přibývá olej

Odpovědět

Autor tématu
8040
vycházející hvězda
Příspěvky: 863
Registrován: pon 15.09.2008, 16:49
Auto: 126 500 SEL, 211 320 CDI,212 350 CDI
Věk: 76

přibývá olej

Příspěvek od 8040 »

W212 350 cdi žere jako tank. Opatrná jízda 8.5 až 9l/100 ( na dálce 7.5 ) a řekl bych že přibývá olej. Na 15 tkm cca 1-1.5l. Krátký test žádná chyba, filtr vypálený (regenerace ani ne po 200km). Koncovky výfuku čisťounké, žádný barevný kouř. Že by vysokotlaké čerpadlo? Jo, zima, studený start po 12 hodinách prvních pár vteřin motor nešel pravidelně. Rozumy sem!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

126560
hvězda
Příspěvky: 1523
Registrován: pon 04.08.2008, 8:19
Auto: MB-Mamut 420,124-E 220, 140 CL 420+tisíc jiných
Bydliště: Ano
Věk: 66

Re: přibývá olej

Příspěvek od 126560 »

Pokud přibývá olej , tak se do oleje dostává nafta. Někudy kolem pístů. Asi stírací kroužky. Nechte změřit tlaky ve válcích . To napoví.

Autor tématu
8040
vycházející hvězda
Příspěvky: 863
Registrován: pon 15.09.2008, 16:49
Auto: 126 500 SEL, 211 320 CDI,212 350 CDI
Věk: 76

Re: přibývá olej

Příspěvek od 8040 »

Zkusím. Jen najít někoho, kdo umí a bude mít čas. Kontrola vstřiků je v plánu. To auto jde za plynem jako vzteklý. Jen na to ještě najít čas. Sice mám ještě jiný postrk, ale tohle se vodí docela fajn.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: přibývá olej

Příspěvek od Přemek Doležal »

126560 píše: sob 21.08.2021, 9:40 Pokud přibývá olej , tak se do oleje dostává nafta. Někudy kolem pístů. Asi stírací kroužky. Nechte změřit tlaky ve válcích . To napoví.
Neblbni, ....kolem pístů? --- a to jí do válců leje nějakej západní impérialista konví? *jokingly*

126560
hvězda
Příspěvky: 1523
Registrován: pon 04.08.2008, 8:19
Auto: MB-Mamut 420,124-E 220, 140 CL 420+tisíc jiných
Bydliště: Ano
Věk: 66

Re: přibývá olej

Příspěvek od 126560 »

Vyběhaný motor

Starší automobily s vysokým nájezdem, zejména ty naftové, mohou mít motor takzvaně vyběhaný. To znamená, že zejména pístní kroužky netěsní jako kdysi. Kroužky vlastně zajišťují, aby se nic ze spalovacího prostoru nedostalo do vany, tedy pod pracovní prostor pístu/válce. Ve chvíli, kdy pístní kroužky neplní svoji funkci dokonale, propouštějí vstřikovanou směs právě pod píst, kde steče do vany a smíchá se tam s motorovým olejem.
Do jisté míry (uvádí se zhruba 3-5 %) to není tak strašné. Mazací schopnosti oleje to nijak zvlášť nenarušuje a motor je schopen se s tím víceméně vyrovnat. Pakliže to překročí určitou mez, ztrácí lubrikant své schopnosti, dochází k narušení celistvosti mazacího filmu a v krajním případě se může motor i zadřít.

Problém to je u benzinových motorů, protože toto palivo velice účinně odmašťuje, což je něco, co skutečně v motoru nepotřebujete. Na druhou stranu se ale benzín dobře odpařuje a na delších trasách z oleje postupně zmizí. Pokud se benzin neodpaří, protože autu delší trasu nedopřejete, je riziko zadření daleko vyšší, než u stejného problému s naftou.

Pokud existuje podezření na netěsnost pístních kroužků, je dobré změřit tlaky na válcích pro potvrzení této teorie. Pakliže jsou nižší, než mají být, problém je na 99 % nalezen. Řešení? U benzinových motorů pomůže jezdit delší trasy, případně generálka motoru. U nafty také buď generálka motoru nebo se s tím zkrátka smířit, do auta už moc neinvestovat a "dojezdit" ho.

Samozřejmě to nejsem tak chytrý, skopírováno z internetu.

No a pak se to stává při regeneraci PDF , jelikož počítač začne dávat více nafty při regeneraci PDF. Pokud jezdíš krátké trasy se to stává.

09medved
kometa
Příspěvky: 1802
Registrován: stř 13.04.2011, 19:33
Auto: málo místa na vše,tak W212/200CDI
Bydliště: v Praze u mě

Re: přibývá olej

Příspěvek od 09medved »

ajaj,tak to mám asi problém.Při výměně oleje (po 15)jsem z 6l náplně uvedené výrobcem vypustil tak okolo 8l . To asi nebude v pořádku,že? Inu OM 651... ,co dodat víc
Odpovědět