Topení, chlazení .... problém.


Autor tématu
sonypolicka
Administrátor
Příspěvky: 1159
Registrován: pon 28.07.2008, 9:11
Auto: W124 300E-24 Sportline a W140 300SE + P306 chrocht
Bydliště: Polička-Berlín, Vinice
Věk: 46
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, chlazení .... problém.

Příspěvek od sonypolicka »

jo to mě taky napadlo, ale tam je dosti husto. Zkusím tu jednotku jinou a když to nepomůže, tak vím že je chyba v autě a budu hledat dál.

Autor tématu
sonypolicka
Administrátor
Příspěvky: 1159
Registrován: pon 28.07.2008, 9:11
Auto: W124 300E-24 Sportline a W140 300SE + P306 chrocht
Bydliště: Polička-Berlín, Vinice
Věk: 46
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, chlazení .... problém.

Příspěvek od sonypolicka »

Takže řj to není. Čili znova rozborka duoventilu - zejtra to kuchnu.

Autor tématu
sonypolicka
Administrátor
Příspěvky: 1159
Registrován: pon 28.07.2008, 9:11
Auto: W124 300E-24 Sportline a W140 300SE + P306 chrocht
Bydliště: Polička-Berlín, Vinice
Věk: 46
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, chlazení .... problém.

Příspěvek od sonypolicka »

Duoventil jsem rozebral na prvočinitele a je to tam....

Všechny gumy vevnitř jsou sežraný na padrť a o nějakým těsnícím účinku nelze hovořit. Navíc to vypadá že úplně chybí vypínací sedla, což nechápu jak je možný.

Jedině tedy sehnat jinej a z toho jsem lehce orosenej.

suelin
hvězdička
Příspěvky: 7
Registrován: pát 03.10.2008, 23:23
Auto: W 116 280SE W140 S320L

Re: Topení, chlazení .... problém.

Příspěvek od suelin »

Tak to ti nezávidím.

Autor tématu
sonypolicka
Administrátor
Příspěvky: 1159
Registrován: pon 28.07.2008, 9:11
Auto: W124 300E-24 Sportline a W140 300SE + P306 chrocht
Bydliště: Polička-Berlín, Vinice
Věk: 46
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, chlazení .... problém.

Příspěvek od sonypolicka »

No prozatím jsem provedl uzavření vody do radiátoru - a klíma jede jako o život.
Tak doufám že takhle nebudu jezdit dlouho.

Kuba F1
hvězdička
Příspěvky: 327
Registrován: stř 06.08.2008, 9:08
Auto: W123 240D, W140 600SE
Bydliště: Praha 5

Re: Topení, chlazení .... problém.

Příspěvek od Kuba F1 »

sonypolicka píše:Duoventil jsem rozebral na prvočinitele a je to tam....

Všechny gumy vevnitř jsou sežraný na padrť a o nějakým těsnícím účinku nelze hovořit. Navíc to vypadá že úplně chybí vypínací sedla, což nechápu jak je možný.

Jedině tedy sehnat jinej a z toho jsem lehce orosenej.
Tak to máš ten samý problém jako já. taky jsem měl vyžraný ty gumový sedla v dvojventilu. Jak ty těsnění byly šežraný a nabobtnalý, tak tim neprocházela voda a netopilo mi to. Opravná sada se pro to nedělá, jak mi sdělili v mercedesu. Tedka to mam celý rozebraný a ta nebohá těsněníčka si nechávám vyrobit z Vitonu na zakázku. Příští týden by to snad měli mít hotové, tak uvidíme jak to bude fungovat...
možná to časem bude problém u více aut, protože ta guma je asi nějaká divná a příliš jí nevoní ta chladící kapalina, když se to tu děje i jiným lidem

Honza 21061
hvězdička
Příspěvky: 28
Registrován: pon 01.06.2009, 1:17
Auto: Mamut 300SE 3.2
Bydliště: Praha
Věk: 40

Re: Topení, chlazení .... problém.

Příspěvek od Honza 21061 »

Jak to máte na 3.2 s teplotou? Taky vám to v kolonách leze na 100°C?
Pak se to tam zastaví a víc to nejde a po rozjezdu brzo spadne na obvyklých 85. Jde mi o to, aby nebyla vadná viskospojka... Není tam klimatizace, takže nemá ani elektrické ventilátory před chladičem.

S topením problém zatím není, i když podezírám, že mi úplně 100% neuzavírá ventil pro řidičovu stranu, protože z levého bočního výdechu jde o stupeň teplejší vzduch, než z prostředních při studeném tlačítku. Na nohy a sklo jde studený. Ale to řešit nebudu, je to moucha.
Jen se mi zdá, že vzduch do kabiny jde dost slabě, v dešti musím vždy přepnout plný ofuk na okno, jinak se začne mlžit, to mi u jiných aut nikdy nedělalo.
Ale II.poloha ventilátoru vždy stačí k odmlžení...

Zviratko
hvězdička
Příspěvky: 196
Registrován: čtv 31.07.2008, 20:32
Auto: Velké
Bydliště: Praha
Věk: 41
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, chlazení .... problém.

Příspěvek od Zviratko »

dost pochybuju ze to jezdilo celej svuj zivot na original antifreeze (nebo aspon spravnou zamenu), cesky auta jsou radi kdyz v lete vubec nejakej antifreeze dostanou, obcas dostanou destilku kdyz je po ruce, jinak voda z vodovodu to jisti... oni vedi proc tam ma byt _celorocne_ aspon 50% antifreeze...

Autor tématu
sonypolicka
Administrátor
Příspěvky: 1159
Registrován: pon 28.07.2008, 9:11
Auto: W124 300E-24 Sportline a W140 300SE + P306 chrocht
Bydliště: Polička-Berlín, Vinice
Věk: 46
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, chlazení .... problém.

Příspěvek od sonypolicka »

Honza 21061 píše:Jak to máte na 3.2 s teplotou? Taky vám to v kolonách leze na 100°C?
Pak se to tam zastaví a víc to nejde a po rozjezdu brzo spadne na obvyklých 85. Jde mi o to, aby nebyla vadná viskospojka... Není tam klimatizace, takže nemá ani elektrické ventilátory před chladičem.

S topením problém zatím není, i když podezírám, že mi úplně 100% neuzavírá ventil pro řidičovu stranu, protože z levého bočního výdechu jde o stupeň teplejší vzduch, než z prostředních při studeném tlačítku. Na nohy a sklo jde studený. Ale to řešit nebudu, je to moucha.
Jen se mi zdá, že vzduch do kabiny jde dost slabě, v dešti musím vždy přepnout plný ofuk na okno, jinak se začne mlžit, to mi u jiných aut nikdy nedělalo.
Ale II.poloha ventilátoru vždy stačí k odmlžení...
to s tou teplotou je v pořádku bych řekl, a to že teplota hned po rozjezdu spadne je známka že visco funguje jak má. Při razantním rozjezdu s teplotou bys měl slyšet hodně výraznej zvuk vrtule. U W140 ale musíš otevřít okýnko :-)

Honza 21061
hvězdička
Příspěvky: 28
Registrován: pon 01.06.2009, 1:17
Auto: Mamut 300SE 3.2
Bydliště: Praha
Věk: 40

Re: Topení, chlazení .... problém.

Příspěvek od Honza 21061 »

No právě. Mám problém v tom hukotu motoru a velkých gum vůbec poznat, jestli tam hučí vrtule nebo ne. :D U slabších motorů je slyšet dobře takový řezavý hukot vrtule když sepne spojka, tady jsem to nepozoroval, ale asi je všechno jak má.
Tady u těch aut jsou díky velkému rozsahu všech budíků poznat i nepatrné změny, na teploměru u stodvacítky bych rozdíl 2 stupňů bez lupy asi nevyčetl. :)

Přemýšlel jsem, až se budu nudit a nebude nic důležitějšího na práci a budu chtít laborovat, jestli by nestálo za to, sehnat někde tu elektrickou dvojsaharu s mřížkou před chladič, jak mají modely s klimatizací.
Netuším, jestli se větráky spínají i bez ohledu na provoz klimy a jestli i model bez klimy má možnost tohle spínání na něco připojit, nebo bych to zapojil klasicky škodovácky na ruční spínač pod palubovkou. Když odmyslíme možné horší proudění vzduchu k chladiči (nemám obavu, že by s tím ale nebylo z výroby počítáno, když kusů s klimou je 90:10 bez ní) mohla by to být dobrá věc, jak si vystačit s elektrikou a mít i zálohu pro případ, že by se viskospojka někde na cestách odporoučela. 8)

FuniokV
hvězdička
Příspěvky: 28
Registrován: ned 25.09.2016, 18:28
Auto: W201, W140
Bydliště: Soběšovice, F-M

Re: Topení, chlazení .... problém.

Příspěvek od FuniokV »

Poradil by mi někdo prosím, jak uzavřít vodu do radiátoru topení? Nejspíš to bude ideální hned pod stěrači že? Jak ty tři hadice propojit? Děkuji

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, chlazení .... problém.

Příspěvek od Přemek Doležal »

Stačí je všechna 3 jednotlivě zaslepit.
1x studená + 2x teplá.
Dnešní vozy to maj jinak....
Odpovědět