Stránka 1 z 1

řešení ostřikovačů u našich /8

Napsal: úte 08.03.2022, 11:33
od Pikador
Ahoj,

mohl by někdo prosím pořídit detailní snímek ventilu napojeného na hadičky ostřikovačů, který je umístěn v motorovém prostoru na přepážce nad brzdovým válcem?
prepazka.jpg

Mé auto někdo vykuchal a instaloval čerpadýlko. Funguje to dobře, ale já bych radši původní řešení. Pátrám tedy po tom, jak to bylo vymyšlené. Prohlédl jsem desítky fotografií z netu, ovšem ty jsou v malém rozlišení a není vidět tvar ventilu. Zdá se, že průběhu výroby vzniklo několik variant. Všechna řešení jsou s nožní pumpou s gumových měchem. Nikde jsem se nesetkal s čerpadlem. A teď varianty:

1. nožní pumpa má buď
a) 2 piny
1454601620.jpg
anebo
b) 4 piny
1454601779.jpg
pro štekr. Zatím nevím proč - ostřikovače světlometů u některých verzí??

2. nádobka na kapalinu je ve třech provedeních, tedy
a) s napojením u dna a víčkem se třemi zaslepenými otvory
s-l1600 (1).jpg
b) s napojením ve víčku, kdy je využit jeden ze zaslepených otvorů
vicko1.jpg
c) s napojením ve víčku, ve kterém je vložen ventil, který buď pouští vodu do měchu (nasávání) anebo na sklo (ostřikování)
220s.jpg
pak existoval ještě jiný tvar nádobky pro vozy s baterií vpravo, obvykle šestiválcové benzíny, ale ten používal také řešení 2c)

3. ventil je umístěn
a) ve víčku nádobky, viz 2c). Vypozoroval jsem ho zatím vždy u kraťasů
b) na přepážce mezi motorovým prostorem a kabinou, zhruba nad brzdovým válcem. Ten jsem zase viděl zatím jen u žraloků
prepazka.jpg

Já mám řešení 1a) + 2b) + 3b).

Potřebuji vědět, jak přesně vypadá ten ventil v řešení 3b). V Mercedesu je totiž možné objednat ventil z řešení 3a)
$_59.jpg
jenže ten má v dolní části závit právě pro osazení do víčka nádobky a podle mě na přepážku ve variantě 3b) nepatří.

No a protože mě auto baví, pokud byste chtěli mudrovat nad následujícím, budu jedině rád:

- proč jsou varianty pumpy 2 anebo 4 piny?
- proč se dělala nádobka se spodním napojením respektive s napojením ve víčku?
- proč zmizel ventil z víčka (kraťas) a přesunul se na přepážku (žralok)??

Díky za vaše postřehy

Re: řešení ostřikovačů u našich /8

Napsal: úte 08.03.2022, 11:53
od Přemek Doležal
Teď jsem to tu dělal, za mě tam patří ten ventil na posledním obrázku....viz foto.
Pumpa pod nohou nasaje z nádobky, a pak to vyfrkne na okno, protože kulička zavře tu sací hadičku v nádobce.
Která je která si zkusíš vlastní hubou. *jokingly*
Proč má pumpa dva nebo 4 piny nevím, nikdy jsem se tím nezabýval. :pivo:
https://premekdulik.rajce.idnes.cz/Ferryk/1520631956

Re: řešení ostřikovačů u našich /8

Napsal: úte 08.03.2022, 12:43
od Pikador
díky za pěknou fotku. To je však varianta, kterou jsem označil 3a) - ventil v nádobce. Já mám na autě pozůstatky varianty 3b) - ventil na přepážce. A tam se mi tento se závitem nehodí, jelikož je přichycen plastovou polouzavřenou objímkou. Mám za to, že Mercedes když z nějakého důvodu přesunul ventil u žraloka z nádobky na přepážku, změnil i jeho konstrukci. Protože kdyby ho jenom přendal bez úpravy, bude tam závit viset ve vzduchu. To mi k Mercedesu moc nesedí.

Jasně že to bude fungovat i s tímto, ale já mám to auto taky na hraní a baví mě ho uvádět do panicky původního stavu :))

Re: řešení ostřikovačů u našich /8

Napsal: úte 08.03.2022, 21:52
od Přemek Doležal
Tohle je Žralok USA, tak nevím, CO řešíš.
Já osobně jinej ostřikovač neviděl.
---------------
Tak jsem na to kouknul znovu...no, možná viděl, ale tam až moje paměť nesahá. *jokingly*
Ale řešení je: na tento ventil připojit 3 hadičky, ať se nachází kdechce. Je to stejný řešení, jen leží jinde. @=
voda - pumpa - trysky = fretig.

Re: řešení ostřikovačů u našich /8

Napsal: úte 08.03.2022, 22:44
od Pikador
yep, nejspíš to tak dopadne. Pořád lepší, než čerpadlo, to tam nemá co dělat.

Pokud by měl někdo /8 s ventilem na přepážce a ten vypadal jinak než na výše přiloženém obrázku, prosím o foto a sem s ní :)

Re: řešení ostřikovačů u našich /8

Napsal: pát 03.02.2023, 8:08
od David1
Taky by mě zajímalo, proč jsou tam 2 nebo 4 piny... Stírne to jednou nebo víckrát??

Re: řešení ostřikovačů u našich /8

Napsal: pát 03.02.2023, 15:27
od Sádelník1234
Vzpomněl jsem si, že náš vw brouk měl původně nožní přepínání dálkových světel. Koupili jsme jsme ho , když už byl na palubce knoflík a samozřejmě se to muselo taky předělat zpátky na nohu.

Re: řešení ostřikovačů u našich /8

Napsal: ned 05.02.2023, 16:26
od Volhovič
Řešení s ventilem přesunutým z nádobky blíže k pumpě je praktičtější , bo zpětný ventil zavírá cestu aby pumpa foukla kapalinu zpět do nádobky a když ho dám blíž k pumpě, odbourám nepříjemnost, že se mi mezi nádobkou s ventilem a pumpou bude střídat podtlak a přetlak, což u vadného spoje hadičky může vést k jejímu vypadnutí . Takže mi ta změna jako přijde logické zlepšení. co se týká 4 pinu - vybavil jsem si vyhřívané ostřikovací trysky W124 - kabel vedl hadičkou ... není u přípojky hadičky kolík pro kabel? Ale strichtacht neznám, nevím, jestli není výhřev u nich blbost (třeba pro severské státy)