Pumpa vzduch(?) motory M103 a M104
-
Autor tématu - král hvězd
- Příspěvky: 9237
- Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
- Auto: Už se mi to sem nevejde
- Bydliště: Sokolov
- Věk: 47
- Kontaktovat uživatele:
Pumpa vzduch(?) motory M103 a M104
Narazil jsem někde na obrázky,kde je na některých motorech vzduchová pumpa(?). K čemu to slouží?
https://fi.german-spob.com/start.php?te ... paget=gebr
https://fi.german-spob.com/start.php?te ... paget=gebr
-
- hvězdička
- Příspěvky: 426
- Registrován: pát 14.02.2014, 18:53
- Auto: A124,TM3LR,RAM
- Bydliště: Bohem zapomenutá země
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 977
- Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
- Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
- Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
- Věk: 65
Re: Pumpa vzduch(?) motory M103 a M104
scout76: Ahoj! Některé starší (Euro2) benzínové motory v Omegách mívaly taky elektrické "čerpadlo" sekundárního vhánění vzduchu do sání po studeném startu. Běželo jen do určitého zahřátí motoru a zvukem připomínalo vysavač. A jak píše kolega, důvodem bylo snížení emisí právě po studeném startu (kdy bývají nejhorší.) U motorů Euro3 byl tento systém nahrazen dalším tzv. startovacím katalyzátorem (u V6 dvěma.)
-
Autor tématu - král hvězd
- Příspěvky: 9237
- Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
- Auto: Už se mi to sem nevejde
- Bydliště: Sokolov
- Věk: 47
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pumpa vzduch(?) motory M103 a M104
Díky za osvětu. Takže to fouká do výfukových svodů?
-
- hvězdička
- Příspěvky: 426
- Registrován: pát 14.02.2014, 18:53
- Auto: A124,TM3LR,RAM
- Bydliště: Bohem zapomenutá země
Re: Pumpa vzduch(?) motory M103 a M104
:hop: 009eMBéčko píše: ↑sob 07.05.2022, 19:32 scout76: Ahoj! Některé starší (Euro2) benzínové motory v Omegách mívaly taky elektrické "čerpadlo" sekundárního vhánění vzduchu do sání po studeném startu. Běželo jen do určitého zahřátí motoru a zvukem připomínalo vysavač. A jak píše kolega, důvodem bylo snížení emisí právě po studeném startu (kdy bývají nejhorší.) U motorů Euro3 byl tento systém nahrazen dalším tzv. startovacím katalyzátorem (u V6 dvěma.)
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Pumpa vzduch(?) motory M103 a M104
Jak už uvedli, emisní věc, v podstatě to urychlí ohřev katů na provozní teplotu díky dohoření zbytků bohaté směsi ve výfuku, které by se jinak nespálené dostalo do katu a ten by se naopak ochlazoval a ve finále zanesl. I proto je špatný nápad tuto pumpu vyřadit. Systém s ní počítá a záměrně obohacuje směs, aby mělo co ty katy ohřát. Že to moc neprospívá motoru netřeba dodávat a kdo třeba několikrát po sobě jen vyjel před garáž, umyl auto a dal ho zpět, tak zacpal katy, dokonale. Sazema. Vlastně i stačilo s motorama M117/M119 jezdit pomalu a začalo to zlobit. Vyhnat pavouky u těchto motorů platí 2x. O M120 ani nemluvím, to prostě na žádný courání nebylo. 200 km/h po dálnici, na to to bylo, ne na 80 km/h po okreskách v otáčkách kolem volnoběhu.scout76 píše: ↑sob 07.05.2022, 16:39 Narazil jsem někde na obrázky,kde je na některých motorech vzduchová pumpa(?). K čemu to slouží?
https://fi.german-spob.com/start.php?te ... paget=gebr
-
Autor tématu - král hvězd
- Příspěvky: 9237
- Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
- Auto: Už se mi to sem nevejde
- Bydliště: Sokolov
- Věk: 47
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pumpa vzduch(?) motory M103 a M104
Skládám dohromady jednu 4ku a narazil jsem na to,že pán to vymontoval.Na bloku pod výfukem je nějaký bazmek na který to bylo asi napojeno. Tak to někde koupím a dám to zpět pokud mě to skládání neomrzí.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 977
- Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
- Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
- Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
- Věk: 65
Re: Pumpa vzduch(?) motory M103 a M104
mareli: Ahoj! Richtig, do svodů - mea culpa, asi jsem se při psaní moc zasnil, to bych si pak nejradši nakopal do zadele... :roll:
-
- hvězda
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pát 28.10.2011, 21:22
- Auto: MB
- Bydliště: Kolin
Re: Pumpa vzduch(?) motory M103 a M104
Ja to nemam, emisema to proleze i tak
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
-
- hvězda
- Příspěvky: 1505
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: Pumpa vzduch(?) motory M103 a M104
Jo "plastový turbo" mají i některé staré koncerny např. 2,0 8Ventil na sklonku své kariéry to v Golfu IV má spolu s debilním sáním s proměnlivou délkou ... ten motor je tak prima ve starých křápech s jednobodem nějakým monomotronicem ... ale tu to po startu má takové divné prodlevy v reakcích a dokonce zpoždění po ubrání plynu umí mít to auto :-D eurokurvítko prostě noo
-
Autor tématu - král hvězd
- Příspěvky: 9237
- Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
- Auto: Už se mi to sem nevejde
- Bydliště: Sokolov
- Věk: 47
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pumpa vzduch(?) motory M103 a M104
A neválí se někomu v regálu nějaká zbytečná?
-
- hvězda
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pát 28.10.2011, 21:22
- Auto: MB
- Bydliště: Kolin
Re: Pumpa vzduch(?) motory M103 a M104
vim, ze to jede u studenyho chvili, ma to trochu prdlavej zvuk
bez toho nedela to nic, jezdil jsem tak nekolik let
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Pumpa vzduch(?) motory M103 a M104
Ono to neudělá nic v případě, že natočíš motor a jedeš dál, ale na krátký trati, můžeš, ale nemusíš předčasně popravit kat. Mmch, měl jsi ho vůbec ok? To je prvotní znak, vypálenej kat.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pát 28.10.2011, 21:22
- Auto: MB
- Bydliště: Kolin
Re: Pumpa vzduch(?) motory M103 a M104
emise ok, pumpa pryc. provoz v pohode