elektro vehement u OM646.821


Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od Waterfall »

Jenomže já jsem spomenul problém s volnoběhem za studena. A evidentně tam není něco v pořádku už se samotným vzduchem. Kdo mi ty vstřikovače zaplatí, pokud je koupím a nebude v nich problém? Předpokládám, že nikdo. Navíc moje auto nemá 820 000 km. A je krásně vidět, jak EGR ventil pořád otevírá a zavírá. Vstřikovače samozřejmě reagují na změny dodávky vzduchu změnou množství paliva.
Já se momentálně ptal, zda lze odstavit vířivý klapky bez zásahu do softvéru. Neptal jsem se, zda mám měnit vstřikovače. Jak mi tady může doprdele někdo doporučit výměnu injektorů bez toho, aby viděl auto a jakoukoli naměřenou hodnotu, nebo alespoň blbej datastream hodnot z diagnostiky? Nejde tady o věc za 20€. Když výměna injektorů nikam nepovede a já zahodím 1600€, tak mi Semry řekne "sorry, asi to nebyl Tvůj případ, ale mně to pomohlo"? Nebo vytáhne ze svý kapsy 1600€ a podá mi je?

klíč: Dík za odpověď, to je to, co jsem potřeboval vědět. :)

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od PřemekD »

Odstranit Swirl klapky lze dvojím způsobem:
Bez demontáže sání softwérově, ale musíš mít jistotu, že jsou v pořádku a OTEVŘENÉ!
Mechnicky, tj odstranit, zaslepit otvory po osičkách a motorek nechat pracovat bez táhla, což bych viděl jako tvůj případ.
Pravda je, že pokud dělají klapky něco nehezkého se vzduchem, mohlo by to mít vliv na volnoběh.

SEMRY
vycházející hvězda
Příspěvky: 931
Registrován: sob 20.03.2010, 23:10
Auto: W213 e200d / 996.1 C2
Bydliště: Vinohrady
Věk: 35

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od SEMRY »

EGR mám odpojenej, zlobilo to ale to už svítila kontrolka motoru. Nikde jsem nepsal co máš dělat to sorry jako tyvoe :). Pokud máš houpání volnoběhu za studena, tak to může bejt od váhy vzduchu až přes žhavení ani samozřejmě to nelze bez pořádný diag přesně určit. Ten delphi systém je srágora to se obecně ví. Mě diag normálně ukáže volnoběžný otáčky motoru a hodnoty vstřikovačů, aktuálně ráno potíže s umírajícím relé žhavení a taky si houpne ale pak jede jak hodiny. A vstřikovač 2 vykazuje hraniční hodnoty takže se vymění. Přesně bych to popsal tak že se auto bez plynu nebo na volnoběh lehce zaklepe/oklepe a umí to i občas nahlodat práci převodovky když třeba sundáš nohu z plynu.
Konkrétní problém s houpáním volnoběhu jsem měl za Covidu v zimě, kdy výsledek byl zase 2 vstřikovače v hajzlu.

O těch klapkách sání jsem v životě neslyšel a neměl s nima problém ani nevim že tam něco takovýho je.

K tý finanční věci, vstřiky byly repasovaný u KS Diesel čerpadla Praha Slivenec, přístup naprosto ok, do týdne většinou hotovo.
Čištění a nová špička stál 1000/kus, repas dle nich vnitřek novej + novej kód 3500 Kč/ Kus.
Úspěšnost byla 50%. Budu mít 2 volný, můžete si klidně zkoušet :)

Aktuálně má auto 850tis.

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od PřemekD »

K tý finanční věci, vstřiky byly repasovaný u KS Diesel čerpadla Praha Slivenec, přístup naprosto ok, do týdne většinou hotovo.
Čištění a nová špička stál 1000/kus, repas dle nich vnitřek novej + novej kód 3500 Kč/ Kus.
Úspěšnost byla 50%. Budu mít 2 volný, můžete si klidně zkoušet :)
... já měl slivenecký za odborníky, hlavně na vstřiky, který nikdo neumí. Ale 50% úspěšnost se mě zdá vélice malá. :'(
Rada má úspěšnost 100%, a když jsem viděl uvnitř tu nemocnici, kde se to dělá, tak jsem padnul na prdel, a turba zrovna tak
5,- kus.

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od Waterfall »

Semry: Já mám jednotku žhavení novou. Stejně tak EGR, ventil množství paliva, snímač plus regulátor tlaku, odvětrávání motoru. Jinak když se vrátím ke vstřikovačům, tam se na hodnoty z diganostiky příliš spolehnout nedá. Jejich hraniční hodnoty totiž velmi často bývaj pouze důsledkem něčeho jinýho - třeba již stavem samotnýho motoru. Již několik lidí mi potvrdilo, že ty hodnoty lze brát jako nápovědu, že se v motoru něco děje...ale vůbec nemusí být na vině vstřik samotný.
Jak jsem napsal, v momentě, jak začnou houpat otáčky, nebo začne motor vynechávat, cykluje píst EGR nahoru a dolů...s tím se samozřejmě mění i hodnota hmotnosti vzduchu, který měří váha. V momente, když EGR odpojím, motor se zklidní a váha ukazuje stabilní průtok. Stejná věc se uděje, když EGR připojím a "násilně" úplně otevřu. Akorát se tedy změní zvuk motoru, jak do něj jdou spaliny. Váha opět ukazuje stabilní průtok, pochopitelně menší o hmotnost vzduchu, který do sacího systému vstupuje přes otvřený EGR. Otázkou tedy zůstává - co se děje, že EGR má tendenci cyklovat (pořád otevírat a zavírat)? Samotným EGR to není, to je nové a chodí úplně hladce. Ani kolem jeho pístu nic neuniká. Co ho nutí takhle nesmyslně otevírat a zavírat? Osobně mne napadají opravdu už jenom ty swirl klapky...nebo třeba DPF? Je pravda, že těsně po regeneraci filtru auto vždycky funguje líp. Taky je pravda, že moje auto dělá regenerace jaksi nesmyslně často, za podivných okolností....a když regenaraci nechám vždycky doběhnout, stejně po 200-300km regeneruje znovu. Navíc diagnostika píše, že poslední regenerace proběhla před 144 000 km (což je úplnej nesmysl, když regeneruje každých 200-300km) a ještě lepší je, že pokud chceme vyvolat regeneraci uměle, tak napíše, že regenerace není potřebná. Míra zaplnění DPF není na diagnostice dostupná. *jokingly* Ke všemu jsou koncovky černé a auto občasně zahulí.

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od PřemekD »

Závěr:
vyřadíme EGR a klapky, a motor ladně běží, a nemá se co posrat.
Emise? ....Noproblem a bez podvodu.
V pondělí jsem byl přítomen ME na mém autě Transit 2,0 74kw 2004 s vyřazeným EGR.
Na třetí pokus se to rozsvítí zeleně,a odchod na párek.
Zrovna tak S203 s motor OM646 bez klapek a EGR, a ME bez ztráty květinky. Regenerace probíhá pravidelně po ujetých 960km. Provoz 60-70% město.
Auto má ujeto 300.000km, vše origo. @= @= @=

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od Waterfall »

No to bude asi následující a zároveň poslední věc, co na tom autě udělám....zkusím někde nechat vyřadit klapky a EGR. Akorát nevím, že kde...

SEMRY
vycházející hvězda
Příspěvky: 931
Registrován: sob 20.03.2010, 23:10
Auto: W213 e200d / 996.1 C2
Bydliště: Vinohrady
Věk: 35

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od SEMRY »

Tak myslím že to doporučení na Slivenec jsem řešil zrovna s Tebou. Já si nemyslím že dělaj něco špatně, ale když jsem procházel zahraniční fora tak podobnou zkušenost mělo vícero uživatelů. Prostě nelze dobře repasovat. Tyhle věci jsou složitý, řešilo se to i u Porsche tam vstřikovače stojí 6ks asi 12k a taky tam byl případ že na stolici funguje v autě ne nebo ne dobře. Mě to teď jede ok, kromě občas toho volnoběhu, předpokládám že v zimě o tom ani nebudu vědět. Ale příčinu neznám, z hodnot novej vzorově, 2 čištěný v pruměru, jeden KO. (volnoběh)

2waterfall
Já mám taky všechno nové, a nemám ani EGR ani DPF. Emise to udělá s přehledem, takže mě už zbyly jen vstřiky, ale jak říkám běžnej uživatel by to sotva zaregistroval. Obecně vzato jsem to věděl byl jsem na to upozorněn že to nemusí bejt ok a taky nebylo. Strávil jsem s tím spoustu času, poreferuju až budu měnit za novej při servisní zastávce.
Se separátorem oleje mám pořád problém, rosí mi kolem toho lehce olej.

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od Waterfall »

Takže problémy jsem nakonec vyřešil výměnou DPF filtru (spolu s diferenciálním snímačem) a vyřazením EGR za pomoci jednoduchýho tranzistorovýho emulátoru.

SEMRY
vycházející hvězda
Příspěvky: 931
Registrován: sob 20.03.2010, 23:10
Auto: W213 e200d / 996.1 C2
Bydliště: Vinohrady
Věk: 35

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od SEMRY »

No tak vida. A vstřiky teda ok na diag jo?

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od Waterfall »

Jo, tam jsou hodnoty zatím v pořádku. A musím říct, nevěřil jsem, že to auto může jezdit po městě pod 7L/100km...to EGR dělá obrovskej rozdíl jak na chodu motoru, tak na spotřebě a frekvenci regenerace DPF.

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od PřemekD »

Já mám na 646 ve 203 odpojeno vše, a regeneruju každých 940km....mám podezření, že regeneraci spíná počet ujetých km a ne zaplnění filtru. *jokingly*
A jezdím 60% kolem komína, ostatní pak dálky.

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: elektro vehement u OM646.821

Příspěvek od Waterfall »

U mně je to naopak různý. Od 150 do cca 800km. Asi záleží na přesným kódu motoru...ale víc lidí mi už říkalo, že ty delfíní sráče regenerují častěji (a v často nesmyslných intervalech), než Bosche.
Vždycky všichni doporučovali 211 po faceliftu, ale s odstupem času můžu říct, že jedinou výhodou FL je absence SBC. Jinak to žádný výhody nemá...spíš naopak. Všechno je na FL složitější, dražší, přičemž reálný přínos pro uživatele to nemá žádný. Osobně mám za nejlepší 211-ky předfacelifty z roků 2005-2006.
Odpovědět