abych měl jistotu, že to není v elektrice, ale tomu moc nevěřím.
No uvidíme, dám vědět jak to dopadne.. :-/

Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák »

klíč píše: pon 02.12.2019, 12:58 Pro orientaci

https://www.strichacht-forum.de/knowhow ... EIBUNG.pdf

Je to ale pro náročné čtenáře.

Pak si ještě můžeš najet na https://www.ruddies-berlin.de/

a hledat podle toho:

Mercedes 6Zyl, 220 -280 35/40+35/42INAT Ersatzteilliste ZENITH.Vergaser 35INAT DB 35/40INAT 35/42INAT DB 230 - 280S 250/8 2,8L / 99KW / 130PS

Hodně štěstí.
MK
Díky za ten odkaz "pro náročné čtenáře".
Ono to nějak půjde, horší než brzdy na RR to asi nebude :)

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6226
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 61

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od Merc124 »

Neny píše: ned 01.12.2019, 19:19 Merc124: kompletní dokumentace na karb.Zenith brácha dal Kudrnáčovi aby mu karbecy před lety seřídil, mezitím umřel a ta Tvoje dokumentace zůstala u něj... :(
Jo ták, :( takže skončili u Jirky a ten už není mezi námi *tired* no, škoda, že se to nenaskenovalo a nedalo do archivu :-$

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od PřemekD »

Je možný, že membránová pumpa (Pierburg 7.02242.03.0 ?) už chvílemi nestíhá pořádně sytit ten zadní karbec. Zkusil bych pro jistotu změřit tlak a množství paliva. Pumpu bych vyměnil stejně, starý membrány a moderní palivo se namají rády. Mně takhle začal přibývat olej v motoru. A ještě bych bych se podíval na zpětný ventil vracečky paliva do nádrže na předním karburátoru, je možný, že se paliva vrací moc - ventil se dá seřídit (v pdf je to Rücklaufventil pod č. 62). Od 2000 ot/min. by se z něj do nádrže už neměl žádný benzín vracet.
MK

Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák »

klíč píše: úte 03.12.2019, 12:37 Je možný, že membránová pumpa (Pierburg 7.02242.03.0 ?) už chvílemi nestíhá pořádně sytit ten zadní karbec. Zkusil bych pro jistotu změřit tlak a množství paliva. Pumpu bych vyměnil stejně, starý membrány a moderní palivo se namají rády. Mně takhle začal přibývat olej v motoru. A ještě bych bych se podíval na zpětný ventil vracečky paliva do nádrže na předním karburátoru, je možný, že se paliva vrací moc - ventil se dá seřídit (v pdf je to Rücklaufventil pod č. 62). Od 2000 ot/min. by se z něj do nádrže už neměl žádný benzín vracet.
MK
Díky za postřeh, snad jsem to vyřešil, v zadním karburátoru chyběla emulzní trubice volnoběhu (nevšiml jsem si toho, není to na první pohled moc zřeteln), takže palivo šlo proudem do sání a to zejména ve volnoběhu a při malém otevření škrticí klapky... Jen to ještě nemá pořádně vyzkoušené (emulzku jsem už sehnal), protože je venku hnusně a potřebuju to jízdou zahřát. Pro jistotu jsem dal i nové víčko rozdělovače, palec a ještě další svíčky. Pak dám vědět, jestli to bylo ono. Každopádně mi pomohl ten rozkres karburátoru, co jsi mi na něj poslal odkaz *thumbs up*

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od PřemekD »

Tady je další

http://www.bobs-services.de/pdf/2003_12_angstgegner.pdf

Líbí se mi jeho synchrontester s víky.

Hlavně že je závada zjištěna!!!

mk

Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák »

klíč píše: čtv 12.12.2019, 15:34 Tady je další

http://www.bobs-services.de/pdf/2003_12_angstgegner.pdf

Líbí se mi jeho synchrontester s víky.

Hlavně že je závada zjištěna!!!

mk
Pěkný článek ke karburacím, to mi taky pomůže, dík. V pátek jsem to projel ale ouha =-o Na sytič za studena výborně ale po zahřátí jsem se málem nedobelhal domů, do toho začínalo sněžit a stmívalo se, prostě výborný zážitek. Teď to zase vypadá, jako když tam je málo paliva a tou chybějící emulzní trubicí někdo obohatil směs na druhém karburátoru aby to aspoň nějak fungovalo. Tak jsem rozebral a vyčistil AC pumpu, zdá se být OK, ale objednal jsem novou a přiškrtil jsem hadici zpětného toku, aby všechno šlo karburací. A budu čekat na lepší počasí...
Odpovědět