W126 500 SEL Nastartuje a chcípne, nejede na všechny válce
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 1
- Registrován: stř 10.11.2021, 21:16
- Auto: MB 500 SEL 1983
W126 500 SEL Nastartuje a chcípne, nejede na všechny válce
Dobrý den,
třetí den se hrabu v tomhle korábu a už přestávám doufat.
Nastartuju, motor se roztočí, běží vteřinu, dvě a začne se třást a ve finále chcípne. Na palubní desce mi svítí O2 sensor, předpokládám že je v pytli lambda, tu jsem objednal a čekám. Nemáte někdo nápad jak postupovat dál? Jetronic je pro mě úplně nová věc. Jedná se o rok 1983, má katalyzátor. Najeto asi 300. Na jenom vstřiku je stržený šroub, do auta někdo přede mnou hodně investoval.
Díky za nápady
Udělal jsem:
1/ nový palivový filtr
2/ nové svíčky
3/ nové vstřiky
4/ odpojil jsem trysku sytiče a zaslepil
5/ vyndal komplet vzduchové filtry
6 / vyčistil šíťko na želvě
třetí den se hrabu v tomhle korábu a už přestávám doufat.
Nastartuju, motor se roztočí, běží vteřinu, dvě a začne se třást a ve finále chcípne. Na palubní desce mi svítí O2 sensor, předpokládám že je v pytli lambda, tu jsem objednal a čekám. Nemáte někdo nápad jak postupovat dál? Jetronic je pro mě úplně nová věc. Jedná se o rok 1983, má katalyzátor. Najeto asi 300. Na jenom vstřiku je stržený šroub, do auta někdo přede mnou hodně investoval.
Díky za nápady
Udělal jsem:
1/ nový palivový filtr
2/ nové svíčky
3/ nové vstřiky
4/ odpojil jsem trysku sytiče a zaslepil
5/ vyndal komplet vzduchové filtry
6 / vyčistil šíťko na želvě
-
- hvězdička
- Příspěvky: 420
- Registrován: pát 14.02.2014, 18:53
- Auto: A124,TM3LR,RAM
- Bydliště: Bohem zapomenutá země
Re: W126 500 SEL Nastartuje a chcípne, nejede na všechny válce
Odvez to Fíkusovi,to je jeden z mála co tomu fakt rozumí.
Cesta pokus omyl nikam nevede,jen ti udělá průvan v peněžence *stop* 008
Cesta pokus omyl nikam nevede,jen ti udělá průvan v peněžence *stop* 008
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 878
- Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
- Auto: W123 280CE
- Bydliště: Most / Teplice
Re: W126 500 SEL Nastartuje a chcípne, nejede na všechny válce
A toto proč?
Je tady pekny vlakno o jetroniku, pred vrtanim doporucuji pochopit jak to vlastne funguje.
viewtopic.php?t=5072
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: W126 500 SEL Nastartuje a chcípne, nejede na všechny válce
Takže US import? Tedy KE, ale předpotopní verze s regulací tlaku mimo rozvaděč. Trysku "sytiče" - ve skutečnosti 5/7/9 elektricky ovládaný vstřik u 4/6/8 válců pro studený start, u některých provedení SAABů turbo i přívstřik při plném plynu, klidně zase zapoj, to nezlobívá. Základ, alfa omega, je tlak paliva a těsné sání plus výfuk minimálně před sondou. Problém bývá, pokud dlouho stál, zasraná nádrž usazeninami a rzí, ucpaná vracečka paliva, díky tomu vysoký tlak v systému a extrémně chudá směs, při které motor běží velmi špatně až vůbec. Potom repas rozdělovací hlavy, pořešit volnoběh, který je řízený elmag šoupátkem a ŘJ, provést měření výstupů jednotky KE a pokud je vše ok, tak start a nastavit bohatost směsi na analyzátoru výfukových plynů.lustigol píše: ↑pát 12.11.2021, 18:30 Dobrý den,
třetí den se hrabu v tomhle korábu a už přestávám doufat.
Nastartuju, motor se roztočí, běží vteřinu, dvě a začne se třást a ve finále chcípne. Na palubní desce mi svítí O2 sensor, předpokládám že je v pytli lambda, tu jsem objednal a čekám. Nemáte někdo nápad jak postupovat dál? Jetronic je pro mě úplně nová věc. Jedná se o rok 1983, má katalyzátor. Najeto asi 300. Na jenom vstřiku je stržený šroub, do auta někdo přede mnou hodně investoval.
Díky za nápady
Udělal jsem:
1/ nový palivový filtr
2/ nové svíčky
3/ nové vstřiky
4/ odpojil jsem trysku sytiče a zaslepil
5/ vyndal komplet vzduchové filtry
6 / vyčistil šíťko na želvě
-
- kometa
- Příspěvky: 2280
- Registrován: pát 07.01.2011, 14:55
- Auto: MB W110
- Bydliště: Kfely
- Věk: 57
Re: W126 500 SEL Nastartuje a chcípne, nejede na všechny válce
Jestli to dlouho stálo,tak ty gumičky v hlavě budou na žvejkačku.Někde jsem viděl set na repas za celkem dobrý koruny.Postup jak napsal fičura.Nejdůležitější je tlak paliva,ale napadá mě mrknout na gumový záležitosti co maj na starost vzduch.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 98
- Registrován: úte 30.04.2019, 9:26
- Auto: W123 230CE 2.3, M102.982
- Věk: 49
Re: W126 500 SEL Nastartuje a chcípne, nejede na všechny válce
Položka 70 je něco jako sytič na bázi bimetalu a na vstupu je velmi jemné sítko. Možná to nasálo nějaký svinstvo z nádrže. Jinak podle mého názoru, bez zkušeností s Jetronikem to sám asi neopravíš. Měření systémového a řídícího tlaku bez vybavení myslím nezvládneš. Obrátil bych se na někoho kdo to umí a uvidíš, že ti nakonec ušetří peníze (vlastní zkušenost :)).
https://www.mengenteiler.eu/index.php?K ... e58f57c64e
https://www.mengenteiler.eu/index.php?K ... e58f57c64e
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: W126 500 SEL Nastartuje a chcípne, nejede na všechny válce
Ale tohle už je snad KE ne?
Tam tenhle bimetal nahrazuje el.kostka bohatosti.
Tam tenhle bimetal nahrazuje el.kostka bohatosti.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6226
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: W126 500 SEL Nastartuje a chcípne, nejede na všechny válce
kdepak strejdo, tohle je K-Jet a ne KE-Jet ten už má i ř.j. a poťák na klapce, a ten díl č.70 je Warm-up regulatorPřemek Doležal píše: ↑stř 09.03.2022, 9:15 Ale tohle už je snad KE ne?
Tam tenhle bimetal nahrazuje el.kostka bohatosti.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6226
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: W126 500 SEL Nastartuje a chcípne, nejede na všechny válce
Merc124 píše: ↑stř 09.03.2022, 19:04kdepak strejdo, tohle je K-Jet a ne KE-Jet ten už má i ř.j. a poťák na klapce, a ten díl č.70 je Warm-up regulatorPřemek Doležal píše: ↑stř 09.03.2022, 9:15 Ale tohle už je snad KE ne?
Tam tenhle bimetal nahrazuje el.kostka bohatosti.
a dám ti sem obrázek, abys viděl jak je to propojené o:-)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: W126 500 SEL Nastartuje a chcípne, nejede na všechny válce
A ten obrázek vzhůru nohama je tady PROČ?
... pro lidi, co to ještě nikdá neviděli. A těm to stejně nic neřekne. *jokingly*
:'(
pí..viny, ale abys mě poslal propojení podtlaků 280E....to nejde. Styď se. ]:->
... pro lidi, co to ještě nikdá neviděli. A těm to stejně nic neřekne. *jokingly*
:'(
pí..viny, ale abys mě poslal propojení podtlaků 280E....to nejde. Styď se. ]:->
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: W126 500 SEL Nastartuje a chcípne, nejede na všechny válce
Je to amerika... takže KE, s regulací tlaku mimo rozvaděč, ta zk..vená meziverze, a ta má i WARN UP ventil. V úvodu píše, že musí svítí oxygen senzor. Tedy to má lambdu.Merc124 píše: ↑stř 09.03.2022, 19:04kdepak strejdo, tohle je K-Jet a ne KE-Jet ten už má i ř.j. a poťák na klapce, a ten díl č.70 je Warm-up regulatorPřemek Doležal píše: ↑stř 09.03.2022, 9:15 Ale tohle už je snad KE ne?
Tam tenhle bimetal nahrazuje el.kostka bohatosti.