Vibrace při 120 kmh +
-
- hvězdička
- Příspěvky: 292
- Registrován: pát 21.05.2021, 19:47
- Auto: Mercedes GL
- Bydliště: Ostrava
Re: Vibrace při 120 kmh +
Přesně tak hydromenic dokáže dělat vibrace u MB častá závada automatu už že vibruje měnič.Myslim že to je tenhle případ.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1520
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: Vibrace při 120 kmh +
Mě u mé první W124 v manuálu vibrovala kardanka při jízdě na vyhozenou nad 85km/h , stačilo zařadit a brzdit motorem nebo zrychlovat a přestalo a jinak drnčelo/dunělo to autem - závadou bylo vylágrované ložisko unašeče kardanu na převodovce- po sundání kardanu s tím unašečem šlo vrklat hooodně moc. Byl to 4 kvalt , tak jsem ho hodil na šrot a dal tam jinej a bylo opraveno :-) A jindy mi kardanka drnčela z důvodu vymačkaného středícího silentbloku co je uvnitř kardanky a navlíká se na čuráčka unašeče (tedy v každém konci kardanu je (u124ky) jeden tenhle prevít . Dál při vyšší rychlosti může být slyšet vylágrované středové ložisko kardanu . Nebo může dunět zatuhlý kříž kardanu, pokud auto předtím dlooooouho stálo třeba a nebo může být suchý drážkování délkové dilatace v půlení kardanu - nebo moc utažený - minulý týden jsem to tatovi dotahoval a mazal, bo kardan cinkal. Ale nesmí to být suchý a nebo moc utáhlý, kardan se pak hrbí a může dělat bordel. No a pak klasika - hardyspojky, ložiska zadních kol, brzdové kotouče vzadu - když jsem měl zatuhlý jeden píst v brzdiči, autem třásl a dunělo to nad 100km/h mírně křivý kotouč, po rozhýbání brzd to přestalo.
Edit - W116 ka mi hučela vždy tak po 20-30km jízdy - v tahu a nad cca 80 hučela a nějaký debil tam nalil do diferáku strašně řídký olej , který tam musel být hodně dlouho- byl spálený a černý, podle mě tam někdo místo diferákového oleje dal automatový- vodičku. Vyměnil jsem za správný a od té doby už 8 let ticho :-) Jo a někdy se kardan rozzlobí , když má rozmašírovanou gumu, ve které je uloženo středové ložisko, ale to nedělá vždy a stačí zahrkat plynem a zmizí to a může auto jet i tou "kritickou" rychlostí klidně.
Edit - W116 ka mi hučela vždy tak po 20-30km jízdy - v tahu a nad cca 80 hučela a nějaký debil tam nalil do diferáku strašně řídký olej , který tam musel být hodně dlouho- byl spálený a černý, podle mě tam někdo místo diferákového oleje dal automatový- vodičku. Vyměnil jsem za správný a od té doby už 8 let ticho :-) Jo a někdy se kardan rozzlobí , když má rozmašírovanou gumu, ve které je uloženo středové ložisko, ale to nedělá vždy a stačí zahrkat plynem a zmizí to a může auto jet i tou "kritickou" rychlostí klidně.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 475
- Registrován: úte 06.08.2013, 20:39
- Auto: W213,W140 S500, C126 SEC560 (ex C123)
- Věk: 38
Re: Vibrace při 120 kmh +
Díky za poznatky😉👍 U mě to asi kardanem nebude, jelikož když vyřadím (automat do N) tak to hned přestane.. A to se kardan přeci točí stále stejně.. Je to závislé na otáčkách motoru/ automatu🤔Volhovič píše: ↑pon 01.04.2024, 23:35 Mě u mé první W124 v manuálu vibrovala kardanka při jízdě na vyhozenou nad 85km/h , stačilo zařadit a brzdit motorem nebo zrychlovat a přestalo a jinak drnčelo/dunělo to autem - závadou bylo vylágrované ložisko unašeče kardanu na převodovce- po sundání kardanu s tím unašečem šlo vrklat hooodně moc. Byl to 4 kvalt , tak jsem ho hodil na šrot a dal tam jinej a bylo opraveno :-) A jindy mi kardanka drnčela z důvodu vymačkaného středícího silentbloku co je uvnitř kardanky a navlíká se na čuráčka unašeče (tedy v každém konci kardanu je (u124ky) jeden tenhle prevít . Dál při vyšší rychlosti může být slyšet vylágrované středové ložisko kardanu . Nebo může dunět zatuhlý kříž kardanu, pokud auto předtím dlooooouho stálo třeba a nebo může být suchý drážkování délkové dilatace v půlení kardanu - nebo moc utažený - minulý týden jsem to tatovi dotahoval a mazal, bo kardan cinkal. Ale nesmí to být suchý a nebo moc utáhlý, kardan se pak hrbí a může dělat bordel. No a pak klasika - hardyspojky, ložiska zadních kol, brzdové kotouče vzadu - když jsem měl zatuhlý jeden píst v brzdiči, autem třásl a dunělo to nad 100km/h mírně křivý kotouč, po rozhýbání brzd to přestalo.
Edit - W116 ka mi hučela vždy tak po 20-30km jízdy - v tahu a nad cca 80 hučela a nějaký debil tam nalil do diferáku strašně řídký olej , který tam musel být hodně dlouho- byl spálený a černý, podle mě tam někdo místo diferákového oleje dal automatový- vodičku. Vyměnil jsem za správný a od té doby už 8 let ticho :-) Jo a někdy se kardan rozzlobí , když má rozmašírovanou gumu, ve které je uloženo středové ložisko, ale to nedělá vždy a stačí zahrkat plynem a zmizí to a může auto jet i tou "kritickou" rychlostí klidně.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 292
- Registrován: pát 21.05.2021, 19:47
- Auto: Mercedes GL
- Bydliště: Ostrava
Re: Vibrace při 120 kmh +
Vibruje hydromenic
-
- hvězda
- Příspěvky: 1392
- Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
- Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice
Re: Vibrace při 120 kmh +
Težký střílet od boku, tipoval bych most na kardanu. Vlezeš po auto, zkusíš s ním zahýbat, jestli má vůli, je KO. Může ale samozřejmě být KO ale problém tím stejně nevyřešíš. Těžký... A to že vyřadíš a přestane nemusí nic moc znamenat. Kardan v tu chvíli vyřadíš z tahu takže se točí volně, to je něco jinýho než když brzdí motorem nebo táhne auto.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 475
- Registrován: úte 06.08.2013, 20:39
- Auto: W213,W140 S500, C126 SEC560 (ex C123)
- Věk: 38
Re: Vibrace při 120 kmh +
Nad tím jsem také přemýšlel, že ten kardan je po vyřazení na volno.. Jako radši budu řešit kardan než převodovku😃👍 Díky!zaibatsu píše: ↑čtv 11.04.2024, 10:51 Težký střílet od boku, tipoval bych most na kardanu. Vlezeš po auto, zkusíš s ním zahýbat, jestli má vůli, je KO. Může ale samozřejmě být KO ale problém tím stejně nevyřešíš. Těžký... A to že vyřadíš a přestane nemusí nic moc znamenat. Kardan v tu chvíli vyřadíš z tahu takže se točí volně, to je něco jinýho než když brzdí motorem nebo táhne auto.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6448
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 62
Re: Vibrace při 120 kmh +
ono kardan se po vyřazení na N sice točí stejně, ale není v žádné zátěži, takže co dál :-$All-koholik píše: ↑stř 10.04.2024, 23:30 Díky za poznatky😉👍 U mě to asi kardanem nebude, jelikož když vyřadím (automat do N) tak to hned přestane.. A to se kardan přeci točí stále stejně.. Je to závislé na otáčkách motoru/ automatu🤔
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 475
- Registrován: úte 06.08.2013, 20:39
- Auto: W213,W140 S500, C126 SEC560 (ex C123)
- Věk: 38
Re: Vibrace při 120 kmh +
Kardan to asi fakt nebude🤔 Jak už jsem psal, je to zavislé na otáčkách motoru.. Když zařadím S (z auta je tříkvalt) tak to začne vibrovat/hučet už v 80 kmh.. Pokud dám D (čtyřkvalt) Auto vibruje ve 110-120.. A to má kardan podstatně rozdílné otáčkyMerc124 píše: ↑čtv 18.04.2024, 20:18ono kardan se po vyřazení na N sice točí stejně, ale není v žádné zátěži, takže co dál :-$All-koholik píše: ↑stř 10.04.2024, 23:30 Díky za poznatky😉👍 U mě to asi kardanem nebude, jelikož když vyřadím (automat do N) tak to hned přestane.. A to se kardan přeci točí stále stejně.. Je to závislé na otáčkách motoru/ automatu🤔
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2595
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 72
Re: Vibrace při 120 kmh +
Kdyby to bylo něco novějšího a sehnatelnýho, řek bych: Zkus jinou skříň.
Ale v tomhle případě......dej tam manuál...ale kde ho vzít, že?
Jak jsem řek, bibrace jsou vééélikej problém. :'(
Ale v tomhle případě......dej tam manuál...ale kde ho vzít, že?
Jak jsem řek, bibrace jsou vééélikej problém. :'(
-
- hvězda
- Příspěvky: 1520
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: Vibrace při 120 kmh +
Tak pokud to někomu schopnému bude svěřeno ať už do Jihlavy, Nehvizd nebo co já vím kam a ten ukáže po dvou dnech zkoumání a nějakých i rozebíráních prstem na převodovku a řekne dávám 60% na to že to je převodovka nebo měnič , tak co bude špatně na tom nechal tu rychlostku prostě v nějaké dobře hodnocené převodovkárně dát trochu do kupy - nový ložiska, gufera, lamely, kontrola a kontrola měniče atd. I kdyby to nakonec ono nebylo a ukázalo se , že je já nevím prasklý držák motoru nebo něco , tak ale to že mám v autě místo vybydlenýho hnusnýho automatu, kterej nějak funguje jen díky tomu, že čerpadlo pořád tlačí jako za mlada a jinak je vše na prd, tak místo toho to bude řadit jako nový MERCEDES a to je kur.a rozdíl .
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 475
- Registrován: úte 06.08.2013, 20:39
- Auto: W213,W140 S500, C126 SEC560 (ex C123)
- Věk: 38
Re: Vibrace při 120 kmh +
Převodovka řadí úplně bezvadně právě🤔 Vidím to na nějaké ložisko, možná hydroměnič. Když nejedu po dálnici, tak se na 120 kmh stejne nedostanu, tak to zatím nechám, ale časem bych tu převodovku nechal zrepasovat..Volhovič píše: ↑ned 28.04.2024, 3:55 Tak pokud to někomu schopnému bude svěřeno ať už do Jihlavy, Nehvizd nebo co já vím kam a ten ukáže po dvou dnech zkoumání a nějakých i rozebíráních prstem na převodovku a řekne dávám 60% na to že to je převodovka nebo měnič , tak co bude špatně na tom nechal tu rychlostku prostě v nějaké dobře hodnocené převodovkárně dát trochu do kupy - nový ložiska, gufera, lamely, kontrola a kontrola měniče atd. I kdyby to nakonec ono nebylo a ukázalo se , že je já nevím prasklý držák motoru nebo něco , tak ale to že mám v autě místo vybydlenýho hnusnýho automatu, kterej nějak funguje jen díky tomu, že čerpadlo pořád tlačí jako za mlada a jinak je vše na prd, tak místo toho to bude řadit jako nový MERCEDES a to je kur.a rozdíl .
-
- hvězdička
- Příspěvky: 292
- Registrován: pát 21.05.2021, 19:47
- Auto: Mercedes GL
- Bydliště: Ostrava
Re: Vibrace při 120 kmh +
Dle mého názoru tohle všechno dělá hydromenic
-
- hvězda
- Příspěvky: 1520
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: Vibrace při 120 kmh +
Mě třeba na číně 300SD 5vál automat origo z fabriky (ex čendovo a pak Fatalistovo) vibruje na 3. a 4. kvaltu něco od převodovky až drnčí páka voliče , myslel jsem, že to jsou ty pneumatické pístky u motorových siláčů ale ne, drnčí to pořád ale jen na 1900-2100 ot/min tedy na 4 když jedu v koloně 80 tak to drnčí otravně:-/ když jedu 90-100 tak občas míjivě drncí brrrm.... brrrm....brrrm....brrrm... a když zrychlím na 115 přestane úúplně a pak ve vyšších rychlostech už se znovu neobjevuje vůbec. A též si myslím, že to je od měniče a nebo převodovky - zní to jak starý kuchyňský robot to zadrnčení a když podržím páku voliče vrní to a ztlumím ten zvuk. Jsem moc zvědavej až to jednou rozdělám, jestli je to třeba jen to ložisko pod měničem na hřídeli... ?
-
- hvězdička
- Příspěvky: 292
- Registrován: pát 21.05.2021, 19:47
- Auto: Mercedes GL
- Bydliště: Ostrava
Re: Vibrace při 120 kmh +
Myslím že 99% drnčí spojka hydromenice Lock-UP.Ale je fígl že se dá spojka měniče vyřadit.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6448
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 62