rozdíl motoru?
-
Autor tématu - kometa
- Příspěvky: 1803
- Registrován: stř 13.04.2011, 19:33
- Auto: málo místa na vše,tak W212/200CDI
- Bydliště: v Praze u mě
rozdíl motoru?
může mi někdo vysvětlit rozdíl mezi M103.941(260) a M103.981(300)? Pohledově vypadají stejné a zaměnitelné a dvacet koníků bych asi neřešil.A celkově motor dobrý,bezproblémový a nebo se mu raději vyhnout? Předem díky za pozitivní i varující info
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozdíl motoru?
Na funkci rozdíl není, lze zaměnit.
Zřejmě má jeden z nich KAT
----------
Omluva, přehlídnul jsem 260 a 300.
Takže: tady se není na co ptát, ne? =-o
Zřejmě má jeden z nich KAT
----------
Omluva, přehlídnul jsem 260 a 300.
Takže: tady se není na co ptát, ne? =-o
Naposledy upravil(a) Přemek Doležal dne úte 05.04.2022, 11:01, celkem upraveno 1 x.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1503
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: rozdíl motoru?
Nevím , proč jeden z nich ... ? ... Kat může mít 260E stejně jako 300E ...
300E jsem měl a první v čem mě vyškolil byl benzínový smrad z oleje , který byl ředěn benzinem vinou již netěsnících vstřikovačů . Koupil jsem 6 nových od Bosche a ten na sytič nebo na co- ten 7. držel a nečůral do motoru, tak jsem ho nechal. Takže při koupii očuchat měrku s olejem a když bude smrdět benzin, hodně zbystřit. Mým autem jezdil penzista a tak motoru nestihnul ublížit a já to hned řešil. A pak mě potrápil volnoběžný ventil, který se tvářil, že je plnně funkční , ale Kolouch co to ode mě koupil pak přišel na to, že volnoběh po zahřátí je nízko proto, že cívka ventilu ho už neudrží dlouhodobě plnně otevřený ... stojí to taky pár tisícovek nové... A pak aby nemělo auto za sebou LPG historii - bo může mít od toho poničené komponenty stříkačky v cestě sání od občasného "střelení " plynu. Jinak motory M102 a M 103 dvouventily mám zkušenost , že jsou nezničitelný a nebýt KE-jetu , tak a i plynofikovatelný dlouhodobě. (M102 karbec na plyn jsem jezdil 5 let denně) Trošku mě trápilo jen odvětrání motorů , které při delší jízdě ve vysokých otáčkách napomáhá spotřebovat trochu oleje i u motoru, který jinak olej nevezme. Zásadní důvod proč jsem se toho zbavil, že to hezky jede a člověka to doslova svádí na to šlapat a s autem dělat psí kusy (jednalo se o S124) a pak mi to po městě žralo 25 :-D ale jinak se s tím dalo jet v klidu za 11 na dálku.
300E jsem měl a první v čem mě vyškolil byl benzínový smrad z oleje , který byl ředěn benzinem vinou již netěsnících vstřikovačů . Koupil jsem 6 nových od Bosche a ten na sytič nebo na co- ten 7. držel a nečůral do motoru, tak jsem ho nechal. Takže při koupii očuchat měrku s olejem a když bude smrdět benzin, hodně zbystřit. Mým autem jezdil penzista a tak motoru nestihnul ublížit a já to hned řešil. A pak mě potrápil volnoběžný ventil, který se tvářil, že je plnně funkční , ale Kolouch co to ode mě koupil pak přišel na to, že volnoběh po zahřátí je nízko proto, že cívka ventilu ho už neudrží dlouhodobě plnně otevřený ... stojí to taky pár tisícovek nové... A pak aby nemělo auto za sebou LPG historii - bo může mít od toho poničené komponenty stříkačky v cestě sání od občasného "střelení " plynu. Jinak motory M102 a M 103 dvouventily mám zkušenost , že jsou nezničitelný a nebýt KE-jetu , tak a i plynofikovatelný dlouhodobě. (M102 karbec na plyn jsem jezdil 5 let denně) Trošku mě trápilo jen odvětrání motorů , které při delší jízdě ve vysokých otáčkách napomáhá spotřebovat trochu oleje i u motoru, který jinak olej nevezme. Zásadní důvod proč jsem se toho zbavil, že to hezky jede a člověka to doslova svádí na to šlapat a s autem dělat psí kusy (jednalo se o S124) a pak mi to po městě žralo 25 :-D ale jinak se s tím dalo jet v klidu za 11 na dálku.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: rozdíl motoru?
Rozdíl je pouze v objemu a výkonu, 260 má 160 koní, 300 až 191 koní, v R129. Motory jsou to docela povedený, pozor na řetěz, ale napínák už má zoubky, takže se při malém tlaku oleje nezamáčkne. A pak taky změřit základní vůle ventilů, protože hydra vymezí kolem milimetru a už jsem viděl, že nedovíraly ventily. Těsnění pod hlavou, to bych určitě vyměnil, odcházelo poměrně brzy, šel olej do vody.
-
Autor tématu - kometa
- Příspěvky: 1803
- Registrován: stř 13.04.2011, 19:33
- Auto: málo místa na vše,tak W212/200CDI
- Bydliště: v Praze u mě
Re: rozdíl motoru?
no pokud jsem to správně pochopil,motor jako takovej není až tak špatnej pokud se mu někdo aspoń trochu věnoval.A bez rozdílu jestli 260 nebo 300.Uvažuju o koupi "relativně" slušný kasle bez pohledový koroze(ale u pětatřicetiletý káry nějaká schovaná určitě bude) právě s tímhle motorem,jenže není původní a co má odjeto kdo ví Trochu mě překvapilo doporučení výměny těsnění když nejsou příznaky,ale asi to má svůj důvod.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 977
- Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
- Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
- Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
- Věk: 65
Re: rozdíl motoru?
Ahoj! Tož jsem očuchal měrku u své E320 a konstatuju, že voní přesně tak, jak vonět má. Olej opravdu nebere (v průběhu 10tis.km dolito cca třičtvrtě litru) a jede to fakt pěkně, řekl bych tak akorát. :)Volhovič píše: ↑úte 05.04.2022, 9:14 ...300E jsem měl a první v čem mě vyškolil byl benzínový smrad z oleje , který byl ředěn benzinem vinou již netěsnících vstřikovačů ... Takže při koupi očuchat měrku s olejem a když bude smrdět benzin, hodně zbystřit ... u motoru, který jinak olej nevezme. Zásadní důvod proč jsem se toho zbavil, že to hezky jede..
-
- hvězda
- Příspěvky: 1503
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: rozdíl motoru?
První příznaky k výměně těsnění pod hlavou mají všechny 3 moje R6 ky (2x OM 603 a 1x M103) co jsem měl (jeden ještě mám) a to sice že z pod hlavy rosí kapaliny na blok. Za celý rok a třeba 5 u některých aut 15 tis nájezdu to na množství chladící kapaliny ani oleje není ani znát, ale motor poblitý místy je a když se víc ohřeje i to zasmrdí trochu ... a kdo jezdí starým autem do zahraničí a Chorvatsko, Itálie, Alpy... tak na jeho místě bych to tak nenechal. Co se týká zjištění při koupii - nastartovat , koukat na tlak oleje, nechat zahřát a koukat na tlak oleje vs. otáčky. Ano po výměně oleje se může situace zlepšit, ale současný stav vypovídá o dosavadním přístupu majitele. jsou i lidi co tam lejou nesmyslné 5w30 a podobné vodičky...
eMbÉ - 320 je modernější motor, ten už snad takovéhle stařecké vrtochy netrápí :-)
eMbÉ - 320 je modernější motor, ten už snad takovéhle stařecké vrtochy netrápí :-)
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 977
- Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
- Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
- Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
- Věk: 65
-
- hvězda
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pát 28.10.2011, 21:22
- Auto: MB
- Bydliště: Kolin
Re: rozdíl motoru?
u 320 se tesneni nekdy ozve na vymenu kolem +-300tis km
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: rozdíl motoru?
Jak u dieselů OM60X, tak benzínů M102/3/4 dojde k prosakování oleje do vody, první příznak je lehce mastnota v nádobce, pak trochu oleje a dřív nebo později ze olej přesune do vody celý a vodu vytlačí ven. Co to znamená pro chladicí systém nemusím jmenovat. Tlakový kanál do hlavy bohužel vede dost blízko, a těsnění měly nedostatečné vyztužení. Nově montované, koupené v Mercedesu, už je lépe řešené. Jinak tyhle motory jsou asi jedny z nejlepších vůbec, předtím i potom... motory z doby, kdy se moc nešetřilo. Bolest je systém KE Jetronic.
-
- kometa
- Příspěvky: 2280
- Registrován: pát 07.01.2011, 14:55
- Auto: MB W110
- Bydliště: Kfely
- Věk: 58
Re: rozdíl motoru?
Souhlas.Největší voser je s Kjetem,ale pokud auto jezdí,tak jsem problém nezaznamenal.Ty těsnění jsem nikdy nezažil,ale asi je to tím,že auto co mělo 250 šlo dál.Osobně bych šel do 300 než do 260.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 977
- Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
- Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
- Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
- Věk: 65
-
- hvězda
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pát 28.10.2011, 21:22
- Auto: MB
- Bydliště: Kolin
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 977
- Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
- Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
- Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
- Věk: 65
Re: rozdíl motoru?
Děkuju, snad budeš mít pravdu. :)
-
- kometa
- Příspěvky: 2280
- Registrován: pát 07.01.2011, 14:55
- Auto: MB W110
- Bydliště: Kfely
- Věk: 58
Re: rozdíl motoru?
Není důvod aby nefrčelo [:-}