Motor 250 C problém


fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od fíkus »

Jenže pokud máš podpálenej sací ventil, tak to neseřídíš ani kdybys byl Ježíš Kristus.

Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák »

Ježíš sice nejsem, ale měřil jsem hned na začátku (píšu to v úvodu) komprese a byly na všech válcích perfektní.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od fíkus »

Nepoznáš nic. Věř mi. To by muselo bejt véčko na talířku... tlaky jsem měřil a byly ok, pak jsem je změřil za chodu motoru a na houby.

Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák »

Určitě máš s motory mnohonásobně větší zkušenosti než já, ale pokud by svět šel touto cestou, tak bys musel odstavit 90% aut a to nejen veteránů. Pokud si zpochybním stav motoru po zkoušce komprese, která je téměř 100%, tak mě nezbýva, než se na to vys... a odvézt to na eko likvidaci.
To je moje filozofie, ale i tak ti děkuji za rady k problematice, posunuly mě o kus dál. Hlavně ještě budu laborovat, zdaleka nejsem u konce.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od fíkus »

Vycházím z toho, že udělat hlavu a těsnění pod hlavou je prostě základ, naprostý minimum jsou pak vůle ventilů - jestli byly malý, tak hlava dolu na beton. U těchto motorů se musela pravidelně dotahovat hlava a velmi často seřizovat ventily, speciálním klíčem, a nikdo to nedělal, proto to nevěděl a neměl ten klíč. Podpálený sací ventil, mírně, ti při expanzi propustí část výfukových plynů do sání a karburátor "ztratí" podtlak. Někdy stačí dobrý ucho a poznáš to.

Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák »

Hele, třeba k tomu dojde, ale ventilové vůle jsem kontroloval současně s tlaky a byly 1A. To auto je z Japan a údajně z SRN ambasády, má ppod. málo najeto (dle všech znaků asi ano), takže je předpoklad pravidelného servisu. Bylo prý odstaveno v roce 1988, čemuž odpovídaly úplně nové pneu z tohoto roku, ještě s otřepy na běhounu, ale úplně zteřelé, jak to na nich stálo někde v hale. A takových znaků bylo více,proto se mi to auto tak líbilo a koupil ho. W108 v různém stádiu rozpadu je tady spousta, je to prostě stará předpotopní eskláda, ale nezhuntovaných moc není (nebo ano, ale za moc korun).
Zatím vše, co jsem na tom autě opravoval bylo z důvodu dlouhého odstavení, nikoli opotřebení. Ale třeba tu hlavu ještě sundám.. :-)

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od fíkus »

Jo, to je výhoda, problém je s novým benzínem, bezolovo, přísada likviduje sedla taky. 30000 km a sedla v prdeli.

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od PřemekD »

Většina dnešních náhrad olova je na bázi solí drasla nebo sodíku. Jejich účinnost je velmi malá. Pokud na to víc šlapeš, dochází i s nimi k zaklepávání výfukových ventilů. Už po ujetí 100 km při otáčkách 3 tis za min. dochází k měřitelné recesi ventilů do sedel. MB žádná aditiva nedoporučuje a namísto doporučuje zkrátit intervaly kontroly ventilových vůli na polovinu Tím nepřímo přiznává, že k zaklepávání může docházet. Jediné skutečné aditivum je Tetraboost (tetra-ethyl-olova (TEL) prodávaný v podstatě na výjimku a jen v UK a v pobočce v NL, ale je drahý. Další taky dobrý je Castrol Valvemaster (na bázi fosforu). Myslím, že to nebude dlouho trvat a zakážou to taky. V ČR jsem ho nikde neviděl. Používejte prémiové benzíny, tam je jako biosložka misto ethanolu spíš ETBE. Ten nemá takovou afinitu k H20 a nenepáchá v palivovém systému takové škody při odstávce auta mimo sezónu.
mk

Jěště douška: obojí aditiva spolehlivě zničí kat.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od fíkus »

Řešení je úprava hlavy na bezolovnatý benzín...
Odpovědět