přibývá olej
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 863
- Registrován: pon 15.09.2008, 16:49
- Auto: 126 500 SEL, 211 320 CDI,212 350 CDI
- Věk: 76
přibývá olej
W212 350 cdi žere jako tank. Opatrná jízda 8.5 až 9l/100 ( na dálce 7.5 ) a řekl bych že přibývá olej. Na 15 tkm cca 1-1.5l. Krátký test žádná chyba, filtr vypálený (regenerace ani ne po 200km). Koncovky výfuku čisťounké, žádný barevný kouř. Že by vysokotlaké čerpadlo? Jo, zima, studený start po 12 hodinách prvních pár vteřin motor nešel pravidelně. Rozumy sem!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1523
- Registrován: pon 04.08.2008, 8:19
- Auto: MB-Mamut 420,124-E 220, 140 CL 420+tisíc jiných
- Bydliště: Ano
- Věk: 66
Re: přibývá olej
Pokud přibývá olej , tak se do oleje dostává nafta. Někudy kolem pístů. Asi stírací kroužky. Nechte změřit tlaky ve válcích . To napoví.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 863
- Registrován: pon 15.09.2008, 16:49
- Auto: 126 500 SEL, 211 320 CDI,212 350 CDI
- Věk: 76
Re: přibývá olej
Zkusím. Jen najít někoho, kdo umí a bude mít čas. Kontrola vstřiků je v plánu. To auto jde za plynem jako vzteklý. Jen na to ještě najít čas. Sice mám ještě jiný postrk, ale tohle se vodí docela fajn.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
-
- hvězda
- Příspěvky: 1523
- Registrován: pon 04.08.2008, 8:19
- Auto: MB-Mamut 420,124-E 220, 140 CL 420+tisíc jiných
- Bydliště: Ano
- Věk: 66
Re: přibývá olej
Vyběhaný motor
Starší automobily s vysokým nájezdem, zejména ty naftové, mohou mít motor takzvaně vyběhaný. To znamená, že zejména pístní kroužky netěsní jako kdysi. Kroužky vlastně zajišťují, aby se nic ze spalovacího prostoru nedostalo do vany, tedy pod pracovní prostor pístu/válce. Ve chvíli, kdy pístní kroužky neplní svoji funkci dokonale, propouštějí vstřikovanou směs právě pod píst, kde steče do vany a smíchá se tam s motorovým olejem.
Do jisté míry (uvádí se zhruba 3-5 %) to není tak strašné. Mazací schopnosti oleje to nijak zvlášť nenarušuje a motor je schopen se s tím víceméně vyrovnat. Pakliže to překročí určitou mez, ztrácí lubrikant své schopnosti, dochází k narušení celistvosti mazacího filmu a v krajním případě se může motor i zadřít.
Problém to je u benzinových motorů, protože toto palivo velice účinně odmašťuje, což je něco, co skutečně v motoru nepotřebujete. Na druhou stranu se ale benzín dobře odpařuje a na delších trasách z oleje postupně zmizí. Pokud se benzin neodpaří, protože autu delší trasu nedopřejete, je riziko zadření daleko vyšší, než u stejného problému s naftou.
Pokud existuje podezření na netěsnost pístních kroužků, je dobré změřit tlaky na válcích pro potvrzení této teorie. Pakliže jsou nižší, než mají být, problém je na 99 % nalezen. Řešení? U benzinových motorů pomůže jezdit delší trasy, případně generálka motoru. U nafty také buď generálka motoru nebo se s tím zkrátka smířit, do auta už moc neinvestovat a "dojezdit" ho.
Samozřejmě to nejsem tak chytrý, skopírováno z internetu.
No a pak se to stává při regeneraci PDF , jelikož počítač začne dávat více nafty při regeneraci PDF. Pokud jezdíš krátké trasy se to stává.
Starší automobily s vysokým nájezdem, zejména ty naftové, mohou mít motor takzvaně vyběhaný. To znamená, že zejména pístní kroužky netěsní jako kdysi. Kroužky vlastně zajišťují, aby se nic ze spalovacího prostoru nedostalo do vany, tedy pod pracovní prostor pístu/válce. Ve chvíli, kdy pístní kroužky neplní svoji funkci dokonale, propouštějí vstřikovanou směs právě pod píst, kde steče do vany a smíchá se tam s motorovým olejem.
Do jisté míry (uvádí se zhruba 3-5 %) to není tak strašné. Mazací schopnosti oleje to nijak zvlášť nenarušuje a motor je schopen se s tím víceméně vyrovnat. Pakliže to překročí určitou mez, ztrácí lubrikant své schopnosti, dochází k narušení celistvosti mazacího filmu a v krajním případě se může motor i zadřít.
Problém to je u benzinových motorů, protože toto palivo velice účinně odmašťuje, což je něco, co skutečně v motoru nepotřebujete. Na druhou stranu se ale benzín dobře odpařuje a na delších trasách z oleje postupně zmizí. Pokud se benzin neodpaří, protože autu delší trasu nedopřejete, je riziko zadření daleko vyšší, než u stejného problému s naftou.
Pokud existuje podezření na netěsnost pístních kroužků, je dobré změřit tlaky na válcích pro potvrzení této teorie. Pakliže jsou nižší, než mají být, problém je na 99 % nalezen. Řešení? U benzinových motorů pomůže jezdit delší trasy, případně generálka motoru. U nafty také buď generálka motoru nebo se s tím zkrátka smířit, do auta už moc neinvestovat a "dojezdit" ho.
Samozřejmě to nejsem tak chytrý, skopírováno z internetu.
No a pak se to stává při regeneraci PDF , jelikož počítač začne dávat více nafty při regeneraci PDF. Pokud jezdíš krátké trasy se to stává.
-
- kometa
- Příspěvky: 1802
- Registrován: stř 13.04.2011, 19:33
- Auto: málo místa na vše,tak W212/200CDI
- Bydliště: v Praze u mě
Re: přibývá olej
ajaj,tak to mám asi problém.Při výměně oleje (po 15)jsem z 6l náplně uvedené výrobcem vypustil tak okolo 8l . To asi nebude v pořádku,že? Inu OM 651... ,co dodat víc