Zdravím kolegy.
Na záložní W201 190D , plastak se po delší jízdě, začne ozývat ze zadní pravé strany pravidelný, cvakavy zvuk. Něco jako když máte ve vzorku kámen. Zvuk se ztratí když sundate nohu z plynu, nebo se zatáčí do prava. Žádné hučení se nekoná. Zjistil jsem též, ze cvaknutí na P.Z. kole vyvolam prvotním záběrem,rozjezdem jak dopředu tak dozadu. Uložení napravnice OK, všechny ramínka a uložení bez vůle. Diferak je těsný, olej meneny pred par lety.
Takže zbývá poloosa nebo ložisko.
Jak to vidíte vy?
Dík
konyRF
Cvaknutí/lupnuti při rozjezdu - P.Z. kolo
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 773
- Registrován: čtv 08.01.2009, 16:30
- Auto: W201 2,0D + W124 300TD + S211 320CDI R6
- Bydliště: Bayern - Germany
- Věk: 45
-
- hvězda
- Příspěvky: 1495
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: Cvaknutí/lupnuti při rozjezdu - P.Z. kolo
Mě na mojí první čtverce po delší jízdě - min 20-25km kdy se ohřálo ložisko začlo hnusně vrzat co otáčka kola , to vrznutí , které trvalo tak 1/3 otáčky a dlouho jsem nevěděl co to je . Pak jsem jel u nás v ulici po návratu z delší cesty s otevřenými dveřmi a hlavou vyvěšenou k silnici a slyšel jsem to , obědnal 2x Z kolové ložisko FAG a vyměnil jsem rovnou obě a jedno bylo úúúúúplně na kaši . Ověření špatného ložiska pro úúúúplnou jistotu = zvednout na hever , vyhodit poloosy, shodit brzdiče , sundat kotouče a zatočit si s nábojema... který půjde lehce ztuha a tiše , jak se kuličky brodí vazelínou =ok , který se bude točit lehce a hlučně = ložisko nakaši.
A pokud je to oooopravdicky fakt cvakání nebo bouchání - neurval se P úchyt Znápravnice na jedné straně? to pak bouchá , jako nedovřené dveře. A umí se to stát i u aut co na pohled jsou hezký a je o ně staráno ... pod tím plastizolem se někdy dějou věci .
Víc mě nenapadá, ale to co píšu není nic drahého , je to jen demontáž kol či brzd a kontrola toho či onoho ... žádné střílení od boku a zahazování peněz.
A pokud je to oooopravdicky fakt cvakání nebo bouchání - neurval se P úchyt Znápravnice na jedné straně? to pak bouchá , jako nedovřené dveře. A umí se to stát i u aut co na pohled jsou hezký a je o ně staráno ... pod tím plastizolem se někdy dějou věci .
Víc mě nenapadá, ale to co píšu není nic drahého , je to jen demontáž kol či brzd a kontrola toho či onoho ... žádné střílení od boku a zahazování peněz.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 773
- Registrován: čtv 08.01.2009, 16:30
- Auto: W201 2,0D + W124 300TD + S211 320CDI R6
- Bydliště: Bayern - Germany
- Věk: 45
Re: Cvaknutí/lupnuti při rozjezdu - P.Z. kolo
Jsem si myslel že už mám něco na strojích nasroubovano. Tvl. to mě takhle jednoduše diagnostikovat špatné lozisko nenapadlo! "Já vymýšlím částicový pohon a vona na to stačí gumička že zavařeniny"
Podezření na ložisko mám též a jak jsi psal cca. po 25 km jak se to trošku zahřeje dělá to cvakaci zvuk.
Ne, úchyty napravnice jsou bez plastizolu, protože je tam koroze, kterou budu řešit,ale natržené či utržené nejsou.
Děkuji za radu a snad se dostanu tento víkend k autu abych to zjistil.
KonyRF
Podezření na ložisko mám též a jak jsi psal cca. po 25 km jak se to trošku zahřeje dělá to cvakaci zvuk.
Ne, úchyty napravnice jsou bez plastizolu, protože je tam koroze, kterou budu řešit,ale natržené či utržené nejsou.
Děkuji za radu a snad se dostanu tento víkend k autu abych to zjistil.
KonyRF
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: Cvaknutí/lupnuti při rozjezdu - P.Z. kolo
Bacha na to, že průběh se může značně lišit. Nějaký ložisko vydrží hučet, cvakat, vrzat několik desítek tkm, jiný po prvních příznacích vydrží pár desítek km, takže prostě to do příštího týdne nevydrží.
Taky je třeba brát v úvahu, že ty ložiska prostě nejsou tak kvalitny jak před 20 lety.
Taky je třeba brát v úvahu, že ty ložiska prostě nejsou tak kvalitny jak před 20 lety.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 1
- Registrován: sob 17.11.2012, 15:33
- Auto: Fiat Uno SCR
- Věk: 39
-
takže nejsem sám...me to děla také. při nastartování, rozjezd, zařadím dvojku a při rychlosti asi 20 km/h to někde pod motorem zarachoti, jako když se něco posune. pak už celou jízdu nic. az zase po chcipnuti a opětovném rozjeti to udělá znovu na dvojku. posledni garančku mam v březnu 2015, tak se na to zeptám u nas...udělá to pokaždé, takže jim to předvedu...povolila se mi i ruční brzda o několik cm, takže to přidám také...
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 773
- Registrován: čtv 08.01.2009, 16:30
- Auto: W201 2,0D + W124 300TD + S211 320CDI R6
- Bydliště: Bayern - Germany
- Věk: 45
Re: Cvaknutí/lupnuti při rozjezdu - P.Z. kolo
Tak jsem to vše odstrojil, zkontroloval, nic nenašel, složil ,dotáhl a je po problemu. Už to nedělá, auto jede volně bez jediného zavrzani, zatukani či jiných zvuků. Tím pádem asi bylo někde něco volného.
Děkuji za rady
KonyRF
Děkuji za rady
KonyRF
-
- hvězda
- Příspěvky: 1495
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: Cvaknutí/lupnuti při rozjezdu - P.Z. kolo
Právě jsem si vzpomněl , když jsem tu něco hledal a našel toto, že jedno cvakání se mi po odstávkách W116 ozývá zezadu a jsou to destičky ve třmenech ... když rozhýbám písty a popřípadě nahradím zrezlá pérka destiček novými, je ticho :-) ve starých třmenech mají někdy desky radiální vůli a vlnka nebo rez na koutouči je zvedá nahoru a poté padají-tedy klepou hranou o třmen ... ťuk ťuk ťuk ...
-
- kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71