řešení ostřikovačů u našich /8
Napsal: úte 08.03.2022, 11:33
Ahoj,
mohl by někdo prosím pořídit detailní snímek ventilu napojeného na hadičky ostřikovačů, který je umístěn v motorovém prostoru na přepážce nad brzdovým válcem?
Mé auto někdo vykuchal a instaloval čerpadýlko. Funguje to dobře, ale já bych radši původní řešení. Pátrám tedy po tom, jak to bylo vymyšlené. Prohlédl jsem desítky fotografií z netu, ovšem ty jsou v malém rozlišení a není vidět tvar ventilu. Zdá se, že průběhu výroby vzniklo několik variant. Všechna řešení jsou s nožní pumpou s gumových měchem. Nikde jsem se nesetkal s čerpadlem. A teď varianty:
1. nožní pumpa má buď
a) 2 piny anebo
b) 4 piny pro štekr. Zatím nevím proč - ostřikovače světlometů u některých verzí??
2. nádobka na kapalinu je ve třech provedeních, tedy
a) s napojením u dna a víčkem se třemi zaslepenými otvory b) s napojením ve víčku, kdy je využit jeden ze zaslepených otvorů c) s napojením ve víčku, ve kterém je vložen ventil, který buď pouští vodu do měchu (nasávání) anebo na sklo (ostřikování) pak existoval ještě jiný tvar nádobky pro vozy s baterií vpravo, obvykle šestiválcové benzíny, ale ten používal také řešení 2c)
3. ventil je umístěn
a) ve víčku nádobky, viz 2c). Vypozoroval jsem ho zatím vždy u kraťasů
b) na přepážce mezi motorovým prostorem a kabinou, zhruba nad brzdovým válcem. Ten jsem zase viděl zatím jen u žraloků
Já mám řešení 1a) + 2b) + 3b).
Potřebuji vědět, jak přesně vypadá ten ventil v řešení 3b). V Mercedesu je totiž možné objednat ventil z řešení 3a) jenže ten má v dolní části závit právě pro osazení do víčka nádobky a podle mě na přepážku ve variantě 3b) nepatří.
No a protože mě auto baví, pokud byste chtěli mudrovat nad následujícím, budu jedině rád:
- proč jsou varianty pumpy 2 anebo 4 piny?
- proč se dělala nádobka se spodním napojením respektive s napojením ve víčku?
- proč zmizel ventil z víčka (kraťas) a přesunul se na přepážku (žralok)??
Díky za vaše postřehy
mohl by někdo prosím pořídit detailní snímek ventilu napojeného na hadičky ostřikovačů, který je umístěn v motorovém prostoru na přepážce nad brzdovým válcem?
Mé auto někdo vykuchal a instaloval čerpadýlko. Funguje to dobře, ale já bych radši původní řešení. Pátrám tedy po tom, jak to bylo vymyšlené. Prohlédl jsem desítky fotografií z netu, ovšem ty jsou v malém rozlišení a není vidět tvar ventilu. Zdá se, že průběhu výroby vzniklo několik variant. Všechna řešení jsou s nožní pumpou s gumových měchem. Nikde jsem se nesetkal s čerpadlem. A teď varianty:
1. nožní pumpa má buď
a) 2 piny anebo
b) 4 piny pro štekr. Zatím nevím proč - ostřikovače světlometů u některých verzí??
2. nádobka na kapalinu je ve třech provedeních, tedy
a) s napojením u dna a víčkem se třemi zaslepenými otvory b) s napojením ve víčku, kdy je využit jeden ze zaslepených otvorů c) s napojením ve víčku, ve kterém je vložen ventil, který buď pouští vodu do měchu (nasávání) anebo na sklo (ostřikování) pak existoval ještě jiný tvar nádobky pro vozy s baterií vpravo, obvykle šestiválcové benzíny, ale ten používal také řešení 2c)
3. ventil je umístěn
a) ve víčku nádobky, viz 2c). Vypozoroval jsem ho zatím vždy u kraťasů
b) na přepážce mezi motorovým prostorem a kabinou, zhruba nad brzdovým válcem. Ten jsem zase viděl zatím jen u žraloků
Já mám řešení 1a) + 2b) + 3b).
Potřebuji vědět, jak přesně vypadá ten ventil v řešení 3b). V Mercedesu je totiž možné objednat ventil z řešení 3a) jenže ten má v dolní části závit právě pro osazení do víčka nádobky a podle mě na přepážku ve variantě 3b) nepatří.
No a protože mě auto baví, pokud byste chtěli mudrovat nad následujícím, budu jedině rád:
- proč jsou varianty pumpy 2 anebo 4 piny?
- proč se dělala nádobka se spodním napojením respektive s napojením ve víčku?
- proč zmizel ventil z víčka (kraťas) a přesunul se na přepážku (žralok)??
Díky za vaše postřehy