Hezký den všem, čerstvě jsem se stal rovněž majitelem jedné r107 a podobně jako mnozí zde objevuji mnohé technické zákoutí těchto krásných strojů. V této chvíli se snažím připravit nového mazlíka na STK, tak zápasím s drobnostmi jako je osvětlení přístrojové desky, nefunkční klakson apod. S čím si však nevím rady, respektive bych potřeboval poradit, jsou zadní mlhová světla. Mám US verzi 380sl, r.v. 1983, když jsem se díval do zadních lamp, patice na žárovku mlhovky jsem nenašel. Ovladač světel má na vysunutí dvě pozice, na první se rozsvítí přední mlhovky, druhá nedělá nic.
Nevíte někdo, zda je to jen otázka zapojení nebo bude potřeba udělat zadní mlhovku samostatně? Prosím o každou dobrou radu :-)
zadní mlhovky US verze
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 13
- Registrován: čtv 27.08.2020, 19:53
-
- hvězdička
- Příspěvky: 197
- Registrován: sob 07.05.2011, 20:00
- Auto: W126 500SE
Re: zadní mlhovky US verze
Spousta amerických aut zadní mlhovku vůbec nemá, proto si je tam lidi musí dobastlit a vypadá to strašně. U Mercedesu jakožto původně evropského auta by to ale snad neměl být problém i kdyby tam patice opravdu nebyly. Stačí koupit evropské světlo s paticemi a upravit zapojení. Víc ti ale asi řekne někdo, kdo US R107 provozuje.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 13
- Registrován: čtv 27.08.2020, 19:53
Re: zadní mlhovky US verze
Mikesh moc děkuji za odpověď, kterou jsem potřeboval. V této chvíli se vydám neestetickým leč účinným řešením a napojím samostatně mlhovku, jen musím vymyslet, kde v interiéru dám podsvícené tlačítko. Patice jsou napájené, doplnit mlhovku do evropského světla by stejně znamenalo natáhnout nový káblík a to nemluvím o rozdělání ovladače světel a napojení na kontrolku :-)
Ještě trochu zápasím s klaksonem, už mi jde z toho hlava kolem. Když sundám volant, jsou tam dva kontakty, které se dotýkají měděného věnce na volantu. Když tyto dva kontakty spojím klakson normálně troubí, ovšem pokud mám nasazený volant a klasicky se dotknu kovového rámu, okamžitě dojde ke zkratu a vyhoření pojistky. Nejdříve jsem se domníval, že od klaksonu je vyveden +pól, který se přes věnec volantu spojí. Ovšem volant je přes řídící tyč spojen s kostrou, což je příčina zkratu. Tudíž jsem si myslel, že ke klaksonu je napřímo doveden +pól, který není přerušen a přes věnec volantu se "rozpojuje" kostra respektive -pól....ale ať měřím, jak měřím, žádné +pól tam není. Buď je tedy chyba v kabeláži nebo musí být někde zapojené nějaké relé, ve kterém je něco špatně případně něco úplně jiného...neumíte někdo poradit?
Ještě trochu zápasím s klaksonem, už mi jde z toho hlava kolem. Když sundám volant, jsou tam dva kontakty, které se dotýkají měděného věnce na volantu. Když tyto dva kontakty spojím klakson normálně troubí, ovšem pokud mám nasazený volant a klasicky se dotknu kovového rámu, okamžitě dojde ke zkratu a vyhoření pojistky. Nejdříve jsem se domníval, že od klaksonu je vyveden +pól, který se přes věnec volantu spojí. Ovšem volant je přes řídící tyč spojen s kostrou, což je příčina zkratu. Tudíž jsem si myslel, že ke klaksonu je napřímo doveden +pól, který není přerušen a přes věnec volantu se "rozpojuje" kostra respektive -pól....ale ať měřím, jak měřím, žádné +pól tam není. Buď je tedy chyba v kabeláži nebo musí být někde zapojené nějaké relé, ve kterém je něco špatně případně něco úplně jiného...neumíte někdo poradit?
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: zadní mlhovky US verze
Káblík tam možná bude .....
Houkačka je přes pojistku, bez relé.
Houkačka je přes pojistku, bez relé.