Motor 250 C problém
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Motor 250 C problém
Zdar borci,
je to sice problém s W108, ale stejný motor byl ve 115 (2x karburátor Zenith), tak vás třeba něco napadne, já už fakt nevím. Jde na 3 válce, na ty první v řadě. Když vyndám svíce, tak ty první 3 jsou nádherně okrový a ty zadní 3 černý jak prdel, ale ne mokrý. Za běhu motoru pálí jen někdy, různě se přidávají a pak zase nepracují. Jsou nové: kabely, svíčky, kondenzátor, kladívka, karbecy vyčištěné, překontrolované, tlaky ve válcích změřené, všude přesně stejně 11,5, ventily seřízené. Tím, že nepálí pouze ty zadní 3 svíčky a vypadají tak jak vypadají bych usuzoval na ten zadní karburátor. Když jsem ale sundal obě víčka a změřil hladiny, tak jsou u obou na chlup stejné, ventil přepadu je funkční a jehlové ventily těsní 1A. Překontroloval jsem velikosti trysek i vzdušníků a vše OK. Prostě vše je dobré (aspoň se to tak tváří). Když dám místo těch třech zadních začazených svíček jiné staré, tak to běží nádherně na 6, ale asi tak 3 - 4 km a pak to dopadne úplně stejně. Jo a automatické sytiče chodí výborně a úplně stejně na obou karbcích. Auto má hodně málo najeto, rozdělovač je bez vůlí a karbce taktéž.
Ocením vaše postřehy, už mě totiž nic nenapadá...
Dík :stern:
je to sice problém s W108, ale stejný motor byl ve 115 (2x karburátor Zenith), tak vás třeba něco napadne, já už fakt nevím. Jde na 3 válce, na ty první v řadě. Když vyndám svíce, tak ty první 3 jsou nádherně okrový a ty zadní 3 černý jak prdel, ale ne mokrý. Za běhu motoru pálí jen někdy, různě se přidávají a pak zase nepracují. Jsou nové: kabely, svíčky, kondenzátor, kladívka, karbecy vyčištěné, překontrolované, tlaky ve válcích změřené, všude přesně stejně 11,5, ventily seřízené. Tím, že nepálí pouze ty zadní 3 svíčky a vypadají tak jak vypadají bych usuzoval na ten zadní karburátor. Když jsem ale sundal obě víčka a změřil hladiny, tak jsou u obou na chlup stejné, ventil přepadu je funkční a jehlové ventily těsní 1A. Překontroloval jsem velikosti trysek i vzdušníků a vše OK. Prostě vše je dobré (aspoň se to tak tváří). Když dám místo těch třech zadních začazených svíček jiné staré, tak to běží nádherně na 6, ale asi tak 3 - 4 km a pak to dopadne úplně stejně. Jo a automatické sytiče chodí výborně a úplně stejně na obou karbcích. Auto má hodně málo najeto, rozdělovač je bez vůlí a karbce taktéž.
Ocením vaše postřehy, už mě totiž nic nenapadá...
Dík :stern:
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 878
- Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
- Auto: W123 280CE
- Bydliště: Most / Teplice
Re: Motor 250 C problém
Jen nápad: šly by ty karburátory na zkoušku prohodit?
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6226
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: Motor 250 C problém
kontaktuj nenyho, jeho bráchovi jsem dodal kompl. dokumentaci na karb. Zenith přímo z Classic Centra Stutgart, snad jí ještě má [:-}
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
-
- hvězdička
- Příspěvky: 7
- Registrován: sob 13.09.2008, 19:26
- Auto: 126 500sel , 114 230.6
Re: Motor 250 C problém
Ahoj karburátory jsem řešil teď v létě. Upřímně jsem dělal všechno možné a nic pokud nevíš přesně co kde povolit a co utáhnout a nemáš k tomu potřebné vybavení jako jsou podtlakové měřáky, měřění CO2 atd.. tak budeš jen odhadovat jako já a nebude to ono.
Já jsem nakonec našel pána z Poděbrad který se zabývá seřizováním karburátorů a ten mi to dal dohromady.
Jestli chceš napiš mi a pošlu ti ne něj kontakt.
Zděnek 777850420
Já jsem nakonec našel pána z Poděbrad který se zabývá seřizováním karburátorů a ten mi to dal dohromady.
Jestli chceš napiš mi a pošlu ti ne něj kontakt.
Zděnek 777850420
-
- Administrátor
- Příspěvky: 1241
- Registrován: ned 27.07.2008, 20:24
- Auto: W460 300GD, W463 G500,560SEC,560SL,SL60AMG, W205
- Bydliště: Nádražní ulice 3740, Mělník, tel.777 126 560
- Věk: 44
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 250 C problém
Merc124: kompletní dokumentace na karb.Zenith brácha dal Kudrnáčovi aby mu karbecy před lety seřídil, mezitím umřel a ta Tvoje dokumentace zůstala u něj... :(
-
- kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Motor 250 C problém
Pro orientaci
https://www.strichacht-forum.de/knowhow ... EIBUNG.pdf
Je to ale pro náročné čtenáře.
Pak si ještě můžeš najet na https://www.ruddies-berlin.de/
a hledat podle toho:
Mercedes 6Zyl, 220 -280 35/40+35/42INAT Ersatzteilliste ZENITH.Vergaser 35INAT DB 35/40INAT 35/42INAT DB 230 - 280S 250/8 2,8L / 99KW / 130PS
Hodně štěstí.
MK
https://www.strichacht-forum.de/knowhow ... EIBUNG.pdf
Je to ale pro náročné čtenáře.
Pak si ještě můžeš najet na https://www.ruddies-berlin.de/
a hledat podle toho:
Mercedes 6Zyl, 220 -280 35/40+35/42INAT Ersatzteilliste ZENITH.Vergaser 35INAT DB 35/40INAT 35/42INAT DB 230 - 280S 250/8 2,8L / 99KW / 130PS
Hodně štěstí.
MK
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Díky všem za postřehy. Ty karburace nejsou zase tak složité jak vypadají. Pokud si člověk odmyslí termosytič (který je v cajku) a podtlakové ovládání druhého stupně (což je věc s mojim problémem evidentně nesouvisející), tak je to tupá plováková komora s difuzerem a vše podstatné je umístěno v horním víku, ale i to je pouze 2x tryska a vzdušníky a pak ještě akcelerační pumpička. Takže netřeba démonizovat, navíc hladiny jsou výborné v obou karbecích. Musí tam být v podstatě nějaká fatální chyba, když ty 3 válce nepálí. Pokud by šlo pouze o seřízení, tak to bude žrát, hulit černě, ale ne, že to úplně odrovná jiskru ve válci. Ještě jsem objednal nové víčko rozdělovače abych měl jistotu, že to není v elektrice, ale tomu moc nevěřím.
No uvidíme, dám vědět jak to dopadne.. :-/
No uvidíme, dám vědět jak to dopadne.. :-/
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Díky za ten odkaz "pro náročné čtenáře".klíč píše: ↑pon 02.12.2019, 12:58 Pro orientaci
https://www.strichacht-forum.de/knowhow ... EIBUNG.pdf
Je to ale pro náročné čtenáře.
Pak si ještě můžeš najet na https://www.ruddies-berlin.de/
a hledat podle toho:
Mercedes 6Zyl, 220 -280 35/40+35/42INAT Ersatzteilliste ZENITH.Vergaser 35INAT DB 35/40INAT 35/42INAT DB 230 - 280S 250/8 2,8L / 99KW / 130PS
Hodně štěstí.
MK
Ono to nějak půjde, horší než brzdy na RR to asi nebude :)
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6226
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: Motor 250 C problém
Jo ták, :( takže skončili u Jirky a ten už není mezi námi *tired* no, škoda, že se to nenaskenovalo a nedalo do archivu :-$
-
- kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Motor 250 C problém
Je možný, že membránová pumpa (Pierburg 7.02242.03.0 ?) už chvílemi nestíhá pořádně sytit ten zadní karbec. Zkusil bych pro jistotu změřit tlak a množství paliva. Pumpu bych vyměnil stejně, starý membrány a moderní palivo se namají rády. Mně takhle začal přibývat olej v motoru. A ještě bych bych se podíval na zpětný ventil vracečky paliva do nádrže na předním karburátoru, je možný, že se paliva vrací moc - ventil se dá seřídit (v pdf je to Rücklaufventil pod č. 62). Od 2000 ot/min. by se z něj do nádrže už neměl žádný benzín vracet.
MK
MK
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Díky za postřeh, snad jsem to vyřešil, v zadním karburátoru chyběla emulzní trubice volnoběhu (nevšiml jsem si toho, není to na první pohled moc zřeteln), takže palivo šlo proudem do sání a to zejména ve volnoběhu a při malém otevření škrticí klapky... Jen to ještě nemá pořádně vyzkoušené (emulzku jsem už sehnal), protože je venku hnusně a potřebuju to jízdou zahřát. Pro jistotu jsem dal i nové víčko rozdělovače, palec a ještě další svíčky. Pak dám vědět, jestli to bylo ono. Každopádně mi pomohl ten rozkres karburátoru, co jsi mi na něj poslal odkaz *thumbs up*klíč píše: ↑úte 03.12.2019, 12:37 Je možný, že membránová pumpa (Pierburg 7.02242.03.0 ?) už chvílemi nestíhá pořádně sytit ten zadní karbec. Zkusil bych pro jistotu změřit tlak a množství paliva. Pumpu bych vyměnil stejně, starý membrány a moderní palivo se namají rády. Mně takhle začal přibývat olej v motoru. A ještě bych bych se podíval na zpětný ventil vracečky paliva do nádrže na předním karburátoru, je možný, že se paliva vrací moc - ventil se dá seřídit (v pdf je to Rücklaufventil pod č. 62). Od 2000 ot/min. by se z něj do nádrže už neměl žádný benzín vracet.
MK
-
- kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Motor 250 C problém
Tady je další
http://www.bobs-services.de/pdf/2003_12_angstgegner.pdf
Líbí se mi jeho synchrontester s víky.
Hlavně že je závada zjištěna!!!
mk
http://www.bobs-services.de/pdf/2003_12_angstgegner.pdf
Líbí se mi jeho synchrontester s víky.
Hlavně že je závada zjištěna!!!
mk
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Pěkný článek ke karburacím, to mi taky pomůže, dík. V pátek jsem to projel ale ouha =-o Na sytič za studena výborně ale po zahřátí jsem se málem nedobelhal domů, do toho začínalo sněžit a stmívalo se, prostě výborný zážitek. Teď to zase vypadá, jako když tam je málo paliva a tou chybějící emulzní trubicí někdo obohatil směs na druhém karburátoru aby to aspoň nějak fungovalo. Tak jsem rozebral a vyčistil AC pumpu, zdá se být OK, ale objednal jsem novou a přiškrtil jsem hadici zpětného toku, aby všechno šlo karburací. A budu čekat na lepší počasí...klíč píše: ↑čtv 12.12.2019, 15:34 Tady je další
http://www.bobs-services.de/pdf/2003_12_angstgegner.pdf
Líbí se mi jeho synchrontester s víky.
Hlavně že je závada zjištěna!!!
mk