Vibrace při 120 kmh +


Lukas40
hvězdička
Příspěvky: 275
Registrován: pát 21.05.2021, 19:47
Auto: Mercedes GL
Bydliště: Ostrava

Re: Vibrace při 120 kmh +

Příspěvek od Lukas40 »

Přesně tak hydromenic dokáže dělat vibrace u MB častá závada automatu už že vibruje měnič.Myslim že to je tenhle případ.

Volhovič
hvězda
Příspěvky: 1519
Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
Bydliště: Bodenbach, Sudeten

Re: Vibrace při 120 kmh +

Příspěvek od Volhovič »

Mě u mé první W124 v manuálu vibrovala kardanka při jízdě na vyhozenou nad 85km/h , stačilo zařadit a brzdit motorem nebo zrychlovat a přestalo a jinak drnčelo/dunělo to autem - závadou bylo vylágrované ložisko unašeče kardanu na převodovce- po sundání kardanu s tím unašečem šlo vrklat hooodně moc. Byl to 4 kvalt , tak jsem ho hodil na šrot a dal tam jinej a bylo opraveno :-) A jindy mi kardanka drnčela z důvodu vymačkaného středícího silentbloku co je uvnitř kardanky a navlíká se na čuráčka unašeče (tedy v každém konci kardanu je (u124ky) jeden tenhle prevít . Dál při vyšší rychlosti může být slyšet vylágrované středové ložisko kardanu . Nebo může dunět zatuhlý kříž kardanu, pokud auto předtím dlooooouho stálo třeba a nebo může být suchý drážkování délkové dilatace v půlení kardanu - nebo moc utažený - minulý týden jsem to tatovi dotahoval a mazal, bo kardan cinkal. Ale nesmí to být suchý a nebo moc utáhlý, kardan se pak hrbí a může dělat bordel. No a pak klasika - hardyspojky, ložiska zadních kol, brzdové kotouče vzadu - když jsem měl zatuhlý jeden píst v brzdiči, autem třásl a dunělo to nad 100km/h mírně křivý kotouč, po rozhýbání brzd to přestalo.
Edit - W116 ka mi hučela vždy tak po 20-30km jízdy - v tahu a nad cca 80 hučela a nějaký debil tam nalil do diferáku strašně řídký olej , který tam musel být hodně dlouho- byl spálený a černý, podle mě tam někdo místo diferákového oleje dal automatový- vodičku. Vyměnil jsem za správný a od té doby už 8 let ticho :-) Jo a někdy se kardan rozzlobí , když má rozmašírovanou gumu, ve které je uloženo středové ložisko, ale to nedělá vždy a stačí zahrkat plynem a zmizí to a může auto jet i tou "kritickou" rychlostí klidně.

Autor tématu
All-koholik
hvězdička
Příspěvky: 475
Registrován: úte 06.08.2013, 20:39
Auto: W213,W140 S500, C126 SEC560 (ex C123)
Věk: 37

Re: Vibrace při 120 kmh +

Příspěvek od All-koholik »

Volhovič píše: pon 01.04.2024, 23:35 Mě u mé první W124 v manuálu vibrovala kardanka při jízdě na vyhozenou nad 85km/h , stačilo zařadit a brzdit motorem nebo zrychlovat a přestalo a jinak drnčelo/dunělo to autem - závadou bylo vylágrované ložisko unašeče kardanu na převodovce- po sundání kardanu s tím unašečem šlo vrklat hooodně moc. Byl to 4 kvalt , tak jsem ho hodil na šrot a dal tam jinej a bylo opraveno :-) A jindy mi kardanka drnčela z důvodu vymačkaného středícího silentbloku co je uvnitř kardanky a navlíká se na čuráčka unašeče (tedy v každém konci kardanu je (u124ky) jeden tenhle prevít . Dál při vyšší rychlosti může být slyšet vylágrované středové ložisko kardanu . Nebo může dunět zatuhlý kříž kardanu, pokud auto předtím dlooooouho stálo třeba a nebo může být suchý drážkování délkové dilatace v půlení kardanu - nebo moc utažený - minulý týden jsem to tatovi dotahoval a mazal, bo kardan cinkal. Ale nesmí to být suchý a nebo moc utáhlý, kardan se pak hrbí a může dělat bordel. No a pak klasika - hardyspojky, ložiska zadních kol, brzdové kotouče vzadu - když jsem měl zatuhlý jeden píst v brzdiči, autem třásl a dunělo to nad 100km/h mírně křivý kotouč, po rozhýbání brzd to přestalo.
Edit - W116 ka mi hučela vždy tak po 20-30km jízdy - v tahu a nad cca 80 hučela a nějaký debil tam nalil do diferáku strašně řídký olej , který tam musel být hodně dlouho- byl spálený a černý, podle mě tam někdo místo diferákového oleje dal automatový- vodičku. Vyměnil jsem za správný a od té doby už 8 let ticho :-) Jo a někdy se kardan rozzlobí , když má rozmašírovanou gumu, ve které je uloženo středové ložisko, ale to nedělá vždy a stačí zahrkat plynem a zmizí to a může auto jet i tou "kritickou" rychlostí klidně.
Díky za poznatky😉👍 U mě to asi kardanem nebude, jelikož když vyřadím (automat do N) tak to hned přestane.. A to se kardan přeci točí stále stejně.. Je to závislé na otáčkách motoru/ automatu🤔

Lukas40
hvězdička
Příspěvky: 275
Registrován: pát 21.05.2021, 19:47
Auto: Mercedes GL
Bydliště: Ostrava

Re: Vibrace při 120 kmh +

Příspěvek od Lukas40 »

Vibruje hydromenic

zaibatsu
hvězda
Příspěvky: 1384
Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice

Re: Vibrace při 120 kmh +

Příspěvek od zaibatsu »

Težký střílet od boku, tipoval bych most na kardanu. Vlezeš po auto, zkusíš s ním zahýbat, jestli má vůli, je KO. Může ale samozřejmě být KO ale problém tím stejně nevyřešíš. Těžký... A to že vyřadíš a přestane nemusí nic moc znamenat. Kardan v tu chvíli vyřadíš z tahu takže se točí volně, to je něco jinýho než když brzdí motorem nebo táhne auto.

Autor tématu
All-koholik
hvězdička
Příspěvky: 475
Registrován: úte 06.08.2013, 20:39
Auto: W213,W140 S500, C126 SEC560 (ex C123)
Věk: 37

Re: Vibrace při 120 kmh +

Příspěvek od All-koholik »

zaibatsu píše: čtv 11.04.2024, 10:51 Težký střílet od boku, tipoval bych most na kardanu. Vlezeš po auto, zkusíš s ním zahýbat, jestli má vůli, je KO. Může ale samozřejmě být KO ale problém tím stejně nevyřešíš. Těžký... A to že vyřadíš a přestane nemusí nic moc znamenat. Kardan v tu chvíli vyřadíš z tahu takže se točí volně, to je něco jinýho než když brzdí motorem nebo táhne auto.
Nad tím jsem také přemýšlel, že ten kardan je po vyřazení na volno.. Jako radši budu řešit kardan než převodovku😃👍 Díky!

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6286
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 62

Re: Vibrace při 120 kmh +

Příspěvek od Merc124 »

All-koholik píše: stř 10.04.2024, 23:30 Díky za poznatky😉👍 U mě to asi kardanem nebude, jelikož když vyřadím (automat do N) tak to hned přestane.. A to se kardan přeci točí stále stejně.. Je to závislé na otáčkách motoru/ automatu🤔
ono kardan se po vyřazení na N sice točí stejně, ale není v žádné zátěži, takže co dál :-$

Autor tématu
All-koholik
hvězdička
Příspěvky: 475
Registrován: úte 06.08.2013, 20:39
Auto: W213,W140 S500, C126 SEC560 (ex C123)
Věk: 37

Re: Vibrace při 120 kmh +

Příspěvek od All-koholik »

Merc124 píše: čtv 18.04.2024, 20:18
All-koholik píše: stř 10.04.2024, 23:30 Díky za poznatky😉👍 U mě to asi kardanem nebude, jelikož když vyřadím (automat do N) tak to hned přestane.. A to se kardan přeci točí stále stejně.. Je to závislé na otáčkách motoru/ automatu🤔
ono kardan se po vyřazení na N sice točí stejně, ale není v žádné zátěži, takže co dál :-$
Kardan to asi fakt nebude🤔 Jak už jsem psal, je to zavislé na otáčkách motoru.. Když zařadím S (z auta je tříkvalt) tak to začne vibrovat/hučet už v 80 kmh.. Pokud dám D (čtyřkvalt) Auto vibruje ve 110-120.. A to má kardan podstatně rozdílné otáčky

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2177
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: Vibrace při 120 kmh +

Příspěvek od PřemekD »

Kdyby to bylo něco novějšího a sehnatelnýho, řek bych: Zkus jinou skříň.
Ale v tomhle případě......dej tam manuál...ale kde ho vzít, že?
Jak jsem řek, bibrace jsou vééélikej problém. :'(

Volhovič
hvězda
Příspěvky: 1519
Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
Bydliště: Bodenbach, Sudeten

Re: Vibrace při 120 kmh +

Příspěvek od Volhovič »

Tak pokud to někomu schopnému bude svěřeno ať už do Jihlavy, Nehvizd nebo co já vím kam a ten ukáže po dvou dnech zkoumání a nějakých i rozebíráních prstem na převodovku a řekne dávám 60% na to že to je převodovka nebo měnič , tak co bude špatně na tom nechal tu rychlostku prostě v nějaké dobře hodnocené převodovkárně dát trochu do kupy - nový ložiska, gufera, lamely, kontrola a kontrola měniče atd. I kdyby to nakonec ono nebylo a ukázalo se , že je já nevím prasklý držák motoru nebo něco , tak ale to že mám v autě místo vybydlenýho hnusnýho automatu, kterej nějak funguje jen díky tomu, že čerpadlo pořád tlačí jako za mlada a jinak je vše na prd, tak místo toho to bude řadit jako nový MERCEDES a to je kur.a rozdíl .

Autor tématu
All-koholik
hvězdička
Příspěvky: 475
Registrován: úte 06.08.2013, 20:39
Auto: W213,W140 S500, C126 SEC560 (ex C123)
Věk: 37

Re: Vibrace při 120 kmh +

Příspěvek od All-koholik »

Volhovič píše: ned 28.04.2024, 3:55 Tak pokud to někomu schopnému bude svěřeno ať už do Jihlavy, Nehvizd nebo co já vím kam a ten ukáže po dvou dnech zkoumání a nějakých i rozebíráních prstem na převodovku a řekne dávám 60% na to že to je převodovka nebo měnič , tak co bude špatně na tom nechal tu rychlostku prostě v nějaké dobře hodnocené převodovkárně dát trochu do kupy - nový ložiska, gufera, lamely, kontrola a kontrola měniče atd. I kdyby to nakonec ono nebylo a ukázalo se , že je já nevím prasklý držák motoru nebo něco , tak ale to že mám v autě místo vybydlenýho hnusnýho automatu, kterej nějak funguje jen díky tomu, že čerpadlo pořád tlačí jako za mlada a jinak je vše na prd, tak místo toho to bude řadit jako nový MERCEDES a to je kur.a rozdíl .
Převodovka řadí úplně bezvadně právě🤔 Vidím to na nějaké ložisko, možná hydroměnič. Když nejedu po dálnici, tak se na 120 kmh stejne nedostanu, tak to zatím nechám, ale časem bych tu převodovku nechal zrepasovat..

Lukas40
hvězdička
Příspěvky: 275
Registrován: pát 21.05.2021, 19:47
Auto: Mercedes GL
Bydliště: Ostrava

Re: Vibrace při 120 kmh +

Příspěvek od Lukas40 »

Dle mého názoru tohle všechno dělá hydromenic

Volhovič
hvězda
Příspěvky: 1519
Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
Bydliště: Bodenbach, Sudeten

Re: Vibrace při 120 kmh +

Příspěvek od Volhovič »

Mě třeba na číně 300SD 5vál automat origo z fabriky (ex čendovo a pak Fatalistovo) vibruje na 3. a 4. kvaltu něco od převodovky až drnčí páka voliče , myslel jsem, že to jsou ty pneumatické pístky u motorových siláčů ale ne, drnčí to pořád ale jen na 1900-2100 ot/min tedy na 4 když jedu v koloně 80 tak to drnčí otravně:-/ když jedu 90-100 tak občas míjivě drncí brrrm.... brrrm....brrrm....brrrm... a když zrychlím na 115 přestane úúplně a pak ve vyšších rychlostech už se znovu neobjevuje vůbec. A též si myslím, že to je od měniče a nebo převodovky - zní to jak starý kuchyňský robot to zadrnčení a když podržím páku voliče vrní to a ztlumím ten zvuk. Jsem moc zvědavej až to jednou rozdělám, jestli je to třeba jen to ložisko pod měničem na hřídeli... ?

Lukas40
hvězdička
Příspěvky: 275
Registrován: pát 21.05.2021, 19:47
Auto: Mercedes GL
Bydliště: Ostrava

Re: Vibrace při 120 kmh +

Příspěvek od Lukas40 »

Myslím že 99% drnčí spojka hydromenice Lock-UP.Ale je fígl že se dá spojka měniče vyřadit.

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6286
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 62

Re: Vibrace při 120 kmh +

Příspěvek od Merc124 »

Lukas40 píše: ned 28.04.2024, 19:55 Myslím že 99% drnčí spojka hydromenice Lock-UP.Ale je fígl že se dá spojka měniče vyřadit.
u W114 spojka hydroměniče =-o =-o to snad ještě tehdy neznali *jokingly*
Odpovědět